Var har ni köpt era hästar?

Jag råkade köpa min senaste helt spontant och osedd från en annons på facebook. Han levererades från Sundsvall till Skåne en vecka senare O_o:p
 
Gammelhästen togs över efter jag varit medryttare länge. Fröken hittades på annons på hästnet. Funderade på att skaffa en yngre förmåga, hon tickade ca hälften av mina "måste" rutor och stod nära, så "jag kan väl lika gärna åka och titta".

(i 17 minus, fick rida i hage med en 3 åring i. I typ friluftskläder då kvarka och abortvirus florerade i området och två dräktiga ston i stallet med gammelhästen. Jag måste sett ut som värsta mähät)
 
Hittade min på Hästnet, blev sådär fast så det var den enda hästen jag kikade på. :)
Min hästköparhistoria består av annons på text-tv och annonser på Hästnet. :p

Just nordsvenskar annars säljs ofta inom olika nätverk. Folk pratar med varandra och på den vägen är det. Nu säljs nog många via Facebook i den stora gruppen för nordsvenskar där det titt som tätt dyker upp både köpes- och säljesannonser. Smidigt sätt att nå en riktad målgrupp. Till sommarpremieringarna kan man även lägga in vilka unghästar som är till salu i programmet, så antar att många säljs efter det eftersom man kan passa på att kika på flera samtidigt IRL.
 
Jag hittade min när jag jobbade utomlands efter gymnasiet. Jag fick rida honom som en del av jobbet och föll pladask direkt när jag klev in i boxen så han fick följa med hem.

Jag hade inga planer på att ha egen häst, jag hade inte ens fast anställning men när ödet händer säger man inte nej.

Jag har svårt att se att jag någonsin kommer känna likadant för en annan häst och skulle aldrig ens ha tittat åt hans håll om han varit på annons.
 
Köpte från hästhandlare. Kan vara oerhört riskabelt men jag visste var han föddes och köpte honom som ettåring. Fick en fantastiskt fin häst väldigt billigt, som dock krävde mycket, mycket jobb för att få "tam".
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 726
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 269
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp