Vara ensam

Fengur

Trådstartare
hejsan!
Jag och min syster har 4 islandshästar, de brukar gå på vila i januari tillsammans med ca 20 andra islandshästar i en jätte stor hage och vila där i ca 5 veckor. En av hästarna är senskadad och ska därför inte på vila i vinter.

Kan han vara ensam i en månad? Jag vill gärna att han ska gå ute men är rädd att han hoppar över stängslet då. Tror ni han kan göra det? Han är en väldigt lugn häst.

Jag vill så gärna att de 3 andra hästarna ska få gå på vintervilan, men kommer han bli alldeles för ledsen då? Vilo hagen är inte i närheten av något stall så han kommer inte ha någon kontakt med andra hästar.

MVH Sanna

J

johand

Hästar är ju flockdjur och trivs definitivt inte själva. Kan ingen du känner ställa sin häst hos dig under tiden?
Lycka till!

A

AlexH

det blir nog lite ensamt för en häst som e van att gå med hästar omkring sig ...men om ha e lugn så kanske han klara det .....kan du inte låna nån häst ....el låta en vara hemma och skicka den senare :confused:

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
1 331
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
741
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
1 216
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
1 133
Senast: ll.96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg