Var god dröj

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade jag inget alls inbokat så efter en väldigt sen frukost/lunch gick jag en lång promenad. Det är länge sen jag har gått en promenad helt själv och tankarna började vandra, så som de ofta gör när jag går ensam.

Det är så mycket som gått fel i mitt liv och det är så många gånger jag trotsat oddsen. Alla problem går att lösa, har varit min inställning. Den sista psykiatern jag hade föreslog förtidspension till mig, åtminstone delvis. Jag ville inte det då, men känner idag att jag kanske borde gått med på 25% pension i alla fall.

Nyligen mejlade jag min gamla psykmottagning och frågade hur jag skulle kunna få tag i min gamla journal. Den psykmottagning jag gick hos har bytt namn och drivs väl i annan regi. Dessutom har de bara öppet två dagar i veckan numera och fredagar har de stängt. Det upptäckte jag när jag åkte dit i höstas i samband med en jobbresa. Jag fick en blankett mejlad till mig som jag kunde använda för att få journalen skickad till mig, men jag har inte fyllt i den. Jag vet inte inte heller hur jag ska kunna skriva ut något från mobilen där jag har min mejl så jag har vidarebefordrat mejlet till min jobbmejl. Jobbdatorn är den enda jag kan skriva ut ifrån. Men längre än så har jag inte kommit. Min journal är nog en ganska massiv lunta, full med deprimerande läsning. Kanske kan den vara till nytta nu i alla fall.

När jag kom hem låg det ett brev i brevlådan. Det var från psykiatrin. Meddelandet löd att jag skulle bli kallad före sista februari.

Jaha. Förut sa de att jag skulle bli kallad i januari. Så sju månaders väntetid växer till 8 månaders väntetid. Tack för den.

Varför fick jag inte bara byta psykolog när jag ville det? Jag är så trött på att hela livet går ut på att må dåligt. Mitt liv är i onödan och jag har högst sannolikt redan förbrukat mer än hälften av det. I stället för att hela tiden behöva ägna mig åt rehab av mig själv skulle jag vilja ägna tid åt både sånt jag tycker är roligt och kreativt, men också göra sånt som gör den här världen bättre. Men jag har så svårt att se vad lilla jag kan göra ens när jag är frisk när krafterna som förstör planeten är så starka. Vi har inte ens förmågan att rösta fram politiker som jobbar för miljön utan i stället minskas miljöbudgeten. Vilken planet ska kommande generationer bo på?

Höj volymen
R.I.P. Michael. Tyvärr fortsätter vi att förstöra planeten.
 
Senast ändrad:

Har också halkat mellan stolarna i psykiatrin. Tror inte det är nåt personligt mot varken dig eller mig, bara nåt fel på systemet.
Kanske är det så men mitt fall diskuterades av personalen innan jag åkte ut. De ansåg att jag var ett gränsfall mellan vården på VC och allmänpsykiatrin. Jag ansåg att jag skulle vara kvar i psykiatrin men de beslutade över huvudet på mig att jag skulle till VC. Det var en som ringde till mig och sa det i ett ganska tråkigt tonläge.

Jag tycker det är så himla svårt att få gehör, att någon faktiskt lyssnar på mig, men standarden är att jag blir överkörd.
 
Kanske är det så men mitt fall diskuterades av personalen innan jag åkte ut. De ansåg att jag var ett gränsfall mellan vården på VC och allmänpsykiatrin. Jag ansåg att jag skulle vara kvar i psykiatrin men de beslutade över huvudet på mig att jag skulle till VC. Det var en som ringde till mig och sa det i ett ganska tråkigt tonläge.

Jag tycker det är så himla svårt att få gehör, att någon faktiskt lyssnar på mig, men standarden är att jag blir överkörd.
Det var så för mig med. De skulle ta upp mig på en rond, hörde ingenting (och mådde för dåligt för att kolla varför själv) och några månader senare fick jag ett brev att de försökt nå mig utan framgång och därför skrev tillbaka mig till VC. Hade dock inga missade samtal från dom, så det var bara bullsh-t.
Tror ändå inte det var nåt personligt, bara att systemet inte fungerar som det ska.
 
Det var så för mig med. De skulle ta upp mig på en rond, hörde ingenting (och mådde för dåligt för att kolla varför själv) och några månader senare fick jag ett brev att de försökt nå mig utan framgång och därför skrev tillbaka mig till VC. Hade dock inga missade samtal från dom, så det var bara bullsh-t.
Tror ändå inte det var nåt personligt, bara att systemet inte fungerar som det ska.
Trist när det blir så och inte funkar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp