Våra nya risiga kattungar!

TwiggyM

Trådstartare
I måndags kväll hämtade jag hem 4 kattungar. Samtliga hade några dagar tidigare hämtats upp från ett "hem" där de strök runt med massor av andra katter i samma skick som de själv och mer eller mindre levde i misär. Kattungarna var väldigt skygga, extremt magra och jag gissar att de är fulla med både ohyra och mask. Imorgon bär det av till veterinären.

Ungarna bor hos oss tills de är friska nog att hitta nya bra hem. De första två dagarna tog vi det försiktigt med dem och lät dem vara ifred en hel del men igår då jag satt mig ned och klappade försiktigt satte hela gänget igång att spinna som galningar. En av ungarna kröp även upp i famnen och gosade ned sig :love:

Vi tror att ungarna är max 10 veckor men vet inte säkert. Här kommer lite bilder jag tog i morse:
02-18.jpg


04-15.jpg


05-11.jpg


06-6.jpg


01-16.jpg
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

Åh vad fina de är:love: trots sin bakgrund!

Med din omvårdnad kommer de säkert inte vara svåra att placera i goda hem.

En eloge till dej:bow:
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

Heder till dig! :bow:

Finns nog gott om hopp att omplacera sådana fina kattungar, då de trots allt inte verkar vara så skygga.
Men jag måste fråga; vad hände med resten av katterna? :(
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

De har fångat in (osäker på exakt siffra) ca:20 katter och ungar från samma ställe och jag tror att det var alla. Alla infångade katter har fått stödhem (tillfälliga hem) men letar såklart efter nya hem så småningom. Dock finns det (vilket man blir sorgligt medveten om när man väl sätter sig in i det hela) SÅ många katter och kattungar som lever på svältgränsen här och var och hotas av avskjutning för att folk inte klarar av eller vill ta hand om dem. :mad::(
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

De såg ju ut att vara i fint skick för att ha varit lämnade vind för våg - och skitsöta.
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

Vilka sötnosar :love:

All credd till dig som ställer upp o tar hand om dem! :bow:
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

Men så fina de är ändå!
Litet mat och avmaskning på det där så blir det nog prima.
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

Ååååhhhhhh vilka sötnosar! :love:

Den dagen när jag åter igen har tid för att ha katt igen, kommer jag garanterat att vända mig till något katthem! Var så säker!
Blir SÅ :mad: varje gång jag tänker på alla idiotiska människor som skiter i att ta hand om sina katter!
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

Ja, det är för j*vligt. :(
Men det är ju underbart att höra att alla katter därifrån fick hjälp iaf, det finns ju ändå ganska många människor där ute som är redo att hjälpa. Sådana här trådar är så uppmuntrande. :bow:
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

Uppdaterar lite: Nu har vi varit hos veterinären och ungarna har loppor, eventuell rävskabb, öronskabb, mask, dåliga i magen och är ordentligt undernärda. I övrigt lät hjärtan och lungor fint och vi har tre tjejer och en kille (svartingen enda killen).

Skönt att ha fått börja behandlingen!

Lilla skabb heter numera "Lilla My", svartingen heter "Mio" och Lo får fortsätta heta "Lo". Fegis har vi inte döpt än, försälag är välkomna...gärna sagoanknytning.
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

Stor eloge till dig som tar hand om dem! Dock tror jag att kattungarna e närmare 12 veckor....Speciellt om det levt dåligt. Då är de ju oftast mindre för deras ålder.
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

Kan bara instämma i tidigare inlägg:

:bow::bow::bow:

Hoppas att alla underbara kissarna hittar bra hem.

Har själv just tagit hand om två hittekaniner, utslängda lagom till semestern...
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

*kl*
Nu har kattungarna friskat på sig ordentligt och idag fotade vi dem (inte utan att det känns lite tungt i hjärtat) för att de är redo att få flytta. Fast vi var så säkra, jag och sambon, på att det här skulle bli lätt, vi skulle INTE ha fler katter...så kan jag inte låta bli att vela om man kanske skulle behålla en...bara en.

feg.jpg


lo.jpg


mio.jpg


my.jpg
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

Vilken fin päls de har fått nu. Speciellt Lo har växt till sig till en riktig vacker katt. :love:
 
Sv: Våra nya risiga kattungar!

Bra jobbat! Så vackra och välskötta katter borde gå åt som smör i solsken.:)
 

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 062
Senast: MJLee
·
S
Katthälsa Jag köpte en katt hona igår på runt ett år skulle hon vara ... Hon som hade katterna hade många katter som bodde utanför hennes hus...
Svar
19
· Visningar
5 058
Senast: SannasMichelle
·
Övr. Katt Har tre kattungar som nu är 14 veckor och skall tilll nya hem. Det är trevliga bondkatter som är uppfödda i uppvärmd sadelkammaren med...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: Heulwen
·
L
Katthälsa Jag har tagit hand om en kattbäbis som är ca 3 veckor bara. mamman verkar ha dött eftersom vi inte sett den på en vecka nu :cry: vi...
Svar
18
· Visningar
1 920
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp