Var hittar jag matchande jackor?

TygerTyger

Trådstartare
Alltså likadan jacka för hunden som för mig själv? Har hittills bara hittat Barbour/Barbour International (se exempel nedan) och även om jag tycker att de ser helt okej ut så är det inte ett klockrent varumärke för min eller hundens personlighet.

Barbourjackor.png


P.S. 1: Det här är nog min första tråd på hundforumet, så en liten presentation: Har ingen egen hund men min mamma skaffade en bichon havanais i början av året. Jag har vaktat den i snitt 1-2 dagar i veckan och är helt besatt. :heart Får chansen att göra grejer som är för fysiskt krävande för mamma, som att gå promenader på ojämna skogsstigar.

P.S. 2: Förstår att matchande kläder mellan hund och människa skulle kunna klassas som lika hippt som de matchande träningsoverallerna i "man ska ha husvagn"-familjen. Det gör inget, det finns utrymme i min s.k. stil för att se hur larvig ut som helst. Tycker ändå att det är ganska coolt.
 
Inga tips men jag hade lätt matchat jackor om min hund inte var så himla varm och regntät :p Jag matchar åtminstone läppstift och jacka med koppel och halsband :D
Dock undrar jag om en havanais inte också är lite för svettig för att ha kläder?
 
Inga tips men jag hade lätt matchat jackor om min hund inte var så himla varm och regntät :p Jag matchar åtminstone läppstift och jacka med koppel och halsband :D
Dock undrar jag om en havanais inte också är lite för svettig för att ha kläder?
Idag när det blåste hårt och föll snöblandat regn så verkade hon i alla fall uppskatta sitt regntäcke. :) Hon är också relativt kortklippt snarare än fullpälsad. Mamma har ganska varmt hemma. Jag har helst elementen av och balkongdörren på glänt och då brukar lilla hunden rulla ihop sig lite tightare och uppskatta att bli inbäddad i fleece även inomhus. Sen rör hon sig så klart mer utomhus.
 
Märken som har rid- och häst-utrustning kan ha hundtäcken som matchar säsongens färger eller de mer klassiska modellerna. Kan vara värt att kolla på tex Equiline, Eskadron/Pikeur kan ha matchande färger tex.
 
Under tiden har jag hunnit hitta de här reflexjackorna som visserligen inte är av samma märke (Feel Active resp. Beyond Active) men som verkligen förenar nytta med nöje:
1606755417019.png

(Det finns ungefär lika stor likhet mellan hunden på vänstra bilden och en bichon havanais som mellan mig och Martin Melin.)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp