Vara Horse Arena halveras

Sv: Vara Horse Arena halveras

Låter ju lite bättre kostnads mässigt. Men vara kommun lägger energi på fel saker i dagsläget.
Kanske bättre att se till att barn och gamla inte ska bli lidande av besparingarna för att arenan ska bli verklighet.

Har varit för arenan då jag inte bor långt ifrån.
Men vara kommun vill lägga ner min sons skola och då känns det som om arenan bara kan kvitta.

Fast det är väl skilda konton......
 
Sv: Vara Horse Arena halveras

För ett sådant här projekt krävs många sponsorer samt man behöver ju inte ta allt på en gång! Ta det bitvis så går det ju mycket bättre och samtidigt drar Arenan in lite. Hotelldelen som de tar bort nu kan de ju göra sedan!
Bättre att fixa sponsorer till Arenan än att kommunen ska lägga ner andra nödvändiga saker.
 
Sv: Vara Horse Arena halveras

Personligen har jag stora förhoppningar på Vara arenan! Större arenor som tar emot även western arrangemang är vi i skriande behov av! Och en sådan här satsning genererar mer företagande runt omkring,även om det är på sikt. Sedan är det säkert rätt att banta projektet till ahnterbar storlek men planerna, visionerna och möjligheterna måste väl inte försvinna för det?! Rom byggdes inte på en dag! :D

I'm all fore it!!! :banana:
 
Sv: Vara Horse Arena halveras

Ett sådant projekt genererar arbetstillfällen och fler invånarei kommunen. Vilket tydligen Vara behöver, enligt den kommunpolitiker jag har hört uttala sig i saken. Det genererar pengar IN - skolor och annat är ju enbart pengar ut. Projekt som får fart på näringslivet är ju en förutsättning för att kunna betala skola och ådringsvård.

Säger som Sally "Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke".
 
Sv: Vara Horse Arena halveras

Nu kan jag glädjas åt arenan:D Våran skola fick vara kvar....

OM den blir av så bor jag granne med huvud arenan. Kanske jag kan starta eget och hyra ut stallplatser då....
 
Sv: Vara Horse Arena halveras

Jag tycker det var på tiden att projektet kom ner på Jorden lite. Visst är det roligt att de satsar, men läget är inte särskilt bra om ni frågar mig, är ju en ganska bra bit från Vara. Dessutom har kommunledningen varit ute på hal is när de sparar in på andra saker för att ha råd med arenan. Jag har många bekanta som jobbar inom ärldevården som dagligen kämpar för att de gamlas vardag ska bli dräglig till exempel, och det är inte lätt med alla besparingar.

Vara är i skriande behov av arbetstillfällen som någon skrev, men folket som förlorat sina arbeten i kommunen, är de rätt utbildade för att jobba på arenan? Eller kommer det komma folk utifrån?

Vet att jag låter väldigt negativ, men jag tycker det är roligt att de satsar på hästarna, men det hade varit bra om de första förslagen inte stunkit av hybris... 17 meter hotell till exempel.
 
Sv: Vara Horse Arena halveras

*kl*
Som jag skrev tidigare! Det går att bygga en sådan här stor anläggning om man tar det bitvis. Först en del och att den är uppe och funkar sedan nästa osv. Allt på en gång går inte i dagsläget! Men för en sådant här projekt krävs rätt man för jobbet och frågan är om arenan har det? Alltså en som kan fixa denna arena utan att andra saker i samhället ska bli lidande.
 
Sv: Vara Horse Arena halveras

Ja jag längtar efter att den ska vara färdig.
Hoppas det kan bli lite snart i allafall. Håller tummen för Vara arenan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (SR Skaraborg) Om en månad ska det finnas en lösning för ridskolan i Vara, som drabbades hårt när Vara Horse Arena-projektet avbröts...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR Skaraborg) , , Efter beskedet att Vara kommun inte får gå in med pengar till hästarenan drog sig företagen ur projektet. Nu kanske...
Svar
0
· Visningar
541
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Dagens Nyheter DN) Planerna på en jättearena för hästsport i Vara har ruckats sedan länsstyrelsen nu upphävt detaljplanen för den...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Sex kommuninvånare har starta en namninsamling för projektet Vara Horse Arena under mottot ”Starta bygget nu&rdquo...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: Piffpuffen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp