Var vill du bo och jobba med?

Enya

Trådstartare
Om du fick välja helt fritt utan några som helst begränsningar, varken ekonomiska eller praktiska, var i världen vill du bo då? Du har alltså inga begränsningar på något vis.

Vad hade du valt att jobba med där du vill bo?

Hur hade du bott, i hus eller lägenhet?

Är det bara jag som fundera på sådana saker? Eller som har drömyrke eller favoritställen och önskningar? :o

Man kan allt man vill sägs det, men ibland vill man något som inte är realistiskt så då får man drömma och önska lite i stället, som plåster på såren :p

För mig är svaren självklara, jag vill bo i Australien och jobba som rättsläkare. Favoritland och favorityrke över alla. Det skulle vara på landet på gård med hästar, nötter och får utanför Perth. Storstäder är inte min grej och just Perthområdet verkar det vara mycket "Australien" eller det som är Australien jämfört med Sydney och Melbourne osv, där det är många olika nationaliteter och olika väder titt som tätt. Melbourne sägs växla mellan olika väder varje dag tex. Det slipper jag gärna, värmen och det torra landskapet är mer min grej. Eller tja, kanske inte värmen, men jag hade vant mig, eller krävt min kropp att vänja sig ;) Att det skulle vara svårt att ha hästar, nötter och får ihop med mitt yrke hm, folk får väl dö lite mindre så jag hinner med båda :D

Nackdelen med Perth är vithajarna som trivs i vattnet. Om jag inte minns fel är det det farligaste vattnet i världen ur hajsynpunkt. Fast vattnet slipper vi ju om vi bor på landet och mina barn inte får för sig att börja surfa ... De får i så fall surfa i en pool nånstans, det är ju ingen brist på såna precis! :p

Yrket ja, jag har i många år velat jobba som det, men jag har inte tillräckligt bra hjärna för att kunna plugga så många år och till ett så svårt yrke. Dessutom har jag ju barn och är ensam, så det är en omöjlighet. Men som sagt, man får drömma! Det är nog viktigt ibland! :)

Att det är lika omöjligt att kunna flytta dit ska vi inte heller tänka på nu :p

Er tur!
Kom igen nu, senior behöver livas upp lite med glada trådar mitt i höstrusket! :D
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag skulle lätt bo i lägenhet i London! Och ha nått mysigt sommarhus på Gotland som jag kunde semestra i på somrarna. Skulle arbeta som läkare, vilken sorts läkare vet jag dock inte än.

Dock har jag ju en slags dröm att bo på en gård också och rida massor och ha duktiga tränare och välutbildade hästar. Det är dock lite svårt att kombinera med lägenhet i London ;) En riktigt bra och dyr ridskola kanske skulle vara nåt i och för sig.

Jag skulle resa mycket.

Angående hajattackerna i Perth så är det ändå relativt säkert om man håller sig nära land på stränder som har god övervakning samt inte badar i gryning eller solnedgång eftersom hajarna jagar då (som jag förstått det). Om man tänker på hur många personer som badar varje dag i australiensiska vatten vs hur många som blir bitna så är risken inte särskilt stor. Fast det är klart, det är ju tråkigt om det händer :p
 
Senast ändrad:
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag har inte så stora drömmar då :)
Har redan mitt drömyrke som lärare :)
Men bo på en gård med hästar inte så långt från jobbet och ha lite andra djur.
Kanske går att fixa lagom tills ungen ska läsa till vet?? Bara en 8 år dit :)
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag skulle vilja vara författare och bo i ett rött hus med vita knutar på landet i Mälardalen.
En liten lya i Paris och en i London hade inte hellet suttit fel.
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag bor faktiskt på min drömplats, en liten gård i södra dalarna. Älskar naturen och ridvägarna. Familj och vänner finns också nära :)

Drömyrke vet jag inte, just nu utbildar jag mig men inte till något jag verkligen brinner för eftersom jag inte vet något jag verkligen skulle vilja jobba med :banghead:
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag bor i Stockholm och vill inte flytta härifrån :love: Men det skulle ju inte vara helt fel med en fin 4:a i innerstan, företrädelsevis Södermalm, gärna runt Hornstull eller Zinkensdamm.

Jag skulle jobba med korrekturläsning och redigering på ett litet förlag inte för långt från hemmet. Det jobbet går förstås inte ihop med boendet, men man kan väl säga att jag har något arv eller vunnit kalasmycket pengar på Lotto :p
 
Senast ändrad:
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag bor faktiskt på min drömplats, en liten gård i södra dalarna. Älskar naturen och ridvägarna. Familj och vänner finns också nära :)

Drömyrke vet jag inte, just nu utbildar jag mig men inte till något jag verkligen brinner för eftersom jag inte vet något jag verkligen skulle vilja jobba med :banghead:

Jag utbildar mig också, och inte heller jag brinner för yrket. Jag brinner för kriminologi fortfarande, men jag vill inte tänka på den för då gör det ont i hjärtat på mig. :p utöver det har jag inga andra uppnåeliga tankar på vad jag vill jobba med. Är det inte lite trist att känna så, att man inte brinner för det man utbildar sig till? Att inget annat är bra nog om man ska vara ärlig?

Drömplats i Sverige, det svaret hade jag inte riktigt väntat mig :D
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag skulle vilja vara författare och bo i ett rött hus med vita knutar på landet i Mälardalen.
En liten lya i Paris och en i London hade inte hellet suttit fel.

Vad för typ av böcker vill du skriva? Så att jag vet vilka jag ska skicka efter av författaren Houdinie från Sverige :D

Rött hus och vita knutar, är inte det mer typiskt för Dalarna? Nej, jag kan inte så mycket om Sveriges landskap, bara Skåne :D
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag har inte så stora drömmar då :)
Har redan mitt drömyrke som lärare :)
Men bo på en gård med hästar inte så långt från jobbet och ha lite andra djur.
Kanske går att fixa lagom tills ungen ska läsa till vet?? Bara en 8 år dit :)

Dina drömmar kan du ju nå rätt "lätt" egentligen, vad härligt! Vilken del av landet hade du valt? :)
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag bor i Stockholm och vill inte flytta härifrån :love: Men det skulle ju inte vara helt fel med en fin 4:a i innerstan, företrädelsevis Södermalm, gärna runt Hornstull eller Zinkensdamm.

Jag skulle jobba med korrekturläsning och redigering på ett litet förlag inte för långt från hemmet. Det jobbet går förstås inte ihop med boendet, men man kan väl säga att jag har något arv eller vunnit kalasmycket pengar på Lotto :p

Inga begränsningar har vi, bara fritt ur tankarna :D Vad skulle en sådan lägenhet kosta dig?
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag utbildar mig också, och inte heller jag brinner för yrket. Jag brinner för kriminologi fortfarande, men jag vill inte tänka på den för då gör det ont i hjärtat på mig. :p utöver det har jag inga andra uppnåeliga tankar på vad jag vill jobba med. Är det inte lite trist att känna så, att man inte brinner för det man utbildar sig till? Att inget annat är bra nog om man ska vara ärlig?

Drömplats i Sverige, det svaret hade jag inte riktigt väntat mig :D

Jo jag tycker det är skittrist att inte ha något drömyrke att arbeta sig mot, men jag är nog lite i en livskris efter att ha fått första barnet och livet vänts upp och ner :)

Det är min drömplats, det är så fint här. Fina höstar, ordentliga vintrar med snö och kyla, våren, sommaren ...:love:
Jag bor med berget och skogen i rygg, utsikt över åkrarna på framsidan. Ligger i solläge, har massor av sol varje dag.
Milslånga ridvägar på både grus, sand och gräs-vägar, både över åkrar och inne i skog och berg. 15 minuters promenad till ridhus och tränare.

Byn jag bor i ligger fem minuter från mindre stad (tio med cykel) , men har bara en kvart till större städer och två timmar till stockholm om man vill hälsa på där.

Vi flyttade hit för några månader sedan och jag älskar det!
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag skulle vilja bo nära havet och Ystad. Har bara turistat i stan men jag kände att här vill jag bo.

Skulle vilja driva ett litet pensionat, Bed & Breakfast. Tror att jag skulle trivas med att ta hand om turister.
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag skulle vilja bo på en plats där jag kan teleportera mig själv och mina närmsta dit jag vill befinna mig just då. På en fjälltopp några timmar för att sedan ligga och sola på en paradisstrand, kvällsmiddagen på någon trevlig parisrestaurang och avsluta kvällen med en öl på någon lokal pub i Skottland.

Jag skulle jobba med något kreativt och alla skulle förstå att jag är genialisk, jag skulle rita konstiga hus som självklart är energiotimerade och utan miljöpåverkan. Jag skulle rita tavlor som ingen skulle förstå men ända skulle alla tycka att de är fantastiska. Mina böcker skulle hoppa från huvudet och ned på pränt, självklart välformulerat och utan några som helst grammatiska tvivelheter.

Dessutom skulle jag jobba som operativ chef på något roligt företag och få vara med och bestämma och utforma precis hela verksamheten.

Dygnet skulle således ha 78 timmar och jag skulle aldrig behöva jobba över. Tiden för familj och vänner skulle vara oändlig.

Innan det här inträffar är jag rätt nöjd med var jag befinner mig i dag.
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag skulle jobba som jurist eller advokat vilken inriktning vet jag inte det finns jättemycket som är intressant men säg då att jag hade varit kopiöst rik så skulle jag jobbat gratis och hjälpt människor som inte hade råd med juridisk hjälp och göra detta när jag själv kände att jag hade lust. Sen skulle jag kombinerat detta med att skriva, spela teater och ha några fina tävlingshästar i stallet som jag skulle tävla med i dressyr. Jag skulle bo i en storstad och vill gärna bo kvar i Sverige kombinerat med utlandet de månader som det är regn, slask och snö då jag hellre vill ha sol och värme.
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag skulle nog vilja bo på ett varmare ställe, typ nånstans i USA eller Nya Zeeland. Kanske Australien? Vet faktiskt inte vad jag skulle vilja jobba med. Busskörning på deltid och ha liten hästgård kanske?
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Ska inte förstöra tråden jag tycker det är tragiskt att ditt drömyrke och/eller kriminologi känns ouppnårligt. Varför skulle det vara så?
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag bor gärna där jag gör nu.
Vad jag vill jobba med är en svårare nöt att knäcka. Kanske ponnyavel, om det hade varit ekonomiskt hållbart i liten skala.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! :) Jag har skapat två trådar här på Bukefalos om vilken hundras jag ska köpa och valet landade på Rottweiler. Allt funkar jätte...
Svar
15
· Visningar
2 996
Senast: Kakis
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 521
Senast: nickan1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Vet inte om denna tråd hamnade rätt, men kände att frågan vänder sig till oss med hästar snarare än att lägga den inne på senior...
Svar
9
· Visningar
1 678
Senast: Mim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp