Var hittar jag stora ridbyxor med stretch?

Cambrie

Trådstartare
Efter att enbart satsat på dotterns ponnyridning fick jag sitta upp på en föräldradag på ridskolan och rida en sväng, blev sugen att börja igen och anmälde mig till ridskolan. Fick plats i en "återvändargrupp" direkt och börjar alltså till hösten på ridskola :nailbiting:. Ska bli sååå kul. Och sååå läskigt, jag har blivit rädd för hästar under dessa år jag hållt upp och jag har kanske ridit 10-15 gånger sedan ungarna kom och då på turridning eller islandshästar hos en kompis.

Nu till problemet - ridbyxor... Jag drar ökat drastiskt i vikt sedan jag red senast, kan ha 46 över höft och lår, men har en rätt stor mage så kan inte knäppa ridbyxor. Har provat med olika märken, men inte hittat något som fungerar. Det jag söker är byxor med stretch i midjan typ. Finns de? Större byxor har jag inte provat, men skulle tippa att de blir för stora över ben och resten av kroppen. Var kan jag hitta ridbyxor av större storlek med stretch i midjan?
 
Efter att enbart satsat på dotterns ponnyridning fick jag sitta upp på en föräldradag på ridskolan och rida en sväng, blev sugen att börja igen och anmälde mig till ridskolan. Fick plats i en "återvändargrupp" direkt och börjar alltså till hösten på ridskola :nailbiting:. Ska bli sååå kul. Och sååå läskigt, jag har blivit rädd för hästar under dessa år jag hållt upp och jag har kanske ridit 10-15 gånger sedan ungarna kom och då på turridning eller islandshästar hos en kompis.

Nu till problemet - ridbyxor... Jag drar ökat drastiskt i vikt sedan jag red senast, kan ha 46 över höft och lår, men har en rätt stor mage så kan inte knäppa ridbyxor. Har provat med olika märken, men inte hittat något som fungerar. Det jag söker är byxor med stretch i midjan typ. Finns de? Större byxor har jag inte provat, men skulle tippa att de blir för stora över ben och resten av kroppen. Var kan jag hitta ridbyxor av större storlek med stretch i midjan?
Ridtights kanske? Vet inte hur stora storlekar de görs i men är ju stretchiga åt alla håll liksom. Min nya favorit, så himla skönt!
 
Efter att enbart satsat på dotterns ponnyridning fick jag sitta upp på en föräldradag på ridskolan och rida en sväng, blev sugen att börja igen och anmälde mig till ridskolan. Fick plats i en "återvändargrupp" direkt och börjar alltså till hösten på ridskola :nailbiting:. Ska bli sååå kul. Och sååå läskigt, jag har blivit rädd för hästar under dessa år jag hållt upp och jag har kanske ridit 10-15 gånger sedan ungarna kom och då på turridning eller islandshästar hos en kompis.

Nu till problemet - ridbyxor... Jag drar ökat drastiskt i vikt sedan jag red senast, kan ha 46 över höft och lår, men har en rätt stor mage så kan inte knäppa ridbyxor. Har provat med olika märken, men inte hittat något som fungerar. Det jag söker är byxor med stretch i midjan typ. Finns de? Större byxor har jag inte provat, men skulle tippa att de blir för stora över ben och resten av kroppen. Var kan jag hitta ridbyxor av större storlek med stretch i midjan?
Det går riktigt hyggligt att rida i stretchjeans :) om du råkar veta något märke och modell som passar. Vrid sömmarna bara så att inte tjocka sömmen går precis mellan knän och sadel.
 
Efter att enbart satsat på dotterns ponnyridning fick jag sitta upp på en föräldradag på ridskolan och rida en sväng, blev sugen att börja igen och anmälde mig till ridskolan. Fick plats i en "återvändargrupp" direkt och börjar alltså till hösten på ridskola :nailbiting:. Ska bli sååå kul. Och sååå läskigt, jag har blivit rädd för hästar under dessa år jag hållt upp och jag har kanske ridit 10-15 gånger sedan ungarna kom och då på turridning eller islandshästar hos en kompis.

Nu till problemet - ridbyxor... Jag drar ökat drastiskt i vikt sedan jag red senast, kan ha 46 över höft och lår, men har en rätt stor mage så kan inte knäppa ridbyxor. Har provat med olika märken, men inte hittat något som fungerar. Det jag söker är byxor med stretch i midjan typ. Finns de? Större byxor har jag inte provat, men skulle tippa att de blir för stora över ben och resten av kroppen. Var kan jag hitta ridbyxor av större storlek med stretch i midjan?


https://www.fuller-fillies.co.uk/
 
Skulle det vara möjligt för dig att ha byxor med hög midja?
Jag har typ liknande problem och provade mig igenom utbudet hos hööks och Börjes där typ allt var för litet i midjan - förutom ett par av Hööks egna märke som var så höga att jag kunde knäppa dom ovanför min bredaste magdel (fast jag är iofs inte så lång så troligtvis ska väl inte byxorna sitta så. Men det var CRW sure seat som passade bättre än jag hade trott). Bara en tanke :)

Annars kanske du kan få tips från min tråd som kan vara användbara? :)
https://www.bukefalos.se/threads/ridbyxor-for-korta-och-tjocka.1460684/
 
Skulle det vara möjligt för dig att ha byxor med hög midja?
Jag har typ liknande problem och provade mig igenom utbudet hos hööks och Börjes där typ allt var för litet i midjan - förutom ett par av Hööks egna märke som var så höga att jag kunde knäppa dom ovanför min bredaste magdel (fast jag är iofs inte så lång så troligtvis ska väl inte byxorna sitta så. Men det var CRW sure seat som passade bättre än jag hade trott). Bara en tanke :)

Annars kanske du kan få tips från min tråd som kan vara användbara? :)
https://www.bukefalos.se/threads/ridbyxor-for-korta-och-tjocka.1460684/
Ah, missat den tråden, tack. Ja, jag behöver ha högre midja, annars ramlar magen typ ut :angel:. Problemet är ju just med den förbannade magen liksom, som gör att nästan inga byxor sitter bra alls, och ridbyxor verkar vara lögt i helvete att hitta.

Men jag ska kolla den tråden och kolla ridtights, det kan säkert vara en möjlighet också :-) Tack för alla tips.
 
Ah, missat den tråden, tack. Ja, jag behöver ha högre midja, annars ramlar magen typ ut :angel:. Problemet är ju just med den förbannade magen liksom, som gör att nästan inga byxor sitter bra alls, och ridbyxor verkar vara lögt i helvete att hitta.

Men jag ska kolla den tråden och kolla ridtights, det kan säkert vara en möjlighet också :-) Tack för alla tips.

Jag känner verkligen med dig! Blev väldigt glad och peppad för alla tips jag fick och vågade mig iväg för att prova (hade aldrig gjort det annars faktiskt just pga trista upplevelser med att hitta ridbyxor) och ännu mer glad för att jag faktiskt kunde ha ett par som typ är snudd på sköna. :D

Hoppas du hittar några som fungerar för dig! :)
 
Efter att enbart satsat på dotterns ponnyridning fick jag sitta upp på en föräldradag på ridskolan och rida en sväng, blev sugen att börja igen och anmälde mig till ridskolan. Fick plats i en "återvändargrupp" direkt och börjar alltså till hösten på ridskola :nailbiting:. Ska bli sååå kul. Och sååå läskigt, jag har blivit rädd för hästar under dessa år jag hållt upp och jag har kanske ridit 10-15 gånger sedan ungarna kom och då på turridning eller islandshästar hos en kompis.

Nu till problemet - ridbyxor... Jag drar ökat drastiskt i vikt sedan jag red senast, kan ha 46 över höft och lår, men har en rätt stor mage så kan inte knäppa ridbyxor. Har provat med olika märken, men inte hittat något som fungerar. Det jag söker är byxor med stretch i midjan typ. Finns de? Större byxor har jag inte provat, men skulle tippa att de blir för stora över ben och resten av kroppen. Var kan jag hitta ridbyxor av större storlek med stretch i midjan?


Kanske mammaridbyxor. Inte så skoj att köpa kanske men om du inte hittar nått annat så kanske det är ett alternativ. Jag har älskat mina mammabyxor så till den grad att jag slet ut dem även som ickegravid. :o
 
Jag kan rekommendera prova modellen Verden CRW på Hööks. finns upp till storlek 54
Supersköna, går högt upp utan att kännas obekvämt.
 

Liknande trådar

Utrustning Finns det inga stora ridbyxor med hög midja? Alla jag testar är jättesmå.. Och då är jag ändå inte så jättestor, ganska lång och har...
Svar
7
· Visningar
1 360
Utrustning Hej! Hittade ingen presentationstråd så jag kombinerar frågor med en liten presentation: Är en man mitt i trettioårsträsket som...
Svar
18
· Visningar
4 268
Senast: palle
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
8 761
Senast: Salinero
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp