Var kan man köpa?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MichaelsBeerbaum
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 797
Sv: Var kan man köpa?

Nej, det gör jag nog inte för jag tävlar inte med det själv, men jag tyckte det lät konstigt.. Är bara nyfiken! :)

Jag tror att det är så i fler länder än bara Sverige, kanske för att kunna hålla koll på de som ligger i toppen?.

Man får inta använda saker med tre kronor loggan på om man inte tävlar i landslaget!

Om man gör det vad händer då? Och om man använder det utomlands när man tävlar, det finns väl ingen som kollar det eller?

Men varför utsätta dig för risken? Du kan bli avstängd från tävlingar.

Tro mig, det finns personer överallt som håller koll på allt och är riktiga skvallerfåglar.

mumin skrev:
Det har jag faktiskt inte hört, var står den regeln? Vad har Svenska Ridsportförbundet emot att man vill visa att man är svensk? :confused:
jag vet inte var reglen står, men vi pratade om detta på senaste landslagsträffen och vi var strängt förbjudna att använda saker med svenska flaggan/tre kronor på i andra sammanhang än på internationella mästerskap o dyl.
handlar bla om att ridsportförbundet och vissa sponsorer har ensamrätt på reklamplatserna på dessa schabrak/kavajer mm. tror jag

Men e det inte ganska töntigt att rida runt i landslagssaker om man inte är med i landslaget eller inte tävlar/tävlar utomlands!Tycker att de tillbehöven skall vara speciella och inte till allmänheten.:cool:

Då kan jag säga, att jag tycker att jag som svensk ska väl ha rätt att ha svenska flaggan/tre kroner på mina saker, för att jag är svensk och har inte jag lika mycket rättigheter att använda symbolen för mitt land? Jag bara undrar...

Men om du är i Sverige så vet ju alla att du är svenne och då behöver du inte en symbol som berättar detta!
Det har inget med rättigheter att göra men när människor som rider runt med tex en flagga på kavajen och de inte varit utomlands så känns det som om det är ett försök att verka bättre och coolare än vad man är! Och det tycker jag är patetiskt!

Jag vill ha det om jag ska flytta utomlands och tävla. Vadå? Alla ute på tävlingar är ju inte svenskar i sverige (ej internationella tävlingar). Och jag tycker det har inget med att man tror att man är mycket coolare än dem andra för man har det, dessutom tycker jag att det är väldigt snyggt att ha det.

Men om du tävlar utomlands har jag inte sagt att jag tycker det är töntigt.
De som inte är svenskar på svenska tävlingar brukar ha sin flagga precis som svenskar har den blågula när de är utomlands.
Men visst är det snyggt!

På tävlingar utomlands får man sy på en lite svenskflagga som sitter på bröstet, den skall dock tas av om man ska tävla på svenska tävlingar. Likaså ha schabrak med med svenskaflaggan, dock inte på svensk mark (internationella tävlingar undantaget)

Anledningen till dessa strikta regler kring användatet av svenskaflaggan och trekronor märken m.m. är att det annars blir en okontrollerad hysteri på att "alla" ska ha svenskaflaggan m.m. på sina grejor, något förbundet inte är intresserat av. Har man klagomål eller synpunkter på detta får man ta det med svenska ridsportförbundet. Däremot är det fullt tillåtet att ha "de svenska färgerna" på alla sina grejor.

hm, konstigt, tycker de landslagsryttare som finns häromkring jämt har sina kavajer med svenska flaggan på.. på varenda liten clear round med unghästar..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
162
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
244
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
408
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka