Var ser du dig själv om 10 år?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Apropå tråden om bästa vs. sämsta tiden i ditt liv, varför inte prata lite om framtiden då också?
Hur önskar du att livet är om 10 år? Var tror du realistiskt att du befinner dig?

Jag som TS får väl äran att börja.

2027 - Drömmen
Ålder: 30 år.
Bor: På en mindre hästgård någonstans i Mälardalen.
Civilstatus/Familj: Singel, inga barn.
Utbildning: Minst ek.kand, ev. ek.master.
Jobb: Jobbar med marknadsföring/PR på mindre byrå. Har bra möjligheter att jobba hemifrån och är bara på kontoret någon dag/vecka.
Fritid: Mina hästar. Har 2 hästar, en äldre (10+) och en yngre (5-10 år) som jag tävlar på Msv resp. L-klassnivå i dressyr. Dessa är troligtvis inte halvblod utan andra raser/korsningar, gärna typ Connemara, Irish Cob eller Welsh Cob. Är med den äldre hästen stabil på ca. DM nivå. + Resterande 4-5 boxplatser i stallet uthyrda/har inackorderingar.

2027 - Mer realistiskt
Ålder: Fortfarande 30.
Bor: I samma håla som jag är född, fast nu i en egen lägenhet (hyresrätt).
Civilstatus/Familj: Singel, inga barn.
Utbildning: Minst ek.kand, ev. ek.master.
Jobb: Jobbar som ekonomiassistent, löne-ekonom eller dylikt på kommunen.
Fritid: Min häst. Har en häst, av t.ex. någon ras som nämns ovan, ca. 15 år gammal, som jag tävlar på ca. LA nivå i dressyr.

Anledningen till att jag inte ser alt. 1 som helt realistiskt är framförallt den ekonomiska biten. En hästgård på sagda plats, med dessutom 2 egna hästar, kostar ju en slant. Säg att jag läser en master = Klar vid 25 = 5 års relevant arbetslivserfarenhet på heltid när jag är 30 = inte så hög lön än.
För att rodda runt projektet som en gård med egna hästar och några inackorderingar innebär, så lär man behöva absolut minst 40-45k i lön. Det lär jag knappast ha när jag är 30, oavsett utbildning.
Jag räknar krasst med en lön på ca. 30k/månad när jag är 30 år och har 5-7 års heltidserfarenhet och 3-5 års studier i bagaget. Att jag tror att det finns en realistisk chans/risk att jag bor kvar i byhåla är dels för att den är fruktansvärt inskränkt - och jag dessvärre är infödd i den mentaliteten (även om jag försöker förneka det/distansiera mig) + att det ju faktiskt kan ha sina fördelar att bara bo 20-25 min kommunalt (med tåg)/2.5 mil från centrala Sthlm..... Dock lär nog inte min lön, som singel, om jag dessutom har häst, räcka till mer än en hyreslägenhet här. Att det inte känns osannolikt att jag hamnar på kommunens löne-avdelning eller dylikt beror främst på närheten (kommunalhuset ligger ca. 5 min med bil och 15 min kommunalt bort) men också på att det känns som en "trygg" arbetsgivare där det är lätt att som relativt nyutexaminerad få jobba med relevanta arbetsuppgifter.
 
Om tio år är jag 45, jag hoppas att jag bor utomlands, gärna Israel. Jobbar troligen inom PR/mode men karriären är inte mitt livsmål. Jag är singel eller kanske särbo, inga barn. Förhoppningsvis reser jag en del, i övrigt njuter jag av livet och tar dagen som den kommer så långt det är möjligt.
 
Ålder: 39
Bor: Hus i Tyresö (nu drömmer jag lite)
Civilstatus: Singel med barn
Utbildning: Är redan klar, men har möjligtvis byggt på med ledarskapsutbildning
Jobb: Samma bransch som nu men har förhoppningsvis avancerat till verksamhetsledare eller konferenschef av något slag. Är projektledare idag.
Fritid: Träning, hundar, barn och kacklande över bubbel med vänner
 
Klar med utbildningen vilken det nu blir med ett jobb jag trivs på.
Gården köpt och till minst hälften amorterad.
Firman stabil.
Barnet trivs i skolan.
Ponnyn igång och kan roliga krumelurer. Kanske tom varsin trevlig häst till sambo och barn också.

Det räcker så :)
 
Om 10 år är jag 35 år. Jag är färdig lärare, fött de barn vi vill ha och vi har sedan länge flyttat till ett annat hus. Jag har två hundar och jag är tävlingsaktiv med den yngre, Betty är pensionär.
 
Har egentligen 2 drömframtider, så jag ger er båda :p

2027 - Dröm 1
Ålder: 31 år.
Bor: Kalmar, vid havet:love:
Civilstatus/Familj: Man men inga barn.
Utbildning: Fristående kurser inom historia och geografi.
Jobb: Sångare i ett framgångsrikt band som turnerar runt jorden.
Fritid: Ungefär det jag gör nu, tränar och läser.

2027 - Dröm 2
Ålder: 31 år.
Bor: På fjället någonstans.
Civilstatus/Familj: Man och 3 barn
Utbildning: Fristående kurser inom landskapsvetande och kreativt skrivande.
Jobb: Författare och vildmarksguide kombinerat. Har naturen som arbetsplats.
Fritid: Hundar och hästar i massor :love:

2027 - Realistiskt
Ålder: 31 år.
Bor: Kalmar, eller fjället båda ser jag som en realistisk möjlighet.
Civilstatus/Familj: Hoppas väl på en karl, men barn vet jag inte :confused:
Utbildning: Landskapsvetare, fil.kand.
Jobb: Något inom natur och hållbarhet.
Fritid: Samma som jag gör nu, tränar och läser och går långa promenader med min hund :D

Det "roliga" är ju att dröm nr 2 är ju faktiskt nåbar, det är bara jag som står i vägen liksom :cautious:
 
Om tio år är jag 38. Jag jobbar deltid som klinisk logoped och deltid med forskning och/eller undervisning. Hoppas ha sambo men vill inte ha barn. Någon form av djur vore trevligt, just nu står hund högst upp på önskelistan.
 
Drömscenario

Ålder: 40
Bor: Liten gård i norrlands inland, närhet till fjäll och skog, kanske Jämtland
Civilstatus: Gift med ett barn
Utbildning: Har redan en kandidat inom konst, men önskar en master inom fri konst samt en kandidat i statsvetenskap eller offentlig förvaltning.
Jobb: Arbetar deltid som konstnär, har en egen relativt stor ateljé. För att ibland få sällskap där har jag ett hus på gården samt plats i ateljén som jag hyr ut som artist in residence.
Arbetar även deltid inom kulturförvaltningen på kommunen för att utveckla kulturprojekt, eller arbetar som ansvarig för kultur på något bildningsförbund och utvecklar utbildningarna där. Kan också tänka mig att arbeta som rektor på Konstfack eller i alla fall som universitetslärare inom konst.
Fritid: Har förhoppningsvis kvar min älskade kallblodstravare som bor på min gård och är pensionär. Har även köpt den lilla ponnyn jag nyss hade på foder, samt har två stycken nordsvenskar som tränas i körning och dressyr, samt hjälper till med arbetet på gården.
Har även en hund såklart,
 
Om 10 år 1:
Bor kvar i huset vi bor i nu, fått renovering och trädgård klara. Alternativt fått köpa loss sommarstället från min morbror och flyttat dit permanent.
Ett eller två barn i lågstadieålder.
Jobbar deltid på en klinik ca 3 mil bort, ev även som konsult på en klinik en mil bort.
Sambon har jobb i närmaste stan, inom skolan.
Två hundar, en katt och ett gäng höns. Kanske en häst. Om vi köpt sommarstället så även ett gäng får.

Om 10 år 2:
Inga barn :(
Bor med sambon i huset vi har nu, färdig med alla renoveringar. Har även semesterlägenhet i södra Spanien med plan att flytta dit permanent inom några år. Pluggat till kandidat i biologi och fått jobb som biolog. Sambon är lärare, deltid även på distans så han kan undervisa när vi bor utomlands. Samma sak med mitt jobb, kan göra vissa saker på distans.
Två hundar som hänger med oss mellan hemmen.
 
Om 10 år är jag 40 och äger förhoppningsvis mitt boende strax utanför någon europeisk storstad. Jag har ett arbete som jag tycker är kul och utmanande men som fortfarande ger en bra work/life balance. Jag bor ensam med maken, eller gärna även med en katt, och vi är fortfarande lika grymma tillsammans. Kanske har jag häst, kanske har jag skaffat mig en annan hobby som håller mig igång.

För 10 år sedan hade jag aldrig kunnat gissa att jag skulle vara där jag är idag. Jag hoppar på de möjligheter som dyker upp och litar på magkänslan och än så länge har det funkat toppen för mig.
 
Om 10 år är jag 37. Bor i hus i norra Stockholm. Hoppas dottern som kommer vara 10 år då trivs i skolan. Jag har ett jobb jag gillar och sambon fortfarande kan ha sitt företag kvar. Mina föräldrar är fortfarande friska och mår bra.
 
Oj hjälp, 10 år.. Då är jag 37. Jag har lite svårt att tänka mig livet så långt fram faktiskt. Livet nu är ju inte alls vad jag trodde det skulle vara när jag som 17-åring tänkte på mig själv som 27-åring. Då trodde jag typ att jag skulle ha 3 barn och att livet var slut typ, haha.

Jag tror eller önskar inte så mycket alls faktiskt. Förhoppningsvis är jag och alla i min familj friska och krya. Resten får lösa sig.
 
Oj hjälp, 10 år.. Då är jag 37. Jag har lite svårt att tänka mig livet så långt fram faktiskt. Livet nu är ju inte alls vad jag trodde det skulle vara när jag som 17-åring tänkte på mig själv som 27-åring. Då trodde jag typ att jag skulle ha 3 barn och att livet var slut typ, haha.

Jag tror eller önskar inte så mycket alls faktiskt. Förhoppningsvis är jag och alla i min familj friska och krya. Resten får lösa sig.
Ungefär min tanke. Jag hoppas att jag är klar med plugget tills dess med :) det är 2.5 år kvar men att jag inte ger upp eller nåt.
 
Gud så många härliga drömmar alla har! :love:
Konstaterar dock att många i den här tråden är betydligt äldre än vad jag tänkt mig i mitt huvud. :rofl:
 
Om 10 år.. Tja, om jag inte kört ihjäl mig i någon snabb bil eller liknande dumhet så sitter jag väl med ett knippe salukis i en bostad som jag förhoppningsvis trivs i. Jag lär fortsätta fotografera och vara allmänt hundnördig. Med lite tur har jag väl ett jobb att trivas med också som fungerar bra ihop med hundarna :p
 
Ålder: 38 år.
Bor: På drömgården, den jag redan bor på :love:
Civilstatus/Familj: hoppas att sambon gett med sig och vi är gifta, absolut inga barn.
Utbildning: kandidat/master klar inom miljö och hälsoskydd
Jobb: något jag trivs med och är utvecklande, med bra kollegor. Och att jag lyckas kombinera det med mitt extrajobb på travet, det är sååå kul!:love: samtidigt sjukt välbetalt så man har råd med en utlandsresa om året!
Fritid: hästen är 18, och har inte lekt ihjäl sig, antingen tävlar hon fortfarande, 120-nivå vore kul. Eller så har hon lekt sönder sig och fått fölisar:love:

Huset börjar vara "färdigt" renoverat, jag har byggt ett stall. Drömmen hade varit att få köpa till mer mark också!

Egentligen har jag det otroligt bra redan, men man kan ju drömma!
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 422
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 701
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Hej! Jag behöver göra en förändring i min jobbsituation, jag känner att jag mår sämre och sämre på nuvarande jobb och börjar bli...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 970
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp