Vara ensam

Fengur

Trådstartare
hejsan!
Jag och min syster har 4 islandshästar, de brukar gå på vila i januari tillsammans med ca 20 andra islandshästar i en jätte stor hage och vila där i ca 5 veckor. En av hästarna är senskadad och ska därför inte på vila i vinter.

Kan han vara ensam i en månad? Jag vill gärna att han ska gå ute men är rädd att han hoppar över stängslet då. Tror ni han kan göra det? Han är en väldigt lugn häst.

Jag vill så gärna att de 3 andra hästarna ska få gå på vintervilan, men kommer han bli alldeles för ledsen då? Vilo hagen är inte i närheten av något stall så han kommer inte ha någon kontakt med andra hästar.

MVH Sanna
 
Hästar är ju flockdjur och trivs definitivt inte själva. Kan ingen du känner ställa sin häst hos dig under tiden?
Lycka till!
 
det blir nog lite ensamt för en häst som e van att gå med hästar omkring sig ...men om ha e lugn så kanske han klara det .....kan du inte låna nån häst ....el låta en vara hemma och skicka den senare :confused:
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 581
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
901
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp