Bukefalos 28 år!

Var skulle ni vilja bo?

vilde

Trådstartare
Om ni kunde välja helt fritt, var i Sverige skulle ni vilja bo?

Utan att ta hänsyn till närhet till släkt, vänner och familj eller arbete och att ekonomin inte heller påverkar.
 
Jag trivs ju väldigt bra där jag är, jag också. Men fantiserar ibland om något rejält ödsligt och kargt. Typ en ö långt ut i någon skärgård eller uppe i ett norrländskt fjäll. Hade inte varit för någon längre tid (stadsmänniskan i mig hade blivit galen) men ett halvår eller något hade varit spännande.

Lite mer verklighetsnära, och det jag troligen skulle välja om jag skulle få för mig att flytta på mig, är Göteborg. Har alltid haft en bra känsla för den stan.
 
Om ni kunde välja helt fritt, var i Sverige skulle ni vilja bo?

Utan att ta hänsyn till närhet till släkt, vänner och familj eller arbete och att ekonomin inte heller påverkar.

Jag är så rastlös så jag skulle vilja ha typ stugor på flera ställen... Österlen, Höga Kusten, Jämtland, där jag bor och där min släkt bor. Blir ju jobbigt att åka runt och underhålla dem bara 🙄
 
Jag har ingen specifik plats utan snarare en miljö. Jag skulle vilja bo med utsikt över havet på östkusten, geografiskt någonstans mellan Sundsvall och Gävle kanske 🤔
Eller varför inte långt norrut med utsikt över en älv eller ett fjäll?
Jag drömmer om ett stort hus med panoramafönster mot en fantastik utsikt.
 
Skåne, speciellt östra sidan. För den vackra naturen, öppna landskap och bokskogar:heart
Bor nära Göteborg och det är väl ingen höjdare egentligen. Tycker det är en ful stad och naturen runt omkring trist, granskogar vart man än vänder sig. Eller karga trista klippor mot havet.
 
Jag hade flyttat till Dalarna tror jag. Möjligtvis Hälsingland. Riktig vinter, kunna åka skidor (både längd och utför), mycket vatten och badstränder inom rimligt avstånd. Hade gärna haft strandtomt och där jag bor är det inte möjligt, för det finns typ ingen sjö, förutom Hornborgasjön, men där badar ju ingen.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 266
Senast: kolblakkur
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
955
Senast: Queen
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 548
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 536
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp