Vår katt kissar inne efter urinsten

S

Skumbananen

Vi har en 3-årig kastrerad hankatt som fick urinsten för någon månad sedan och var då tvungen att opereras och ligga kvar på djursjukhuset. När han kom hem började han kissa inne; på soffan, i sängen, på golvet, på stolen, bredvid lådan - ja, lite var som helst. Så här kan vi ju inte ha det. Varför kissar han inne och vad kan vi göra för att han ska börja gå kissa på pottan ordentligt igen?
Vi trodde först att det var i protest för att vi höll honom inne tills han var friskare men nu får han ju gå ut men fortsätter ändå.
 
Sv: Vår katt kissar inne efter urinsten

Jag skulle i första hand misstänka att det beror på att hans urinwägar inte är ok. Kontakta weterinären igen och se till att få urinen analyserad.

Står han på dietfoder eller någon behandling? Wilka stenar konstaterades?
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 459
Senast: Rhinos
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 666
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 249
Katthälsa Hur tar men steget att låta sin älskade vän somna in. Hur vet man om det är dags? Jag har en gammal kastrerad kattherrre som bott hos...
Svar
12
· Visningar
1 974
Senast: annie_cool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp