Var hittar jag om mitt hästsläp går att typa upp?

Rie

Trådstartare
När jag inför köpet ringde och frågade på olika ställen (Polis?Trafikverket?)sa någon att det gick att typa upp, men inte kommer jag ihåg var jag ringde då.
Har för mig att den personen sa att nästa årsmodell inte skulle gå att typa om.
Nu ska jag sälja det -sålde hästen för några år sedan-och det kan ju vara bra för köpare (och lättare för mig att sälja?) om det går att typa upp från 1300 till 1500. Det var 1500 från början.
 
Senast ändrad:
När jag inför köpet ringde och frågade på olika ställen (Polis?Trafikverket?)sa någon att det gick att typa upp, men inte kommer jag ihåg var jag ringde då.
Har för mig att den personen sa att nästa årsmodell inte skulle gå att typa om.
Nu ska jag sälja det -sålde hästen för några år sedan-och det kan ju vara bra för köpare (och lättare för mig att sälja?) om det går att typa upp från 1300 till 1500. Det var 1500 från början.
Nu hittade jag detta på mina sidor hos Transportstyrelsen. Någon som blir något klokare av det?
Om man får ändra antar jag att man får byta dessa igen. Eller?

TOTALVIKT SÄNKT GENOM BYTE AV GUMMITORSIONSSTAVAR
 
När jag inför köpet ringde och frågade på olika ställen (Polis?Trafikverket?)sa någon att det gick att typa upp, men inte kommer jag ihåg var jag ringde då.
Har för mig att den personen sa att nästa årsmodell inte skulle gå att typa om.
Nu ska jag sälja det -sålde hästen för några år sedan-och det kan ju vara bra för köpare (och lättare för mig att sälja?) om det går att typa upp från 1300 till 1500. Det var 1500 från början.
Behövs intyg av tillverkaren så fort man ska ändra ngt på släp (som att ändra vikter/längd/antal axlar osv),
Sen ska man göra ny regestrerings besiktning.

Släp äldre än 10år kan man inte väga ner men vet inte om man kan väga upp dom.
 

Liknande trådar

Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Kläder & Bli fin I början av nästa år kan det eventuellt bli middag och helg på hotell med tillhörande dans. Klädsel kostym och långklänning. Jag har...
Svar
16
· Visningar
1 532
Senast: Unafraid
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp