Vår första tävling

Pettsson

Trådstartare
Åh vilken liten pärla jag har köpt! :love:

Igår va vi på vår alldeles första tävling tillsammans och allt gick bra. Grabben skötte sig exemplariskt och imponerade både på den ena och den andra.
I första klassen fick vi 4,3 i bedömning. Vad jag har rotat fram om honom är det bland de högre poängen han fått hitills :)
Han har ju en del krut min herre så jag satt mest och "åkte" så här första gången, mest en erfarenhet och för träning som vi deltog. Jag har aldrig någonsin tävlat islandshäst förr så mest för min skull, haha! :D
I den andra klassen gav vi mer och jag vågade "rida" lite mer än första så det gick mycket bättre även om vi åkte ut i första heatet. Men flertalet kom fram och tyckte nog att vi borde ha gått vidare.
Vi fick massvis med beröm och Heidinn va mäkta lycklig över att få visa upp sig. Han verkar vara lite av en kändis också, många visste vem han va och kom fram och hälsade, kul!

Nu är vi anmäld till lite träningar framöver och startar träningen på allvar snart. Jag har så roligt med min nye goding, är överförtjust! :love:

picture.aspx
 
Sv: Vår första tävling

Vad kul :) Men måste vara lite nyfiken och fråga ;) Vad var det för tävling såhär mitt i vintern?
 
Sv: Vår första tävling

Roligt att det gått så bra! :D
Visst är det helt underbart roligt att tävla islandshäst?!
Det är nog det bästa jag gjort i livet, att sadla om till dessa små hårbollar. Har en äldre kille på 14 år som jag tävlar ihop med i 7 år eller vad det nu kan bli och så har jag köpt mig en 1 årig hingst som kommer bli min nästa stjärna när jag väl börjar med honom :D

Lycka till på tävlingsbanan framöver!
 
Sv: Vår första tävling

Du har väl inte ägt hästen mer än en vecka? :confused:
 
Sv: Vår första tävling

Tänkte jag oxå..

MEN vad KUL att det gick så bra!! Stort grattis! Fortsätt så, så kommer ni bli kändisar båda två!
 
Sv: Vår första tävling

Vad har det med nånting att göra?

Grattis Pettson! Kan vi förvänta oss fler tävlingsresultat i vår då. ;)
 
Sv: Vår första tävling

Men skulle du åka på en tävling efter en vecka? För några vecka sen så visste hon inte ens att hästen existerade.. Tycker det är jätte kul att hon lyckades få bra resultat & att de funkade.. Hästen hade ju inte ens vant sig vid hans nya hem.. Jag tycker bara att hon gick lite fort fram..
Jag skulle dock aldrig sätta hästen i press med ny ryttare, ännu en ny miljö m.m efter en veckas tid. Men det är vad JAG TYCKER..
Det var absolut inget illa menat!!
 
Sv: Vår första tävling

Fast du vet ju inte hur hästen är ens? Det kanske är en lugn och trygg häst som är nöjd med läget. Tror knappast Pettson köper häst, åker ut och tävlar och skiter i hur hästen mår. Tror knappast hästen tar skada av att åka på en tävling(om Pettson ens åkte med hästen), och hon tog ju det som en träning!
 
Sv: Vår första tävling

nej du har rätt , sorry att jag sa nått.. Men jag tycker fortfarande att hon gick för fort fram..
 
Sv: Vår första tävling

Det är en stadig valack på 12 år vi talar om. Filbunken själv. Om jag hade trott att han skulle fara illa av det hade jag inte åkt, nu ansåg jag inte det och han har landat bra. Sedan var detta en väldigt liten tävling med 10-15 deltagare.

Jag har full förståelse för hur du tänker, men jag hade som sagt inte åkt om han hade farit illa av det.
 
Sv: Vår första tävling

Tack att du förstår , vill dej absolut inget illa!!
Väldigt kul att de gick bra för dej & "filbunken" ;)
 
Sv: Vår första tävling

Det är klart jag förstår :) Hoppas du inte kommer se mig som en skitstövel framöver :D
Tack så mycket! :)
 
Sv: Vår första tävling

Absolut INTE ;) Lycka till i framtiden med din häftiga springare!
 
Sv: Vår första tävling

Grattis, kul att det gått bra! :laugh:
Sorry om jag stör tråden lite, men jag diggar din avatarbild :D

/Anna
 
Sv: Vår första tävling

Tack att du förstår , vill dej absolut inget illa!!
Väldigt kul att de gick bra för dej & "filbunken" ;)

Håller nog med dig ändå. Har suttit här och funderat på det sen jag läste tråden första gången...

Jättekul att det gick bra för ekipaget, och lycka till framöver.

Men jag låter alltid en ny häst bo in sig i flocken och sen lära känna mig. Sen börjar jag så smått ta ut den på nya äventyr. Tävling är inte direkt det första. Jag vill veta hur hästen reagerar i olika situationer först och veta att jag kan hantera den på ett bra sätt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ett dilemma jag går runt och har ångest över. Bor på ett ställe där det är ganska svårt att få tag på medryttarhäst, framförallt...
Svar
5
· Visningar
1 234
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 221
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 168
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
19 873
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp