Var får man tag på Red Mills, eller bra alternativ till Red Mills?

Pam

Trådstartare
När man hittar ett foder som hästarna funkar bra på och som inte gör hål i plånboken så ska det sluta säljas på granngården 🤷‍♀️🤦‍♀️
Finns det något annat ställe i Sverige som säljer det?

Vad finns det för alternativ? Vet att krafft har ett likvärdigt, men 100 kr mer för en säck känns inte hållbart när man har många hästar.
 
Beror på vilka behov dina hästar har, tänker jag?

Vad vill du ha/Behöver dina hästar i fodret?
 
Beror på vilka behov dina hästar har, tänker jag?

Vad vill du ha/Behöver dina hästar i fodret?
Screenshot_20220714_111825.jpg

Ett foder med liknande protein och energinivå som det jag har tänker jag.
 
Ganska högt i mj i förhållande till proteinet. Är det smakligheten eller bara priset du är ute efter för det innehåller ju inget speciellt? I princip kan du ju ge betfor med lite proteinfoder/olja och få samma resultat.😊
När jag kollat så finns det ju foder med lika hög mj, men lägre protein då. Eller tvärtom, högt protein men lägre mj. Har svårt att hitta något som har både högt mj och såpass mycket protein 🤔
Har inte kollat alla foder såklart utan krafft, granngårdens, Mustang och kanske några mer. Mustang har ett racingfoder som nästan kommer upp i samma. Tänkte om jag missat något annat.

Jag vet inte om det innehåller något mer speciellt än ett annat foder, men hästarna ser och känns fantastiska på det. Det räcker för mig 😉
 
När jag kollat så finns det ju foder med lika hög mj, men lägre protein då. Eller tvärtom, högt protein men lägre mj. Har svårt att hitta något som har både högt mj och såpass mycket protein 🤔
Har inte kollat alla foder såklart utan krafft, granngårdens, Mustang och kanske några mer. Mustang har ett racingfoder som nästan kommer upp i samma. Tänkte om jag missat något annat.

Jag vet inte om det innehåller något mer speciellt än ett annat foder, men hästarna ser och känns fantastiska på det. Det räcker för mig 😉
Kan du inte bara kombinera olika foder för samma totalgiva näringsmässigt?
Antingen ett energifoder och komplettera med protein eller tvärt om.
 
Hur är det med Hippos hög energi foder, dålig koll på exakt vad det innehåller på rak arm.
Vi kör Granngården aktiv (röda serien ) till våran tävlingshäst när han tävlar elr krafft sport.
 
  • Gilla
Reactions: Pam
Betfor + Granngården Elit Protein Special? (37,5% råprotein 12MJ)

Det fodret du visade innehållsförteckning på är inget speciellt, finns massvis med foder med den proteinhalten.

Vill du spara pengar så ge proteinkoncentrat, betfor, och olja till de som behöver.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 441
Senast: Myrten
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 579
Senast: Habina
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 751
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 915
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp