Våra föl blir äldre...

Sv: Våra föl blir äldre...

En 2 veckors bild på vårt hingstfölunge e. Tornesch - Ramiro Z

Lischtonlj.jpg



Har tyvärr inga nytagna bilder, han har haft mycket otur denna herre som legat mer än 3 veckor totalt på Strömsholms djursjukhus... men är nu äntligen frisk. :)
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Ujejuj för att göra en lång historia väldigt kort.. :angel:

När han var 4 dagar gammal fick han diarré och blev snabbt uttorkat, vi var inne med honom på strömsholm tidigt och höll ändå på att förlora honom.. Stannade kvar en vecka och blev dag för dag mycket bättre..

Han fick komma hem igen efter 8 dagar på strömsholm helt ok men inte rikigt bra i magen. Givetvis fick vi med oss alla mediciner..

Efter 2 dagar fick vi köra honom till strömsholm igen då han åkt på diarré igen.. fick vara där i nästan en vecka till.

Kom hem och hade varit hemma i 5 dagar, när jag skulle ta ut mor och son ur stallet på morgonen.
Lille parveln går ju alltid själv bakom mamma.. men den här dagen ville han ut fort..
Han tog en jäkla sats och jinade bakom rumpan på mamma och sprang med huvudet rakt in i dörrhandtaget som dick in 10 cm rakt in i huvudet på honom.

Jaha ensam hemma och med en fölunge son hade ett stor hål i huvudet. Fick ringa strömsholm och fick åka in akut.

Han opererades hela eftermiddagen och dom ringde sen på kvällen och berättade att operationen gått bra.
Han stannade där i ytterliggare en vecka och dagen innan han skulle få åka hem så fick han en stor böld vid kinden (där allt blod legat efter frakturen) som sprack.

Vi hämtade dock hem honom och nu har han varit hemma i 1,5 vecka.. *pustar*

Han mår bra och såren är jätte fina.. han har utan överdrift haft Änglavakt.

En kort histora blev visst lång :angel:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Oj, ja det låter som han är född under en alldeles speciell stjärna!!

Jag har bara sett en Tornesch unge irl, men den är RIKTIGT fin, och jag är förtjust i T själv.

Jag hoppas din unge håller sig på rätt sida sjukvården nu, men det där med handtaget lät otäckt.

Vad ska han heta?
 
Sv: Våra föl blir äldre...

oops.. hur kunde ni veta i förväg...
Men han kommer att klara sig-verkar vara av segt virke :-)
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Enda trösten är att fölen som varit länge på djursjukhus oftast blir väldigt lätthanterliga och vana vid folk... Skönt att han är pigg nu. Han är jättefin på bilden. Lycka till med honom i fortsättningen.
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Svara på båda inläggen i detta inlägg =)

Vi var jätte uppmärksamma och allt händer så fort, det är bara tur att man är hemma och hinner att se alla tecken.. skulle egentligen ha jobbat den kvällen när han var 4 dagar, men av någon konstig anledning ringde min mamma och sa att hon skulle jobba för mig istället så att jag kunde vara hemma.. bara det är ett under för mig.

Han är jätte snäll och lätthanterlig. Och otroligt tacksam.. det märks så väl på honom.. han är smart och hans bästa vän är människan. :)

Mamman ska semineras nu i veckan.. är lite orolig att lämna dom på seminstationen men det kommer nog att gå kanon bra!
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Sto e:Smasher u:Beauty Rubin e:Anders Crown:love:

2 veckor
2790569.jpg


3 veckor
2789901.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Här kommer bilder på vårat stoföl NAIROBI (Akribori-D-Day)
3 veckor på bilderna

3-veckor-19-juni06.jpg


3-veckor-II.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

säga vad man vill om Akribori i stort,men eleganta föl ger han iallfall.

grattis-vilken snygging!
 
Sv: Våra föl blir äldre...

tack! Vi är jättenöjda med henne :love:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

by the way... det är vår Akriboriavkomma(U.Electro-Peadar Piper**-red Alert**) sfödd 04 som är på min avatar just nu...rätt flott eller hur:love:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Det går väl bra med bilder på ett Nordsvenskt Bruksföl oxå va?:smirk:

Elver (eSkrimsblessen u Monami eDon-Aron-Granat) 1 vecka gammal:
f5d57d3b.jpg


f3be6ff9.jpg


Elver 3 veckor! Nyfiken som få - men det är svårt att få närbilder eftersom han vill kela hela tiden:love:

Elver3veckor-06038.jpg


/Kristin
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Man se också rätt tydligt att Kallblodfölen inte växer lika fort som halvblodsfölen...eller vad säger ni?

/Kristin
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Hur fin som helst ju!!!

vad bra att de inte växer lika fort som halvblodsfölen- då kan man ju njuta ännu längre av "bebistiden":love:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Har varit dålig på att ta kort det senaste, men här är en bild när vårt lilla stoföl e. Casir Ask - Concorde är tre veckor gammal.

Cirrus_3wk.jpg


Nu är hon åtta veckor och 123 cm hög. Det syns tydligt att hon kommer att bli skimmel nu. Tycker att hon är lite kortare i kroppen och med mer resning än vad systern e. For Feeling var som föl. Hon har dock inte lika fint huvud och är kanske också lite grövre än syrran.
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Vårat hingstföl Prins J:rfött den 27 maj.
Gotlandsruss e Drömprinsen 460 u Ripadals Fjonkan 3465

prinsjuni.JPG


prinsjrjuni19.JPG
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
12 765
Senast: Blyger
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
363
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 602
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 342
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp