Var stöldskyddsmärker man sadeln?

Går det inte att sy in en GPS-tracker någonstans i en sadel? Eller är dom för stora fortfarande?

De som jag sett är för stora. Idealiskt hade varit en liten, och framför allt tunn, som kunnat sys fast på/i bossan, allra närmast sadeln tänker jag. Då måste bossan tas loss från sadeln för att den ska upptäckas, men den går att få bytt om/när den går sönder tex utan att en måste demontera halva sadeln eller mer... Men det kräver ju att den inte "slår igenom" stoppningen osv, så att den inte känns för/påverkar hästen. Finns fler ställen där jag kan tänka mig att det går att gömma den så att en sadelmakare har möjlighet att byta ut den vid behov, men samma där - det lär vara en liten och tunn en eftersom det mesta på en sadel är spänt runt bommen. Typ ett chip hade varit idealiskt!
 
De som jag sett är för stora. Idealiskt hade varit en liten, och framför allt tunn, som kunnat sys fast på/i bossan, allra närmast sadeln tänker jag. Då måste bossan tas loss från sadeln för att den ska upptäckas, men den går att få bytt om/när den går sönder tex utan att en måste demontera halva sadeln eller mer... Men det kräver ju att den inte "slår igenom" stoppningen osv, så att den inte känns för/påverkar hästen. Finns fler ställen där jag kan tänka mig att det går att gömma den så att en sadelmakare har möjlighet att byta ut den vid behov, men samma där - det lär vara en liten och tunn en eftersom det mesta på en sadel är spänt runt bommen. Typ ett chip hade varit idealiskt!

Ja, så kan det nog vara. Finns en svensk säljare som saluför sin just till sadlar. Problemet med chip är väl att det inte finns plats för batteri.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
644
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 105
Senast: JennyLz
·
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Twihard
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 230
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp