Var tionde man har någon gång köpt sex

Tyvärr behöver de inte ens vara yngre. Den tanken finns i alla åldersgrupper. Jag gissar att det handlar om privilegier. Att man aldrig ens i sin vildaste fantasi kan förstå i vilka situationer man som människa kan hamna i utan egen förskyllan utan på fullaste allvar tror att "det är väl bara" för att man utgår ifrån sig själv och inte har förmågan/viljan/önskan om att lämna sin trygga bubbla.

jag tror dock att det kan vara mot en annan bakgrund hos dr som är äldre och inte har vuxit upp med porr på samma sätt. Nu kan ju 10 porrklipp trilla in under dagen hos en helt vanlig snubbe.

innan fick en skamligt shoppa tidningen.
 
Jo, det är även personer som arbetat inom prostitution.
Jag tycker man kan lyssna på båda sidor, och har väl inte sagt något annat vad jag vet?

Men visst, jag tycker även dessa organisationer är svåra att prata med ibland eftersom man bla får sånna här åsikter kastade på sig när man diskuterar med dem
(en av grundarna till inte din hora)
Fast det där är väl inte en åsikt utan snarare något som hon talar om angående sina känslor, dvs att hon tycker att det känns väldigt jobbigt med avkriminalisering (t.o.m värre än det hon upplevt) med tanke på den PTSD hon fått av jobbet.
Jag menar, det är ju något som hon känner. Det har hon ju rätt till att känna.

Men visst man kan lyssna på båda sidorna. Finns det någon grupp eskorts som talar för avkriminalisering? Jag menar inte WHO eller liknande utan en grupp bestående av folk som är eller har varit sexarbetare.
 
Fast det där är väl inte en åsikt utan snarare något som hon talar om angående sina känslor, dvs att hon tycker att det känns väldigt jobbigt med avkriminalisering (t.o.m värre än det hon upplevt) med tanke på den PTSD hon fått av jobbet.
Jag menar, det är ju något som hon känner. Det har hon ju rätt till att känna.

Men visst man kan lyssna på båda sidorna. Finns det någon grupp eskorts som talar för avkriminalisering? Jag menar inte WHO eller liknande utan en grupp bestående av folk som är eller har varit sexarbetare.

Rose Alliance och fuckförbundet företräder ju sexarbetare och jobbar politiskt för en avkriminalisering. Men medlemmarnas enstaka röster eller berättelser hörs inte direkt.
 
Tillslaget dagen efter Paolo greps. Man kan lätt förstå vilka förtjänstmöjligheter som finns när man tänker på att en person inte bara riskerat ett fängelsestraff utan även att bli av med sitt arbete och inte kunna arbeta inom branschen någonting igen. För att berättiga den insatsen krävs nog en rejält god förtjänst, och säkert påverkat av den lilla risken för upptäckt med.

"Ett gift par begärs häktade för grovt koppleri

Åklagare har under onsdagsmorgonen begärt en man och en kvinna häktade, misstänkta för grovt koppleri.

De misstänkta, som är ett gift par, ska via sina anställda ha förmedlat sexuella tjänster på en massagesalong på Östermalm i centrala Stockholm.

Mannen är även anställd som polis i Stockholm."

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ec4d5da453d0e0011af3b7d
 
Fast det där är väl inte en åsikt utan snarare något som hon talar om angående sina känslor, dvs att hon tycker att det känns väldigt jobbigt med avkriminalisering (t.o.m värre än det hon upplevt) med tanke på den PTSD hon fått av jobbet.
Jag menar, det är ju något som hon känner. Det har hon ju rätt till att känna.

Men visst man kan lyssna på båda sidorna. Finns det någon grupp eskorts som talar för avkriminalisering? Jag menar inte WHO eller liknande utan en grupp bestående av folk som är eller har varit sexarbetare.
Det har hon självklart rätt att känna, och det skulle jag aldrig ta ifrån henne - men det blir ju oerhört svårt att ha en diskussion om det hela med någon som öppnar sådär, de är mest det jag menar.


Det finns ett gäng på twitter som är med i fuckförbundet/rose alliance som berättar en hel del om sin vardag och om vad de tycker etc med.
 
Vad säger man ;(

Den ena av två unga män som tillsammans bokat träff med en prostituerad via en eskortsida på nätet, åkt dit för att en i taget ha sex med henne. Kvinnan ville inte att den väntande kompisen skulle vara i rummet när hon hade sex med den första. Så han gick ut och väntade i bilen. Båda greps i samma insats som Paulo, den ena för köp av sexuell tjänst den andra för försök till köp av sexuell tjänst.

Citat väntande mannen

Vad de två kompisarna inte visste var att allt registrerades av polisens spanare.

"– Jag satte mig i bilen och väntade medan de hade sex. Men när min kompis kom ut så tog de oss. Det var fyra poliser, säger mannen.

Vad vet du om prostituerade kvinnors situation?

– Hur ska jag veta något om det?

Har du reflekterat över att kvinnorna ofta gör det här mot sin vilja?

– Det har jag ingen aning om, men hon ville ju göra det med min kompis i alla fall, säger mannen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...i-samma-insats-som-paolo-ville-ha-lite-roligt

Ja, och att de gått dit för ”att ha lite kul. Vi är ju grabbar!”
Så stört!
 
Tillslaget dagen efter Paolo greps. Man kan lätt förstå vilka förtjänstmöjligheter som finns när man tänker på att en person inte bara riskerat ett fängelsestraff utan även att bli av med sitt arbete och inte kunna arbeta inom branschen någonting igen. För att berättiga den insatsen krävs nog en rejält god förtjänst, och säkert påverkat av den lilla risken för upptäckt med.

"Ett gift par begärs häktade för grovt koppleri

Åklagare har under onsdagsmorgonen begärt en man och en kvinna häktade, misstänkta för grovt koppleri.

De misstänkta, som är ett gift par, ska via sina anställda ha förmedlat sexuella tjänster på en massagesalong på Östermalm i centrala Stockholm.

Mannen är även anställd som polis i Stockholm."

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ec4d5da453d0e0011af3b7d

Tänk att vilja agera visselblåsare, men inse att högsta hönset är samma instans som den som driver den illegala verksamheten. Fy fan.
 
Tänk att vilja agera visselblåsare, men inse att högsta hönset är samma instans som den som driver den illegala verksamheten. Fy fan.

Man kan iofs utan problem anmäla även om en ingripandepolis är insyltad. Däremot så känslan lär ju vara den du beskriver, att det är ju kört och ingen idé.

Men här är återigen en man som för sexhandel riskerar verkligen hela sin karriär och försörjning. På annat sätt än Paolo och denna riskerar väl inte sin partner kanske, men ändå. Jag fattar verkligen inte hur man kan bli så säker på "det händer inte mig" ang åka dit. Visst det är grymt liten risk för det. Men OM så kommer bokstavligt talat hela din karriär och minst halva ditt liv raderas bokstavligen över natten. Hur kan det vara värt det..
 
Fast nu har du nog fått lite om bakfoten vad rättssäkerhet är.

Jämförelsen mellan Wallin och PR blir lite haltande. Wallin anklagade inte FV för att hans erkända sexköp på en tredje person var en våldtäkt.

Däremot så om PR ville det skulle det absolut gå att pröva om det faller under förtal att t ex på sociala medier uttrycka och sprida åsikten att PR i och med sitt sexköp är en våldtäktsman med motiveringen att man inte kan köpa samtycke.

Men det finns inget i enbart påståendet som äventyrar rättssäkerheten. Rättssäkerheten ligger i förhållandet mellan staten och personen. Och det finns en fungerande rättsordning, det finns en lagreglering och rättsskipningen vilar på objektiva grunder.

En rättssäkerhetsförlust skulle kräva att PR av rättsväsendet dömdes annorlunda för att allmänheten ansett si eller så. Och det har inte hänt, och kommer inte hända.

Det du efterlyser är mer någon form av censur. Du vill stoppa folkets åsikter och uttrycksmöjlighet redan innan de ev kan göra sig skyldiga till förtal?


Det är du som fått detta med rättssäkerhet om bakfoten. Spelar ingen roll att Paolo gjort sig skyldig till annat brott. Han är fortfarande inte dömd för våldtäkt.

Det är inte någon som i offentligheten gått åt PR så hårt som CW gick åt Virtanen. De liknande fördömande vi sett har kommit från anonyma användare på nätet.

Ingen har pratat om censur utan att i en rättssäkert land är det rättsväsendet som ska avgöra skuldfrågan.
 
Det är du som fått detta med rättssäkerhet om bakfoten. Spelar ingen roll att Paolo gjort sig skyldig till annat brott. Han är fortfarande inte dömd för våldtäkt.

Det är inte någon som i offentligheten gått åt PR så hårt som CW gick åt Virtanen. De liknande fördömande vi sett har kommit från anonyma användare på nätet.

Ingen har pratat om censur utan att i en rättssäkert land är det rättsväsendet som ska avgöra skuldfrågan.

Du blandar ihop rättssäkerhet med allmänhetens och enskildas åsikter. Hur du än försöker.

PR har inte lidit någon rättsförlust över huvud taget. Däremot en otrolig anseendeförlust.
 
Du blandar ihop rättssäkerhet med allmänhetens och enskildas åsikter. Hur du än försöker.

PR har inte lidit någon rättsförlust över huvud taget. Däremot en otrolig anseendeförlust.

Det är du som inte förstår dig på vad rättssäkerhet är och det är anmärkningsvärt att debatten om rättsäkerhet efter metoo helt gått dig förbi.

Problemet är som sagt inte att folk har åsikter utan de som helt öppet dömer själva och frånser rättsväsendet. Såsom exempelvis Cissi Wallin gjorde i fallet Virtanen och de som anonymt skrivit att PR gjort sig skyldig till våldtäkt och är en våldtäktsman.
 
Problemet är som sagt inte att folk har åsikter utan de som helt öppet dömer själva och frånser rättsväsendet. Såsom exempelvis Cissi Wallin gjorde i fallet Virtanen och de som anonymt skrivit att PR gjort sig skyldig till våldtäkt och är en våldtäktsman.

Nu är det ju så utan tvekan att flertal våldtäktsmän blir friade fast de är skyldiga, ibland beror det på att åren har gått ( Virtanen; Timell) och att när tiden det begav sig så vågade det inte anmälas, ja då var det väl ingen ide ens.

Av en/flera anledningar som alla känner till.
Alltså ovan anmälda var ju ökända kladdpellar, om de höll fingrar och det de har mellan benen i styr så är ändå sannoliken för anmälan och skyldig försumbar.
 
Det jag kan tycka är orättvis vad gäller Paolo att det blir inte bara en dubbelbestraffning utan 100bestraffning medans Sven Karlsson får böter för samma brott och inget mer.

Nu är det tom bild på Paolo när andra tillslag sker.
 
För mig är det lika befängt att köpa en massage på kroppen som att köpa sex. Att det förstnämnda är helt legitimt men det andra är fruktansvärt i Sverige har som sagt bara med normer att göra. I båda fallen säljer vederbörande sin kropp. För att inte tala om alla jobb som sliter ner kroppen.

Så du menar att den som masserar någon annan mot betalning då säljer sin kropp?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp