Var söker man efter ponny?

PetiteFrancaise

Trådstartare
Vad finns det för bra sidor (om det ens finns några) där man kan söka efter ponnyer? Jag letar efter en speciell ponny nämligen och skulle vilja veta vad det blev av honom. Tyvärr vet jag bara hans namn och färg, alltså varken ras eller födelseår eller var han föddes. Jag har sökt på Blå basen och Häststam utan resultat.

Jag minns inte ens exakt hur länge sedan det var han såldes, men jag kan tänka mig att det var en sisådär 15 år sedan. Jag har ingen kontakt med de dåvarande ägarna längre, allt jag vet är att han såldes till en "hästhandlare". Det var så de uttryckte det. Jag var ganska ung vid tillfället så jag grävde inte vidare i det då, men jag har tänkt mkt på honom på senaste tiden.

Säkert omöjligt att hitta honom men friskt vågat hälften vunnet. 🐴
 
Hur gammal borde ponnyn vara nu? Vad hette han? Hur stor var han? Det finns säkerligen någon på buke som vet vart ponnyn tog vägen.
 
Har du provat leta på tdb? Där finns ju resultat från ganska många år tillbaka, så om han var ute och tävlade kanske det går att hitta dåvarande ryttare och komma vidare den vägen.
 
Han var skimmel och hette Tim. Ganska kraftigt byggd såvitt jag minns, kort kraftig hals. Hade oftast stubbad man. Han KAN ha haft ngn form av eksem... Detta är jag inte helt säker på dock. Han var b eller c-ponny, är inte säker på vilket. Han måste ha sålts ngn gång runt 2005 plus minus något år. Ålder har jag ingen aning om, men han var ingen unghäst i alla fall... Han såldes från en ridskola i Småland.

Ja, det är ju inte mycket jag vet om honom egentligen 😕 Jag har inte ens ngn bild.
 
Han var skimmel och hette Tim. Ganska kraftigt byggd såvitt jag minns, kort kraftig hals. Hade oftast stubbad man. Han KAN ha haft ngn form av eksem... Detta är jag inte helt säker på dock. Han var b eller c-ponny, är inte säker på vilket. Han måste ha sålts ngn gång runt 2005 plus minus något år. Ålder har jag ingen aning om, men han var ingen unghäst i alla fall... Han såldes från en ridskola i Småland.

Ja, det är ju inte mycket jag vet om honom egentligen 😕 Jag har inte ens ngn bild.
Du minns inga nyheter kring när han såldes? Då brukar man kunna få fram ett år.
Ring ridskolan och fråga om någon kommer ihåg mer kring honom?
 
Lägg ut i varenda Facebookgrupp som finns :) jag lade förra veckan ut min ponny i welshponnygruppen på Facebook och fick kontakt med hans nuvarande ägare redan samma kväll 😍
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag sökte i höstas en tjänst som det krävs tester och godkännande på dessa innan antagningsprocessen ens startar, sedan ganska...
Svar
18
· Visningar
2 227
Senast: Motacilla
·
Skola & Jobb För sisådär tio år sen började jag läsa på universitet vilket har gett mig ca 150 hp sociologi och psykologi, men ingen examen för jag...
Svar
9
· Visningar
1 266
Senast: WBanna
·
Relationer Jag har kommit till ett väldigt jobbigt vägskäl och skulle behöa alla tips och råd som jag kan få. Gärna lite pepp och stöd också. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 342
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej! Söker lite tankar och input kring situationen som uppstått här hemma. Min syster och man (och i praktiken även jag eftersom jag bor...
Svar
6
· Visningar
1 247
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp