Vara ensam

Fengur

Trådstartare
hejsan!
Jag och min syster har 4 islandshästar, de brukar gå på vila i januari tillsammans med ca 20 andra islandshästar i en jätte stor hage och vila där i ca 5 veckor. En av hästarna är senskadad och ska därför inte på vila i vinter.

Kan han vara ensam i en månad? Jag vill gärna att han ska gå ute men är rädd att han hoppar över stängslet då. Tror ni han kan göra det? Han är en väldigt lugn häst.

Jag vill så gärna att de 3 andra hästarna ska få gå på vintervilan, men kommer han bli alldeles för ledsen då? Vilo hagen är inte i närheten av något stall så han kommer inte ha någon kontakt med andra hästar.

MVH Sanna
 
Hästar är ju flockdjur och trivs definitivt inte själva. Kan ingen du känner ställa sin häst hos dig under tiden?
Lycka till!
 
det blir nog lite ensamt för en häst som e van att gå med hästar omkring sig ...men om ha e lugn så kanske han klara det .....kan du inte låna nån häst ....el låta en vara hemma och skicka den senare :confused:
 

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
11
· Visningar
1 008
Senast: Liten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 570
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
Svar
7
· Visningar
1 400
Senast: L(i)FE
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 798
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp