Var tionde man har någon gång köpt sex

Sporthorse

Trådstartare
Kan vi inte diskutera det här?
Paolo Roberto åkte fast för sexköp. Farmen-Paolo åkte fast med att ha förgripit sig på en kvinna från Europas fattigaste land. En våldtäktsmän. Jag är chockad.

Jag läste på aftonbladet att var tionde man någon gång har köpt sex! Herregud och jag som naivt trott att det är kanske en av tiotusen.


Har ni sett intervjun med Paolo om det hela? Tror inte att han ångrar sina handlingar utan bara försöker rädda sitt eget skinn.

Jag mår illa.
 
Jag såg intervjun. Stackars man som råkar köpa sex för att han mår dåligt. Och till råga på allt förlorar han kärlek, respekt från sina barn, tv-kontrakt och allt annat han kämpat för.. Sån jäkla offerkofta, tror inte en sekund på att det hade låtit likadant om han inte blivit påkommen.
 
Jag såg intervjun. Stackars man som råkar köpa sex för att han mår dåligt. Och till råga på allt förlorar han kärlek, respekt från sina barn, tv-kontrakt och allt annat han kämpat för.. Sån jäkla offerkofta, tror inte en sekund på att det hade låtit likadant om han inte blivit påkommen.
Tror inte heller på honom. Han var snabb på att berätta att det var första gången och hela intervjun kändes rent av falsk.

När han sa att han gjort någonting smutsigt så lät det nästan som att han tyckte att kvinnan var smutsen och inte hans vidriga handling.

Hade han inte tjej dessutom? Stackars henne och stackars hans barn!
Men inte minst, stackars alla tjejer som tvingas ta emot övergreppen varje dag av män som Paolo.
 
Jag är inte ett dugg förvånad och jag hoppas att ingen, absolut ingen känner någon som helst sympati för honom eller tror honom när han säger att det var första gången. Om han har ett självskadebeteende som han dessutom är medveten om så bör han söka hjälp för det. Inte utsätta andra för vidriga övergrepp! Bara det, att han skyller övergreppen han gör själv på att han själv varit utsatt får mig att må så jävla illa.
 
Tror inte för en sekund på att det var första gången han gjorde nåt sånt, men det är väl en klassiker när man åker dit på nåt. "Jag har aaaaldrig gjort så innan" :cautious:

Däremot att en av tio män (i Sverige?) köpt sex låter rimligt. Helt "vanliga, normala, utåt sett vettiga" killar och män gör sånt hela tiden.
 
På tal om det där med att det skulle vara första gången han köpte sex så råkade jag ramla över det här :angel: Han och hans offerkofta är beyond vidriga.

97200636_1687387714746155_4039950554783285248_n.jpg
 
Jag skulle skrivit 'minst en man..'. Fruktansvärt sorgligt och skrämmande.

Jag har lite för god insyn för att ens bli förvånad eller känna att det är skrämmande. Jag blir mest frustrerad.
Och de som åker fast är ju oftast de som går på bordell precis som Paolo. Kvinnorna/tjejerna där har det fruktansvärt och det är självklart viktigt att de får hjälp, men jag tror att de flesta sexköpare (iallafall utanför storstäderna, vet inte hur det ser ut där) inte går på bordell utan köper sex av vanliga, ofta unga, tjejer "privat". De åker i princip aldrig dit :(
 
Jag har lite för god insyn för att ens bli förvånad eller känna att det är skrämmande. Jag blir mest frustrerad.
Och de som åker fast är ju oftast de som går på bordell precis som Paolo. Kvinnorna/tjejerna där har det fruktansvärt och det är självklart viktigt att de får hjälp, men jag tror att de flesta sexköpare (iallafall utanför storstäderna, vet inte hur det ser ut där) inte går på bordell utan köper sex av vanliga, ofta unga, tjejer "privat". De åker i princip aldrig dit :(

Känns fel att gilla, så jag bara instämmer. Har viss insyn också och är inte förvånad, men man tycker ju att det gradvis borde förändras med dagens upplysning och 'moderna män'. Men nej.
 
Känns fel att gilla, så jag bara instämmer. Har viss insyn också och är inte förvånad, men man tycker ju att det gradvis borde förändras med dagens upplysning och 'moderna män'. Men nej.

Eller hur, man kan ju tycka det! Men många såna där "moderna män" är väldigt duktiga på att leva dubbelliv och ha vansinnigt olika kvinnosyn. Eller, snarare är det nog så att den moderna kvinnosynen de visar upp gäller "deras kvinnor" (fruar, flickvänner, döttrar, systrar etc) medans prostituerade på nåt sätt inte räknas som kvinnor utan "horor" och därför inte behöver få ta del av deras moderna kvinnosyn :confused:
 
Har ni sett intervjun med Paolo om det hela? Tror inte att han ångrar sina handlingar utan bara försöker rädda sitt eget skinn.

Såg något klipp på insta samt någon screenshot från Flashback från 2012 om att han borde sluta köpa sex. Är så less på Paolo Roberto och utrymmet han får överallt. Blir nu även less på mig själv när även jag ger honom av min bukeupplevelse och själv skriver om honom.

1 av 10 män är chockerande. Det äcklar mig.
 
På tal om det där med att det skulle vara första gången han köpte sex så råkade jag ramla över det här :angel: Han och hans offerkofta är beyond vidriga.

Visa bifogad fil 50873
Det var bara patetiskt av honom att kläcka ur sig att det var första gången.
Mitt under en pågående pandemi, en torsdag klockan 18-19 får han alltså feeling och tänker testa bordell på Östermalm?

Nja, känns inte speciellt troligt.
Ännu mindre troligt att åka fast första gången.
Det här känns mer som någonting han satt i system.
 
Eller hur, man kan ju tycka det! Men många såna där "moderna män" är väldigt duktiga på att leva dubbelliv och ha vansinnigt olika kvinnosyn. Eller, snarare är det nog så att den moderna kvinnosynen de visar upp gäller "deras kvinnor" (fruar, flickvänner, döttrar, systrar etc) medans prostituerade på nåt sätt inte räknas som kvinnor utan "horor" och därför inte behöver få ta del av deras moderna kvinnosyn :confused:
De vill nog leva ut kicken av att få dominera och göra smutsiga saker med en tjej som inte kan säga nej. Stackars kvinna...kanske ett traffickingoffer.
 
De vill nog leva ut kicken av att få dominera och göra smutsiga saker med en tjej som inte kan säga nej. Stackars kvinna...kanske ett traffickingoffer.
Förmodligen trafficking. Tror inte någon prostituerad tjej från ett av Europas fattigaste länder skulle ha råd att ensam hyra en lägenhet för den verksamheten på Östermalm.

Det greps flera män på den adressen och polisen hade haft span under en längre tid.

Människohandel är en vidrig verklighet för många unga tjejer från tex Rumänien och jag kan inte förstå vad det är som får män att koppla bort den handling dom gör och dessutom njuta av det. Det är så äckligt.
 
Hur kan en normalt funtad man stödja sån grov organiserad brottslighet som ingen skulle önska sin egen dotter eller mamma?

Ge pengar till kriminella nätverk som säljer unga kroppar flera gånger om dagen för ynka 1500 kr. Sen köper dom lyxhus och bilar medan tjejerna är fast där utan någon egen röst eller tro på framtiden. Mår så illa 🤮
 
Jag har lite för god insyn för att ens bli förvånad eller känna att det är skrämmande. Jag blir mest frustrerad.
Och de som åker fast är ju oftast de som går på bordell precis som Paolo. Kvinnorna/tjejerna där har det fruktansvärt och det är självklart viktigt att de får hjälp, men jag tror att de flesta sexköpare (iallafall utanför storstäderna, vet inte hur det ser ut där) inte går på bordell utan köper sex av vanliga, ofta unga, tjejer "privat". De åker i princip aldrig dit :(
Ja, det är ännu svårare att stoppa.
Speciellt unga tjejer som säljer sin kropp på nätet.
Det känns verkligen misslyckat att 1 av 10 män någon gång köpt sex.

Vad kan man göra för att minska den siffran? Kanske skulle ännu högre straff hjälpa folk att tänka till? Ynka böter känns tydligen inte skrämmande för dom männen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp