Var hittade ni er partner?

hestmannen

Trådstartare
Jag är lite trött på att vara singel och eftersom jag har stängt ner mina konton på nätdejtingsidor så är chansen att jag träffar någon ganska liten. Jag kanske återupptar nätdejtandet senare, men just nu är jag trött på det.

Jag har funderat på var folk träffar sin partner nuförtiden så därför ställer jag frågan till er här på forumet, för att få en bild över hur det har ändrats med tiden vore det också roligt om ni vill berätta hur länge sedan det är som ni träffade er partner. Ni får även gärna berätta hur gamla ni var.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Det ringde en man en kväll, presenterade sig, och undrade om han fick bjuda på fika. Snacka om att jag blev häpen....

Jag hade möjligen ett hum om att jag kunde ha sett honom en gång (jag var kassörska) men visste ingenting annat.
Jag sa inte ja då, men vi pratade en stund (och jag höll på att smälla av när det visade sig att han ridit ett par år) En tid senare blev fikat av. Det är 20-25 år sedan och jag var drygt 30nånting.
Han hade sett mig på mitt jobb.

Vi är fortfarande tillsammans.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Jag träffade maken för 9 år sedan, han var kompis till en kurskompis. Kurskompisen tyckte att han skulle passa mig eftersom han bodde på en hästgård, var vältränad och hade en Audi :D
(Audin var asgammal och knappast något säljargument upptäckte jag senare, men då var jag redan fast ;) )
Jag tycker att det är så pinsamt att bli ihopföst sådär, men kursaren lurade mig att killen just skaffat konto på ICQ och behövde någon att snacka med där, så jag skulle prata lite med honom där. Gjorde så och det var faktiskt asbra, man hann diskutera väldigt mycket tankar och åsikter om livet, och jag blev faktiskt ganska rejält förälskad innan vi ens setts live :d
I efterhand fick jag veta att efter att kursaren sagt det där om ICQ till mig så fick han ringa killen och be honom skaffa ett ICQ-konto så han kunde snacka med mig :D

Exet träffade jag på komvux, jag inbillar mig att kurser och utbildningar kan vara ganska bra ställen att träffa folk på. Chanserna är ju att man har lite liknande intressen och man hinner lära känna varann på ett lite avromantiserat sätt i lugn och ro. På krogen blir det så mycket yta på något vis.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Krogen träffades vi på första gången. Sen tog det 4 månader tills vi sågs igen, och då föreslog jag en öl och en matbit, det är nu 6,5 år sedan.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Vi träffades på en fest hos gemensamma vänner. Vi båda var 21 då, det är snart 5 år sedan.:)
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Genom vänner/jobb, jag jobbade med hästar, han hängde med sin kompis som var våran hovslagare, hovslagaren brukade lägga in oss sist på kvällen så brukade vi dra iväg och käka allihopa efteråt, så småningom så gick jag och min blivande maken och käkade själva och på den vägen är det. Vi träffades för 14 år sedan och har varit gifta i 9 år. :D
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Nätdejting. Vi var båda ett par år under 30. Det är tre år sen snart och vi har villa, vovve och volvo - typ. Det blev en saab istället ;).
Varsin ring på fingret och barn i planeringen.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Under en period för ett år sen var jag väldigt aktiv på Couchsurfing. Träffade väldigt många som kom till Stockholm som turister, gick ut och ölade och hade allmänt trevligt. Så en helg skulle jag träffa en spanjor som skulle vara här en helg och som efterlyste sällskap. Jag föreslog Fotografiska eftersom han gillade att fotografera.

Det slutade med att vi tillbringade hela helgen tillsammans, gick långa promenader, gick på Skansen, åt middag. Sista dagen låg vi i min säng till klockan nio på kvällen när han bara var tvungen att åka. Han kom tillbaka några veckor senare så att vi skulle kunna ses igen. Efter det var vi hooked bägge två och fortsatte långdistansdejta tills vi blev superkära och då helt plötsligt hade ett långdistansförhållande - något som vi från början sagt var uteslutet.

Vi träffades första gången i juli förra året. Jag var 26 och han 24 och igår blev vi sambos.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Tack! :) Det har varit 14 månader av alldeles för mycket flyg och alldeles för mycket saknad, men det har vi kompenserat med otroligt mycket kärlek :) (hur töntigt det än låter).
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Grattis till samboskapet, vad roligt! :)

kl
Jag och min man träffades genom hans syster, som var min kollega då och är en av mina bästa vänner. Det var 5½ år sedan och i somras gifte vi oss :love:

21 år var vi båda när vi träffades!
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Tack!

Grattis till giftermålet (säger man så?)! Var åkte ni på bröllopsresa? :)
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Visserligen inte senior än,men...

Träffade sambon genom gemensamma vänner när jag egentligen var alldeles för ung (Jag 15 och han 22...). Jag har dock alltid varit rätt mogen och han är rätt omogen (lekfull) så vi matchar bra ihop åldersmässigt iallafall. Han körde åt en kompis om helgerna och efter några helger hamnade jag i framsätet. På den tiden var jag rätt vild av mig men han förde lite lugn och stabilitet till mitt liv. Han är den snällaste och finaste man kan tänka sig, ordnar alltid allting för mig och hästarna, inte ens en svordom om en vägg i lösdriften blir utsparkad mitt i natten och måste lagas. Vilket passar mig perfekt som har ett rätt hetsigt temperament emellanåt..

På onsdag firar vi sju år tillsammans och hoppas på att det blir många till :love:
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Jag träffade min partner under en militärutbildning där han var mitt närmsta befäl och jag var rekryt. Så man kan säga att det var via jobbet.

Innan utbildningen påbörjades hade jag skadat mig ganska rejält, och det gjorde dels så att jag påbörjade utbildningen några månader senare än beräknat och på en helt annan ort i Sverige, dels så att jag senare fick avrusta. Han å andra sidan hoppade på uppdraget som befäl i sista stund, och hade egentligen inga planer alls på att leda en GMU.

Ingenting hände mellan oss under GMUn.

Två månader senare fick vi kontakt på Facebook, och några veckor efter det var vi oskiljaktiga. Nu har vi varit tillsammans i ca ett år och en månad, och varit förlovade i sju månader.

Vissa saker i livet får en verkligen att tro på ödet! :love:
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Genom jobbet, chefens kompis.

Snackade lite lätt på internet, syntes senare på krogen och efter det är vi fast.

Vi var då 22 och 23 år gamla, 6 år sedan.
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Tack (haha, många säger så så uppenbarligen kan man säga så ;))
Vi har inte åkt nånstans än, hade bokat resa till Egypten i december :banghead: Har fortfarande inte bestämt oss för hur vi ska göra, jag vill verkligen inte till Kanarieöarna men det är å andra sidan typ det enda som finns den tiden på året, med lite värme och inte allt för dyrt :( Och jag har inte möjlighet att vara ledig förrän i juli nästa gång...
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Ah, jag förstår. Varför vill du inte till Kanarieöarna? Jag har inte varit där men har hört att det ska finnas riktiga pärlor där.

Annars kan det är bättre att skjuta på det så det blir nåt ni verkligen vill till istället? :)
 
Sv: Var hittade ni er partner?

Jag träffade min på ett socialt community. Ingen dejtsajt direkt, men vi träffades iallafall på nätet :) Varit tillsammans i 5 år nu varav bott tillsammans i 3.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 060
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 555
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 873
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 671
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp