Var kan man faxa?

Niyama

Trådstartare
Ja, se rubriken. Testade att ringa ett bibliotek som öppnade nu men där kunde man inte faxa. Hon sa att ett annat bibliotek kanske hade fax men det öppnar först 12 och jag måste veta innan dess om jag lyckas få iväg ett fax idag eller ej. Det är Uppsala det gäller, måste väl finnas nånstans?!
 
Ja, se rubriken. Testade att ringa ett bibliotek som öppnade nu men där kunde man inte faxa. Hon sa att ett annat bibliotek kanske hade fax men det öppnar först 12 och jag måste veta innan dess om jag lyckas få iväg ett fax idag eller ej. Det är Uppsala det gäller, måste väl finnas nånstans?!
Kommunkontor brukar kunna ha faxar möjligtvis, eller åtminstone skrivare som går att använda som fax.
 
Ja, se rubriken. Testade att ringa ett bibliotek som öppnade nu men där kunde man inte faxa. Hon sa att ett annat bibliotek kanske hade fax men det öppnar först 12 och jag måste veta innan dess om jag lyckas få iväg ett fax idag eller ej. Det är Uppsala det gäller, måste väl finnas nånstans?!

Både Länsstyrelsen och Polisen har faxar/faxmöjlighet. Vet dock inte om de ställer upp och låter privatpersoner faxa. Kommunen borde också ha fax, men vet inte heller om de ställer upp för privatpersoner. (I princip alla myndigheter är nog tvungna att ha fax faktiskt.)
 
Ja, se rubriken. Testade att ringa ett bibliotek som öppnade nu men där kunde man inte faxa. Hon sa att ett annat bibliotek kanske hade fax men det öppnar först 12 och jag måste veta innan dess om jag lyckas få iväg ett fax idag eller ej. Det är Uppsala det gäller, måste väl finnas nånstans?!
Ring alla kopieringsställen i stan. Tidigare fanns ett vid övre hörnet av Ekonomikum som kunde göra lite av varje, tryckte D-uppsatser och sådant. Men det verkar vara ngt slags reklamtyckställe nu. Men de kanske fortfarande kan göra lite av varje.

https://www.google.se/#q=kopiering+uppsala
 
Tror inte jag får faxa hos kommun/länsstyrelse/polis. Jag var på kommunhuset för att kopiera papper som skulle till kommunen och då fick jag kopiera enbart därför. Det här gäller dock inget sådant.

Överväger om jag ska våga gå till en närliggande butik och be snällt, de lär ju ha fax men den är knappast till för allmänheten.
 
Jag hann se din länk, var inte det stället aktuellt?
Jo absolut, jag skulle bara flytta den till den andra kommentaren så att inte en länk var det enda jag postade och den skulle tas bort. http://www.visibia.se/ nu står ju annat också så den kanske får vara kvar. Den verkar uppköpt sedan jag var där senast för 15 år sedan ;) men den var bra då.

De är ju liksom gjorda för service med papper så om man ringer alla borde i alla fall någon kunna ta lite slantar för att faxa något även om det inte tillhör normaltjänsterna.
 
Ja, se rubriken. Testade att ringa ett bibliotek som öppnade nu men där kunde man inte faxa. Hon sa att ett annat bibliotek kanske hade fax men det öppnar först 12 och jag måste veta innan dess om jag lyckas få iväg ett fax idag eller ej. Det är Uppsala det gäller, måste väl finnas nånstans?!

Om du skulle råka åka till Västerås under dagen, så kan jag faxa åt dig från mitt jobb.
 
Om inte annat kan hon scanna och maila papperet till någon som kan faxa det :) (jag kanske kan smygfaxa på lunchen också, om vår fax fungerar ännu.)

Ja, så kanske man kan göra! Jag har en som kan faxa i Sthlm, det är bara det att jag behöver skriva under pappret och vill helst slippa åka till Sthlm. Tänkte att det typ inte var godtagbart när det var inscannat och inte original eller vad man ska säga, alltså med tanke på namnteckning. Scanner har ju bibblan så det skulle ju vara lätt löst.

Ringde Visibia men de kunde inte faxa.
 
Varför måste det faxas? Jag trodde de flesta ställen hade avvecklat det vid det här laget :confused:
Fast å andra sidan... på jobbet får vi reklam på faxen :D
 
Om man kan scanna, så brukar det gå att faxa från sin dator.

Wow, nu blev det komplicerat :D

Varför måste det faxas? Jag trodde de flesta ställen hade avvecklat det vid det här laget :confused:
Fast å andra sidan... på jobbet får vi reklam på faxen :D

Ska säga upp min lägenhet och jag har skickat uppsägningen med post, men igår hävdade hyresvärden att den inte hade kommit fast den borde ha kommit. Om de inte kan bekräfta efter lunch att den har kommit så måste jag se till att få iväg ett fax, det var det alternativet som fanns. Eftersom det är den sista på söndag så vill jag att hyresvärden i alla fall via mejl kan bekräfta att de tagit emot uppsägningen. Min hyresvärd är inte klok och jag litar inte på denna för fem öre. De sa visserligen att datumet på poststämpeln räknades, men som sagt vill jag ha bekräftat innan helgen att de tagit emot uppsägningen.
 
Wow, nu blev det komplicerat :D



Ska säga upp min lägenhet och jag har skickat uppsägningen med post, men igår hävdade hyresvärden att den inte hade kommit fast den borde ha kommit. Om de inte kan bekräfta efter lunch att den har kommit så måste jag se till att få iväg ett fax, det var det alternativet som fanns. Eftersom det är den sista på söndag så vill jag att hyresvärden i alla fall via mejl kan bekräfta att de tagit emot uppsägningen. Min hyresvärd är inte klok och jag litar inte på denna för fem öre. De sa visserligen att datumet på poststämpeln räknades, men som sagt vill jag ha bekräftat innan helgen att de tagit emot uppsägningen.

Har du scanner? Har HV mail?
 
@Niyama

Du kan säga upp avtalet muntligen också, men då måste HV bekräfta din uppsägning skriftligen (t ex om de kan maila bekräftelsen till dig, så kan du ju göra så idag). Om du skickar med posten, så se till att skicka rekat, då är uppsägningen också giltig om du skickar den innan måndag. Detta är enligt hyreslagen.
 
Wow, nu blev det komplicerat :D



Ska säga upp min lägenhet och jag har skickat uppsägningen med post, men igår hävdade hyresvärden att den inte hade kommit fast den borde ha kommit. Om de inte kan bekräfta efter lunch att den har kommit så måste jag se till att få iväg ett fax, det var det alternativet som fanns. Eftersom det är den sista på söndag så vill jag att hyresvärden i alla fall via mejl kan bekräfta att de tagit emot uppsägningen. Min hyresvärd är inte klok och jag litar inte på denna för fem öre. De sa visserligen att datumet på poststämpeln räknades, men som sagt vill jag ha bekräftat innan helgen att de tagit emot uppsägningen.
Tillhör du någon universitetsinstitution? de kan ju vara lite gammeldags och ha fax kvar. Eller studentexpeditionen, eller din nation, eller kårexpeditionen.

Eller Clas Ohlssons hjälpdisk om någon vänlig skulle råka stå där ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: alazzi
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 875
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 917
Senast: MiniLi
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp