Var kan man få tag i en koldioxidmätare?

J

joa

Hittat på nätet, men de kostar 4-5.000 kr.
Borde finnas att låna, men var. Kommunens miljöansvariga hade inte.
Vill mäta koldioxishalten i stallet så man vet att ventilation är tillfredställande ur den aspekten.

//Jocke
 
Hade verkligen inte Miljö & Hälsa på kommunen en? Eller ville de inte låna ut?

Ventilationsföretag och konsulter som gör OVK-besiktningar har säkert. Sök tex på installatörer och installationskonsulter eller besiktningsmän. Frågan är om de vill låna ut sin utrustning eller om de vill sälja tjänsten att mäta hos er.
 
Har nyss flyttat till en fjuttkommun och dom hade ingen.
Får kolla upp dina tips. Tack!

//Jocke
 
vad är en fjutt-kommun? :D

jag bor i en liten kommun och här har Miljö & Hälsa koldioxidmätare. De mäter i skolor tex och ser till att vi på min avdelning har något att göra. ;)
 
Älvkarleby kommun. Hon lät så frågande när jag ringde :(

//Jocke
 
Vi har en här på kommunen (också yttepytte stor, kommun alltså), men den är endast för "inomhusbruk" och lånas inte ut till stallar. Används som sagt i skolor etc.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 733
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Helflätade tyglar, finns det att få tag på nu för tiden? Jag är på jakt efter ett par hyfsat smala (max 15 mm), i storlek full. I bra...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Elendil
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 826
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp