Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Var i magen känner man sparkarna i början? Är ju i det stadiet då det "borde" börja röra sig kännbart därinne, och visst är man brydd ibland. Men var i magen "ska" det kännas för att verkligen vara lill*n som sparkar?

Och än en gång, när började ni gå upp i vikt? Vilken månad och hur fort gick det?

Jenny
 
Sv: Var?

Ibörjan känns det ganska så långt ner, den här vildbasingen började med att upptäcka urinblåsan och använde den som fotboll... Men de första rörelser kan man lätt ta fel på tarmrörelser och gaser... Sen tar man inte miste längre...
 
Sv: Var?

Jag var i v 18 när jag kände första sparken (som jag definitivt kände igen som en "spark") och sambon kände det på utsidan för första gången i v 20.

// K
 
Sv: Var?

Jamtland skrev:
Var i magen känner man sparkarna i början? Är ju i det stadiet då det "borde" börja röra sig kännbart därinne, och visst är man brydd ibland. Men var i magen "ska" det kännas för att verkligen vara lill*n som sparkar?

Och än en gång, när började ni gå upp i vikt? Vilken månad och hur fort gick det?

Jenny

De första rörelserna i magen kändes som när det knorrar i magen - fast utan ljud.

Jag började gå upp i vikt i fjärde månaden tror jag. Magen putade lite innan, men det var först i femte månaden som det syntes en gravidmage.
Mina första 6 månader gick jag upp 10 kilo. De sista två kom ytterligare TOLV kilo = allt som allt 22 kilo, varav de sista kilona mest var vatten. (Har efter 6 månader ungefär 5 kilo kvar att gå ner)
 
Sv: Var?

FÖr mig kändes det som såpbubblor som sprakc i magen
stupid_2.gif


Detta hände i v 17, jag började öka i vikt i v 27 ( tror jag ) och amgen syntes ungefär i samma veva.

Jag var ut på krogen med mina bekanta i v 24 och det var ingen som trodde att jag var gravid. Men bevisligen var jag det för annars fattar jag inte varför det tog sån tid upp på förlossningen :angel: 18 v senare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
505
Senast: tessan.g
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
467
Senast: Hoarfrost
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 037
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 156
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp