Våra föl blir äldre...

ancan

Trådstartare
Startar en ny bildtråd, där jag tänkte att vi kunde sätta in bilder på "älsklingarna" vid en-två veckors ålder.

Detta för att vi kan följa deras utveckling lättare.

Förhoppningsvis så kan någon annan starta en tråd där de är 1 månad/3 månad/½år...

Jag startar med årets två nykomlingar. Coelho (16/5 CamaroM-Electro-peadar Piper**)
coelhohuvudbild0605282.jpg


coelho0605282.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Våra föl blir äldre...

clabbepvingligaben0605282.jpg
Och här har vi Clawfinger [I](19/5 E:CamaroM-Cortez-Lemon)
clawfingerhuvudbild0605282.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Våra föl blir äldre...

ancan skrev:
clabbepvingligaben0605282.jpg
Och här har vi Clawfinger [I](19/5 E:CamaroM-Cortez-Lemon)
clawfingerhuvudbild0605282.jpg
vilket underbart föl! hoppas mitt blir lika fint... stoet är biggles-magini och jag ska betäcka henne med don primero
 
Sv: Våra föl blir äldre...

VI samlar ALLA foton på äldre föl i den här tråden, dvs oavsett åldrar!
Vill ni ha fler trådar får ni starta dem på gnägg, där bildtrådarna egentligen hör hemma! ETT undantag kan jag dock tänka mig! ;)

Och obs! bara en påminnelse, INGA smygannonser tack!!!

Sen en fråga - PMA svar direkt till mig!: Vill ni ha även denna tråd fri från "åh, vad fin" och annat, elelr ska vi vara mer tillåtande här? Er önskan om DET är min lag, i den här tråden! :D
 
Senast ändrad:
Sv: Våra föl blir äldre...

Salnecke Ambition f. 4/5-06 e. Speyksbosch Dancer - Warleigh Nightjar

1 månad

IMG_9595.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Vi kan väl låta folk få gulla och kommentera här kanske? När vi varit så benhårda i den andra tråden!? :)
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Här kommer min goding...4 veckor idag. Quick Step e.Camiell Flamingo Z u. Beda Quick** ue.Royal Conductor**uue.Rebell Fortuna**
Lrdag3junibebis4v010.jpg

Lrdag3junibebis4v009.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Alla föl är ju jättesöta och bedårande på "alla" vis...:love: så jag passar väl på att "ösa ut" beröm till er alla nu på en gång:angel:

Det som jag tycker skulle vara roligt vore om den här tråden fick "rätt riktning" från början - där man under sommaren/hösten kan följa olika hingstar/stammars avkommor...

Kankse utbyta lite åsikter om temperament/växtperioder mm...

In med flera fina bilder:banana:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Här är min Ceder tidigare idag på enmånadersdagen. Han är e Feliciano - Ceylon - Columbus DH och är än så länge en glad och nyfiken fölunge.

P1010138.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

På tal om växtperioder, detta är kompisens föl som står i samma stall som mina hästar.

Hingst f. 8/3 e.Figaro R-Ganesco-Utrillo-Gaspari-Immer
1 månad
http://www.dropshots.com/day.php?userid=91022&cdate=20060408
Drygt 10 veckor
http://www.dropshots.com/day.php?userid=91022&cdate=20060519&ctime=114201

Han har tyvärr vuxit för fort, så han har nu en plastskena på ena framhoven eftersom senan inte hunnit med och han fick tendens till bockhov, och det har nu blivit mycket bättre redan. Han var 113 cm vid födseln, så han kom ut stor, nu är han ca 135 cm, så han växer väldigt fort.

Kompisen har även ett stoföl f. 13/5, e. Figaro R-Bayron-Ganesco-Gaspari-Immer i stallet, har bara bilder på henne när hon är 4 dagar.

http://www.dropshots.com/day.php?userid=91022&cdate=20060517

Min Acacio är väldigt snäll och social, ett "plåster" om man går in i hagen, och man kan göra vad som helst med honom nästan, mycket cool. Figaro R hingsten är också snäll, men lite mer på sin vakt. Damen e. Figaro R är väldigt vaksam och alert, hon vill helst inte komma fram till människorna, men det kan ju ändras ( jag har själv haft ett sådant föl som i dag som 3-åring är väldigt social). Det ska bli kul att se hur de utvecklas.

Alla andras föl var väldigt fina och söta tycker jag.
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Här kommer en bild på vår sötnos, Linnea van S e. Channon (e.Rubignon) u. Minnea ue. Maraton-Lansiär. Hon är ca 3 veckor på bilden.

Linnea%20van%20S%203%20veckor%20liten.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Här är Emma e.Emmerton- Mas Media **- Precocius**, 3,5 vecka gammal på bilden.
IMGP0212.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Och här är Disa (som nu är frisk & kry) e.Dionysos- Kaliber- Diamant, 2,5 vecka gammal på bilden.
IMGP0208.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Åh, vad skönt att hon piggnat till ige, sre inte ut att ha tagit mkt "stryk" under sjukdomstiden:)
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Eftersom jag iår, för första(och kankse enda?) gången valt att betäcka två ston med samma hingst, så är det kanske lite xtra spännande för oss härhemma att följa utvecklingen på fölen...

Båda är ju efter CamaroM(Calidop1-Landgraf1) och båda har bra typ,vad vi kan tyda hittils -bra benställ. Rör sig fint i alla gångarter ochså

Båda föddes mkt nyfikna och keliga, men numera har Coelho(U:Electro-Peadar Piper**-Red alert**) blivit lite mammig och blyg. Är nyfiken i hagen, men gömmer sig gärna bakom mamma så man inte kan få tag i honom. Inte specieltt sugen på bus med kompisen heller. Har lite rodeo för sig i boxen när man ska hantera honom.
Han skötte sig däremot aldelles exemplariskt på seminstationen(uppstallad 3 dygn)

Clawfinger (U:Cortez-Lemon-Urbino) är däremot jättebusig, vig som en katt, hoppar över allt och springer allt längre bort från morsan. Är kelig och söker kontakt, bara det inte blir mitt i hans lekpass, då är det helt omöjligt att komma nära honom...

Sådana är de nu, vid ca 3 veckors ålder... får se vad som hänt om några veckor.
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Her er min långbente sjarmør Arcangelo e. Akribori-Michelangelo-Zuidhorn-Purioso. Han er fødd 13. mai og bildene er fra i dag.

2.jpg


3.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Åh, så lik de flesta andra Akriboriföl:-) tala om typförärvare!
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 521
Senast: Blyger
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 563
Senast: Hedinn
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
21 939
Senast: zassoo
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
11 440
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp