Var tionde man har någon gång köpt sex

Nu är det ju så utan tvekan att flertal våldtäktsmän blir friade fast de är skyldiga, ibland beror det på att åren har gått ( Virtanen; Timell) och att när tiden det begav sig så vågade det inte anmälas, ja då var det väl ingen ide ens.

Av en/flera anledningar som alla känner till.
Alltså ovan anmälda var ju ökända kladdpellar, om de höll fingrar och det de har mellan benen i styr så är ändå sannoliken för anmälan och skyldig försumbar.

"sannoliken för anmälan och skyldig försumbar."

Vad menar du?
 
Det var ju han själv som fick ut i media och erkände offentligt. Hans val.
Det hade självklart kommit ut ändå. Ja, det kanske to redan var ute. Jag tycker ändå det är viss orättvisa i att straffas så mkt hårdare i media än Sven Karlsson. Om det hade hänt en "vanlig " man så hade det blivit ramaskri, ansetts vara förföljelse o tänk på barnen etc.
 
I så gott som alla yrken säljer man sin kropp. Eller hur menar du att man ska utföra ett arbete utan sin kropp? Det går inte.

Jag håller inte med att jag säljer min kropp om jag röjer åt LS. Jag motionerar och ingen kladdar på mig där vet jag att du i grunden håller med.
Men men kanske ändå inte, så ser du inte skillnad på vanlig massage med lite knåd på kroppen och vanlig massage där kunden kräver happy ending( man då ) så känner du väl ingen skillnad för att du själv anser det är lika ok vilket som för dig men det är nog bra att vidga sitt tankemönser där och inse att de flesta anser det kränkande och ett övergrepp om man skulle tvingas till det sistnämnda.
Med ditt normtänk så skulle man kunna föra över tanken på barn som blir utsatta och där ingen ännu satt denna norm för dem, alltså enligt dig skulle de inte må dåligt föränns de förstod från andra, blivit informerade, att det är något att må dåligt över och så är det verkligen inte.
 
Jag håller inte med att jag säljer min kropp om jag röjer åt LS. Jag motionerar och ingen kladdar på mig där vet jag att du i grunden håller med.
Men men kanske ändå inte, så ser du inte skillnad på vanlig massage med lite knåd på kroppen och vanlig massage där kunden kräver happy ending( man då ) så känner du väl ingen skillnad för att du själv anser det är lika ok vilket som för dig men det är nog bra att vidga sitt tankemönser där och inse att de flesta anser det kränkande och ett övergrepp om man skulle tvingas till det sistnämnda.
Med ditt normtänk så skulle man kunna föra över tanken på barn som blir utsatta och där ingen ännu satt denna norm för dem, alltså enligt dig skulle de inte må dåligt föränns de förstod från andra, blivit informerade, att det är något att må dåligt över och så är det verkligen inte.

Du kan få folk att göra det mesta med hjälp av normer, ja. Frågan är varför du skulle ge dig på barn? Vad har samhället att vinna på det?
 
Det hade självklart kommit ut ändå. Ja, det kanske to redan var ute. Jag tycker ändå det är viss orättvisa i att straffas så mkt hårdare i media än Sven Karlsson. Om det hade hänt en "vanlig " man så hade det blivit ramaskri, ansetts vara förföljelse o tänk på barnen etc.
Fast det är ju en del i kändisskapet.
Väljer man att synas väldigt mkt och ta nytta av media blir det ju ett hårdare fall.
 
Menar du att samhället skulle ha något att vinna på att normalisera övergrepp i andra fall?

Vad är ett övergrepp? De som aldrig råkar ut för något blir svaga. De som blir allt för hårt utsatta blir svaga. De som blir starka är de som utsätts lindrigt men lär sig att hantera det på ett konstruktivt sätt. Blir det för snällt lär sig inte folk att hantera livet. Gäller både barn och vuxna.

I Sverige idag finns det definitivt tendenser att överbeskydda och läsa in övergrepp i struntsaker, istället för att bara köra på.
 
Vad är ett övergrepp? De som aldrig råkar ut för något blir svaga. De som blir allt för hårt utsatta blir svaga. De som blir starka är de som utsätts lindrigt men lär sig att hantera det på ett konstruktivt sätt. Blir det för snällt lär sig inte folk att hantera livet. Gäller både barn och vuxna.

I Sverige idag finns det definitivt tendenser att överbeskydda och läsa in övergrepp i struntsaker, istället för att bara köra på.
Tja.. att ha sex med någon som man själv vet är tvingad känns ju som ett övergrepp.
 
Det jag kan tycka är orättvis vad gäller Paolo att det blir inte bara en dubbelbestraffning utan 100bestraffning medans Sven Karlsson får böter för samma brott och inget mer.

Nu är det tom bild på Paolo när andra tillslag sker.

En offentlig person riskerar ju alltid en större anseendeförlust. Det vet denne om med

Sen var det Paolo själv som gick ut offentligt och berättade att han köpt sex och åkt fast. Det var inte media som röjde identiteten, det var han själv.

Att privatpersoner tycker det var våldtäkt innebär inte PR är eller kommer bli dömd för det. Han har inte lidit minsta rättsförlust och rättssäkerheten är intakt.
 
Vad är ett övergrepp? De som aldrig råkar ut för något blir svaga. De som blir allt för hårt utsatta blir svaga. De som blir starka är de som utsätts lindrigt men lär sig att hantera det på ett konstruktivt sätt. Blir det för snällt lär sig inte folk att hantera livet. Gäller både barn och vuxna.

I Sverige idag finns det definitivt tendenser att överbeskydda och läsa in övergrepp i struntsaker, istället för att bara köra på.

Nu fördummar du dig själv. PR har själv medgivit att han köpt sex. Han har i tv tillstått att han inser att kvinnan inte var där av fri vilja. Vill du vrida det till att PR ljuger för att smutsa ner andra sexköpare?

Om det är så, ja. Låt rättsväsendet avgöra det.

Att han köpt sexfrån en kvinna han själv inser inte utför tjänsten av fri vilja är obestridligt.Han har medgett detta inför svenska folket.

Om det dessutom är oaktsam våldtäkt återstår att utreda.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp