Bukefalos 28 år!

Var sak har sin plats

I stället för föreläsningar på förmiddagen och söka jobb och kolla information och kurser hemma, på em... så sitter jag nu i "kontorslandskap" på Arcus och gör jobbsöksrelaterade aktiviteter på "aktivitetsstödtid", så att jag kan få utnyttja en del av min fritid, till återhämtning och energisamlande i det fina vädret på eftermiddagarna. Då jag HAR halv sjukersättning och behöver tänka på att bromsa egna stressen lite.

Jag hoppas att ni har en fin dag. Här i Örebro, är det strålande sol och internationell matmarknad på stan om den fortfarande håller på. Som den natur- och kulturvägledare jag är, tog jag ett snabbt sök och jodå, matmarknaden håller på. Jag ska ta mig en sväng med kameran och anteckningsblock, och se om de har något gott i morgon, då jag får min sjukersättning :).

https://lnkd.in/dkm_5sSA
 

Bifogade filer

  • jag på arbetstid.jpg
    jag på arbetstid.jpg
    239 KB · Visningar: 72

O LinkedIn, två av de viktigaste sidorna.
 

Bifogade filer

  • IMG_20240516_112709.jpg
    IMG_20240516_112709.jpg
    134,9 KB · Visningar: 80
"Vem drog ur proppen?"

Jag skickar ju kopia på sökta jobb till min jobb konsulent vilket ledde till möte med karriärcoach M två dagar senare.Hen har kontaktat serviceresor och största fastighetsbolagen.

För en stund sedan skickade jag hen ett mejl med lite lediga jobb som dykt upp i mitt Facebook flöde. Tio minuter senare ringer M upp och har varit i kontakt med ett av företagen och rekryteraren, ska kolla med sina chefer om en Arbetsprövningsplats kan vara intressant.

Man behöver uppenbarligen få hysteriska utbrott oftare....

Nu är crockpoten startad med köttfärs, krossade tomater, torkad svamp, vattenkastanjer ooch kryddor. Om två timmar ska jag slänga i lite wokgrönsaker och om två och en halv pasta, ris eller nudlar...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp