Bukefalos 28 år!

Var hittar man info?

lis

Trådstartare
Någon som vet nåt om hesslegårds Rubin? Funderar på att betäcka med honom nästa år:). I vilket/vilka förbund är han godkänd? Som jag förstått det så är han i alla fall godkänd i danmark eller nåt eftersom hans avkommor i falsterbo var danskar.. Om man betäcker med honom hur gör man då för att regga avkomman? Hittar inget fakta blad på honom i asvh så jag antar att han inte betäcker i sverige.. Reggar man då stoet i danmark och sedan fölet och efter det om regga till asvh eller hur gör man?? Vad heter det förbund i danmark där man ska regga? Tacksam för svar.
 
Sv: Var hittar man info?

Han är godkänd även i Sverige och är numera även "bosatt" här. Om inget oförutsett inträffar är planen att han ska vara i avel och vara tillgänglig för alla ston nästa år. I år har han bara betäckt ett mindre antal ston hos ägaren.
 
Senast ändrad:
Sv: Var hittar man info?

Jag förmodar att han står uppstallad hos ägaren i Hyltebruk (vilket ju inte är långt om du är hallänning), om han inte är nere i Skåne på Starby.
 
Sv: Var hittar man info?

Om min info stämmer så blir det Skåne och semin nästa år för honom.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 001
Senast: Freazer
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 287
Avel Jag har inga egentliga planer på att betäcka, är bara nyfiken på hur det är så ingen behöver gå i taket :) Men jag kommer ihåg när...
Svar
12
· Visningar
2 361
Senast: Narcissa
·
Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
3 837
Senast: sinpol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp