Var har ni era transportburar?

Ja Ija går ju in så fort man ställer fram buren, så lägger hon sig och väntar där med öppen dörr.
Buren står alltid framme så det är en sovplats för henne med.
Sen att hon inte vill vara i buren på tåget utan vara social med alla trevliga människor där är en annan femma
 
Jag bor också i en etta. Och förstår känslan, känner ju samma sak att klart motiverat klämma in burar och väskor även om det tar plats och är fult. Hellre det liksom..

Har en sleepypod och den är faktiskt rätt fin tycker jag även om katten helst inte sover i den på hemmaplan. Plus att jag orkar inte gå och hämta den i förrådet när vi ibland åker någonstans med henne flera gånger i veckan

Ska verkligen träna henne på att gå in i den själv. Just nu lastar vi henne genom att plocka upp henne och vända henne med tassarna uppåt och ”släppa” ner i podden. Man lägger in katten uppifrån i den och har man henne med tassarna neråt kan de hända att hon sätter dom på varsin sida om öppningen och är lite svår att få ner. Känns ju dock omständigt för räddningspersonal att veta om detta knep och därför känns de som vi borde träna lite mer.
 
Rulla in katten i ett badlaken och släpp ner paketet i buren, som får stå på högkant med dörren öppen. Vassa kardorna blir lite fastlåsta en liten stund och inga tassar ivägen innan man fått igen dörren, och snart nog har de kommit loss från handduken när man släppt taget.
Hadde katt som vifftade frinetiskt när det var dags att bli instängd så det var till att lösa problemet. När det väl konstaterats att dörren var stängd vart hon lugn, även om hon inte uppskattade servicen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp