Var tionde man har någon gång köpt sex

@Sleepan Det är väl mer eller mindre fastställt att paolos sexköp var ett offer för trafficking?
Även om bevisen inte håller i rätten, så har det flera gånger tom annonserats i trappen att där pågår human trafficking med sexbilder och telefonnummer för bokning.
Grevgatan... Där har jag själv varit och festat för några år sedan. Känns väldigt udda att det pågår sexhandel där idag (och kanske redan på den tiden?).

Paolo visste mycket väl att det var en sexslav han köpt för att utnyttja.
Det såg och hörde man klart och tydligt i intervjun.

Det kanske blir svårt att få Paolo fälld för hans uttalande, han kommer säkert få en bra advokat som lyckas snacka honom ur det hela. Men egentligen hsr han ju mer eller mindre redan erkänt.

Ja jag har ingen aning om vad han kommer bli fälld för eller inte.

Vore kanon om han blev åtalad för oaktsam våldtäkt, men huruvida han blir det eller ej har jag ingen aning om.
 
Jag tycker faktiskt den biten är något Paolo gjorde bra i det hela, det är inte precis något lätt sak med tanke på den mediestorm han förstod skulle komma och han gjorde det också direkt utan att först försöka komma undan. Jämför med komikern som polisanmäldes för våldtäkt och andra sexuella övergrepp av inte mindre fem kvinnor. Han valde att att lägga locket på, ljög om sjukdom och låg sedan lågt så att inte media kunde skriva om det. Åklagaren ansträngde sig heller inte precis utan lade ned samtliga fall och då passade komikern på att stämma en av kvinnorna för förtal och kräva ett stort skadestånd eftersom hon hade fräckheten att inom en sluten facebookgrupp berätta vad han gjort.
Jag tyckte det kändes som att han bara försökte ta kontroll över rapporteringen genom att erkänna offentligt. Han trodde nog att det skulle gynna honom att gå ut offentligt tidigt och inte låta media leva sitt eget liv i rapporteringen. Min uppfattning från intervjun var att han försökte visa ånger och sen kom han med en bortförklaring som han säkert hoppades skulle rädda honom lite.
Men eftersom han är en riktig mansgris så misslyckades han totalt och utfallet blev helt tvärt om mot vad jag gissar att han själv tänkt.
 
Jag tyckte det kändes som att han bara försökte ta kontroll över rapporteringen genom att erkänna offentligt. Han trodde nog att det skulle gynna honom att gå ut offentligt tidigt och inte låta media leva sitt eget liv i rapporteringen. Min uppfattning från intervjun var att han försökte visa ånger och sen kom han med en bortförklaring som han säkert hoppades skulle rädda honom lite.
Men eftersom han är en riktig mansgris så misslyckades han totalt och utfallet blev helt tvärt om mot vad jag gissar att han själv tänkt.
Jag tycker ju inte precis det hade varit bättre om han gjort som den person jag jämförde med.
 
Jag tycker ju inte precis det hade varit bättre om han gjort som den person jag jämförde med.

För honom rent juridiskt hade det varit betydligt bättre. Då hade han idag betalt ett strafföreläggande och saken varit ur världen för honom. Istället för misstänkt i en förundersökning om oaktsam våldtäkt.

Jag tolkade katastrofintervjun precis som annan postare. Paolo försökte äga berättelsen, göra avbön och (bort)förklara och trodde antagligen det skulle fungera. Men det fick motsatt effekt. Tack och lov I min värld..
 
För honom rent juridiskt hade det varit betydligt bättre. Då hade han idag betalt ett strafföreläggande och saken varit ur världen för honom. Istället för misstänkt i en förundersökning om oaktsam våldtäkt.

Jag tolkade katastrofintervjun precis som annan postare. Paolo försökte äga berättelsen, göra avbön och (bort)förklara och trodde antagligen det skulle fungera. Men det fick motsatt effekt. Tack och lov I min värld..
Jag såg hela intervjun i TV4 och uppfattade inte att han försökte bortförklara något, snarare tvärtom utifrån polisens uppgifter om vem han köpte sex av. Jag tycker heller inte din tolkning går ihop med det han precis innan skrev på facebook (eller instagram) om det han gjort innebar att han kommer förlora sitt arbete, sina företag osv.
 
Jag såg hela intervjun i TV4 och uppfattade inte att han försökte bortförklara något, snarare tvärtom utifrån polisens uppgifter om vem han köpte sex av. Jag tycker heller inte din tolkning går ihop med det han precis innan skrev på facebook (eller instagram) om det han gjort innebar att han kommer förlora sitt arbete, sina företag osv.

Intervjun var Jag jag jag jag jag. Den var en total katastrof sett som "jag gjorde det här och jag står för det och ångrar det"

Han ångrar att han åkte dit, att han därför kommer förlora allt. Det hade inte kommit ett ord av ånger om han inte åkt dit.

Sen var han inte ens ärlig i det han skrev på insta. Han skrev "inatt fattade jag ett beslut som..". Det var säkerligen under natten han insåg konsekvenserna av att ha åkt dit. Men han köpte sex tidig kväll kvällen innan. Och åkte dit tidig kväll kvällen innan. För övrigt samma dag som han tidigare hyllat sin dåvarande sambo på samma insta.
 
Intervjun var Jag jag jag jag jag. Den var en total katastrof sett som "jag gjorde det här och jag står för det och ångrar det"

Han ångrar att han åkte dit, att han därför kommer förlora allt. Det hade inte kommit ett ord av ånger om han inte åkt dit.

Sen var han inte ens ärlig i det han skrev på insta. Han skrev "inatt fattade jag ett beslut som..". Det var säkerligen under natten han insåg konsekvenserna av att ha åkt dit. Men han köpte sex tidig kväll kvällen innan. Och åkte dit tidig kväll kvällen innan. För övrigt samma dag som han tidigare hyllat sin dåvarande sambo på samma insta.
Jag undrar om någon har gått in och styrt upp hans kommunikation nu, iom att han tog bort det bedrövliga inlägget med tummen upp och sen har varit tyst.
 
Det är väl ingen som påstår att det är mest frivilliga som säljer, men man ska inte ta bort det faktum att otroligt många normalt fungerande människor säljer sex för att det är ett otroligt enkelt sätt att lyxa till livet på. Vet inte hur många gånger som jag undrat över hur vissa har råd med saker och ting och lever ett liv dom inte borde ha råd med. Som faktiskt är helt orimligt att dom har råd med.
Det är ju otroligt vanligt med SMS-lån. Jag hoppas att DET är otroligt mycket vanligare än att folk säljer sina kroppar för att ha råd att konsumera över sina tillgångar.
 
Senast ändrad:
Det är ju otroligt vanligt med SMS-lån. Jag hoppas att DET är otroligt mycket vanligare än att folk säljer sina kroppar för att ha råd att konsumera över sina tillgångar.
Eftersom det är högst tillfälligt man kan leva över sina tillgångar med hjälp av SMS-lån så undrar jag hur många som blir desperata och känner sig tvungna att skaffa pengar på nya sätt när det är dags att betala lånen. Eller för att fortsätta med livsstilen när det inte går att få nya lån?
 
.
Eftersom det är högst tillfälligt man kan leva över sina tillgångar med hjälp av SMS-lån så undrar jag hur många som blir desperata och känner sig tvungna att skaffa pengar på nya sätt när det är dags att betala lånen. Eller för att fortsätta med livsstilen när det inte går att få nya lån?
Av lyxfällan att döma klarar man sig rätt länge utan att blanda in prostitution iallafall.
 
Jag sitter och fipplar med fjärrkontrollen - Ross Kemps extrema värld flashar förbi. I London jobbar 5 000 utländska sexarbetare. MINST 65% av dem dvs 3 250 är traffickingoffer. :yuck:

Man borde kem-kastrera alla män eller åtminstone inte låta dem gå lösa på allmänplats tills de BEVISAT sig kunna hantera sin sexualitet :rage:
 
Jag sitter och fipplar med fjärrkontrollen - Ross Kemps extrema värld flashar förbi. I London jobbar 5 000 utländska sexarbetare. MINST 65% av dem dvs 3 250 är traffickingoffer. :yuck:

Man borde kem-kastrera alla män eller åtminstone inte låta dem gå lösa på allmänplats tills de BEVISAT sig kunna hantera sin sexualitet :rage:
Rent allmänt är jag osäker på hur mycket det handlar om sexualitet egentligen, och hur mycket som handlar om makt.
 
Nu har en politiker åkt fast för sexköp (https://www.aftonbladet.se/a/mRkpE1?refpartner=link_copy_app_share), och uttalandet från moderatoerna?

”Moderaternas förbundsordförande Mikaela Waltersson tar avstånd från händelsen.

– Det som han har gjort är oacceptabelt. Även om detta är en personlig tragedi för en partikollega och vän, så är vi helt överens om att Hans måste lämna alla de politiska uppdrag han har för vårt parti, säger förbundsordförande Mikaela Waltersson, till GP.”

Alltså😤
Politiker väljer att köpa sex och åker fast - det är en personlig tragedi? Hur kan de ens uttala sig på ett så korkat sätt?
 
Nu har en politiker åkt fast för sexköp (https://www.aftonbladet.se/a/mRkpE1?refpartner=link_copy_app_share), och uttalandet från moderatoerna?

”Moderaternas förbundsordförande Mikaela Waltersson tar avstånd från händelsen.

– Det som han har gjort är oacceptabelt. Även om detta är en personlig tragedi för en partikollega och vän, så är vi helt överens om att Hans måste lämna alla de politiska uppdrag han har för vårt parti, säger förbundsordförande Mikaela Waltersson, till GP.”

Alltså😤
Politiker väljer att köpa sex och åker fast - det är en personlig tragedi? Hur kan de ens uttala sig på ett så korkat sätt?

Ren jävla idioti och bullshit.
 
Och kn:

Mitt i den diskussionen undrar jag lite över det här. Har detta, och eskort, flyttats till att vara någonting annat än prostitution plötsligt? Eskort trodde jag inte räknades som någonting annat innan det beskrevs separat som eskort här i tråden -som om det vore en annan sak än prostitution.

Detta fenomen nedan har ju till och med "spännande" artiklar i kvällspressen och damtidningar.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2795&artikel=7266458
https://www.amelia.se/info/amelia-s...keln-kvinnorna-som-tander-pa-makt-och-pengar/

Originalartikeln verkar borttagen, den var ren reklam för hur bra det här var som sätt att försörja sig eller få guldkant. Den gjorde mig totalt illamående när jag läste den, pga journalistens vinkel.

Eller den här på Expressen
https://www.expressen.se/omtalat/li...ddies-och-berattar-sa-nningen-om-hur-det-ar-/

Kan det vara där det är ett glapp i tråden? Dvs de som mött prostituerade som tänker de har "egen makt" och i början är "lyckliga" ser fenomenet ovan som prostitution, de som inte gör det tar inte med det? Utan har det som separat fenomen?

Jag var väldigt förvånad när jag stötte på Amelia artikeln över sättet det beskrevs på.
Eftersom vid tillbakablick (eller för den samtiden) är det ju ingen som helst tvekan om vad det är
https://www.history.com/news/sexual-exploitation-was-the-norm-for-19th-century-ballerinas.

Förhoppningsvis är dock fenomenet extremt sällsynt och ingår i polisens statistik. Polisen verkar ju fullt medvetna om problemet. Men det verkar dock existera?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/sugardating-en-allt-vanligare-verksamhet
Sugardating något nytt, nä knappast då det inte ens var något nytt i början på 00 talet inte vanligt men förekom. Sugardating kan handla om en långhelg upp till flera månader.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp