Var hittar jag Ridkängor?

Buck

Trådstartare
Jag behöver ett par nya ridskor, vattenavstötande, mjuka, lätt fodrade, trevliga att gå i och mocka med
Och som INTE är i läder :(.
Har letar runt på olika ridsports butikers (hemsidor) i området och allt är bara läder jodhpurs!

Stall Jodhpurs passar mig väldigt dåligt och min kassa rygg kräver bra skor.
Så jag vill pröva skorna innan köp Men ingen irl butik verkar ha ridkängor.

Hade mountainhorse ridkängor när jag var liten och älskade dom, Och jag har sett att de har liknande. Problemet är att hitta dom irl..

Ngn som kan hjälpa mig?
(Utgår från mitten av skåne)
 
Jag behöver ett par nya ridskor, vattenavstötande, mjuka, lätt fodrade, trevliga att gå i och mocka med
Och som INTE är i läder :(.
Har letar runt på olika ridsports butikers (hemsidor) i området och allt är bara läder jodhpurs!

Stall Jodhpurs passar mig väldigt dåligt och min kassa rygg kräver bra skor.
Så jag vill pröva skorna innan köp Men ingen irl butik verkar ha ridkängor.

Hade mountainhorse ridkängor när jag var liten och älskade dom, Och jag har sett att de har liknande. Problemet är att hitta dom irl..

Ngn som kan hjälpa mig?
(Utgår från mitten av skåne)

Såna hade jag också som liten! Jättesköna! Meddela gärna om du hittar nåt ställe har nåt liknande. Är också i Skåne.
 
Jag behöver ett par nya ridskor, vattenavstötande, mjuka, lätt fodrade, trevliga att gå i och mocka med
Och som INTE är i läder :(.
Har letar runt på olika ridsports butikers (hemsidor) i området och allt är bara läder jodhpurs!

Stall Jodhpurs passar mig väldigt dåligt och min kassa rygg kräver bra skor.
Så jag vill pröva skorna innan köp Men ingen irl butik verkar ha ridkängor.

Hade mountainhorse ridkängor när jag var liten och älskade dom, Och jag har sett att de har liknande. Problemet är att hitta dom irl..

Ngn som kan hjälpa mig?
(Utgår från mitten av skåne)

Jag har Ariat's rid kangor ... i lader. Mycket skona och passar mina fotter perfect. Da jag skoter dem bra ar det ar ocksa det enda som inte lacker igenom nar jag gar genom polar med vatten under vintern.

Mina boots ar minst 15 ar gamla och haller fortfarande och ser snygga ut.
Areat English Heritage boots
 
Är det veganska kängor du letar efter?

Kolla någon annanstans än ridsportsbutiker :).

Själv mockar jag i platta mjuka gummistövlar om det är blött, och rider/torrvädermockar i Joe Nimbles. Har korg på stigbyglarna.

Min rygg klarar bara barfotaskor med mjuk sula och zero drop numera 😅.
 
Ska jobba på island så är ffa att jag inte vill behöva gå in ett par stela jodhpurs och inte behöva ha med mig alldeles för många skor.

Vill ha så allsidiga skor som möjligt så jag kan ha dom som vandrings kängor om det behövs också. Mina nuvarande ariat är för tighta för mer än ett lager strumpor och man tappar känslan efter ett par timmars ridning.
 
Är det veganska kängor du letar efter?

Kolla någon annanstans än ridsportsbutiker :).

Själv mockar jag i platta mjuka gummistövlar om det är blött, och rider/torrvädermockar i Joe Nimbles. Har korg på stigbyglarna.

Min rygg klarar bara barfotaskor med mjuk sula och zero drop numera 😅.
Nä var ffa att jag hört att man inte får ta in ridsports utrustning i läder till island. Hade gärna haft med ett par för varje aktivitet men blir nog lite för tung packning då 😅
 
Kolla med firmor som säljer arbetsskor, typ Grolls eller Mercuri. Ska du jobba i dem behöver de vara bekväma att gå i många timmar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp