Var hittar mam vettiga handskar?

quintess

Trådstartare
Letade ihjäl mig förra året och överlevde men inte mer. Jag har en brukshund på 16 månader vilket gör att jag måste ha flexibla handskar då han ibland är exemplarisk och ibland en rebell. Plus att jag spårar och tränar övriga grenar och behöver ha rörliga fingrar som inte är stelfrusna. Någon som har vettiga tips?
Sen har jag försökt beställa reflexväst ifrån 6 olika företag men alla är slut i lager! Får lite panik då han har en som han kan ha (om än liten) men var får man tag på en vettig Reflexväst? Känns ändå lite akut när det börjar bli mörkt väldigt tidigt. Han har en sele med reflex som jag använder i nödfall men vill inte ha sele annat än för jobb/arbete. Tacksam för tips och även om någon har andra idéer om vad man kan tänkas dwkna under mörkrets kalla dagar🙏🤗
 
Jag använder ridhandskar! 😁 Arken hade mängder av reflexvästar nu när jag var inne i veckan. Men beror ju på vad du vill ha?
 
Letade ihjäl mig förra året och överlevde men inte mer. Jag har en brukshund på 16 månader vilket gör att jag måste ha flexibla handskar då han ibland är exemplarisk och ibland en rebell. Plus att jag spårar och tränar övriga grenar och behöver ha rörliga fingrar som inte är stelfrusna. Någon som har vettiga tips?
Sen har jag försökt beställa reflexväst ifrån 6 olika företag men alla är slut i lager! Får lite panik då han har en som han kan ha (om än liten) men var får man tag på en vettig Reflexväst? Känns ändå lite akut när det börjar bli mörkt väldigt tidigt. Han har en sele med reflex som jag använder i nödfall men vill inte ha sele annat än för jobb/arbete. Tacksam för tips och även om någon har andra idéer om vad man kan tänkas dwkna under mörkrets kalla dagar🙏🤗
Prova att besöka en välsorterad butik som säljer arbetskläder som t.ex. Swedol (Grolls) eller någon annan butik som är särskilt inriktad på arbetskläder för hantverkare.

Det finns smidiga handskar i alla möjliga material, skinn eller syntet, mer eller mindre fodrade, och dessutom i storlekar för kvinnohänder.

Prova igenom sortimentet och se vad som passar på dina händer och dina ändamål.

Det här är en favorithandske för mig vad avser allround: https://guidegloves.com/se/produkter/mekaniskt-skydd/allround/sydda-handskar/guide-12

Tillräckligt fingerfärdig för det mesta, fungerar som rid/körhandske är inte vinterfodrad men fungerar utmärkt ner till några enstaka minusgrader. Klarar lite väta, typ att hantera fuktigt ensilage, eller ta i fuktiga föremål men är inte vattentät.
Jag har flera par, som dessutom går att tvätta i maskin.

Sådana här använder jag som rid/kör handskar när det är flera minusgrader och snöigt eller blött: https://www.ejendals.com/sv/produkter/295/
 
Vad gäller reflexväst har vi både en från Hööks och en från Arken Zoo, som båda har OK passform! Kolla dem, har aldrig sett att de är slut i lager.
 
Vad gäller reflexväst har vi både en från Hööks och en från Arken Zoo, som båda har OK passform! Kolla dem, har aldrig sett att de är slut i lager.
Beställde en från Arken Zoo efter tips. De hade i lager men tyvärr var den för stor så får beställa en ny. Tror dock han växer i denna så den får vara kvar om inte annat som reserv.
 
Jag har denna variant på vintern, fryser alltid om händerna, så denna modell är toppen för mig.
Torgvante jakt.
1666042192466.png
 
Granngårdens billigare reflexvästar sitter helt ok och jag vill byta vart år eftersom jag tycker synligheten försämras.
Köper även handskar därifrån, jag gillar också Tegeras.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp