Var köper jag snabbkopplingar?

Lill76

Trådstartare
Vet ni någon "hästaffär" eller intenetshop som säljer snabbkopplingar till selar? Jag har letat som en galning men utan resultat.
Blir så tacksam om någon vet :bow:
/ Linda

Sv: Var köper jag snabbkopplingar?

Har du kollat hos sadelmakare tex? Känner en som fixade från en. Tillverkaren av selen?

Ja, sadelmakaren är ju ett alternativ, men tillverkaren av selen har jag ingen aning om. Har köpt den begagnad och vet inte vad det är för märke, bara att det är en giggsele. Där är ju inga snabbkopplingar på den och det är därför jag vill ha tag i det och byta ut vissa spännen. Såg att där var bild på snabbkopplingar på Tärnsjös hemsida, kanske man kan beställa där, eller vad tror du?

Snabbkopplingarna kommer ursprungligen ifrån seglings/båteriet. De finns helt säkert att köpa i en tillbehörsaffär för detta. Om jag inte minns fel så kostar de ca 150kr st! Det var i varje fall mkt mer än man kunde gissa. Ganska saftigt men svåra att ersätta. Passa samtidigt på att handla rep till bla grimskaft ;) !

Du kan säkert köpa det hos tärnsjö! Är dom där båtkopplingarna lätta att sätta dit sen då? snyggt? I så fall lät det ju billigat och bra! Men kolla med sadelmakaren vad det skulle kosta.

equilex har snabbkopplingar i olika storlekar.

/M

Vad bra!! Jag har kollat på er sida men inte hittat, får väl leta lite noggrannare då..... Tack så mycket :bow:

börjes har: 400 spänn. om du menar snabbkoppling till skaklarna?
eller på selar.se, där kan du nog beställa från Holland
thihi* :) :)

Hej. Om jag tänker på samma som du så är det snabbkopplingar till draglinor och stångkoppel och till dessa använder man SKOTHAKAR till segeglbåtar. De är starka och lätta att utlösa om det skulle hända något. Billigast är att köpa på Clas Ohlson, insjön, finns på nätet.

Mvh Gittan :banana:

Ann skrev:
Snabbkopplingarna kommer ursprungligen ifrån seglings/båteriet. De finns helt säkert att köpa i en tillbehörsaffär för detta. Om jag inte minns fel så kostar de ca 150kr st! Det var i varje fall mkt mer än man kunde gissa. Ganska saftigt men svåra att ersätta. Passa samtidigt på att handla rep till bla grimskaft ;) !

clas ohlsson tar 69 kr styck. ser kraftiga o bra ut.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
856
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag försöker köpa biljetter till bob hund i Köpenhamn. Biljetterna började säljas i dag klockan 10 men de hann bara precis öppna sedan...
Svar
2
· Visningar
304
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 199
Senast: Edla
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 872
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Tratt och vattenskål