Vårdadministratör och apotekstekniker

Jag fattar inte. Varför skulle man inte lika gärna kunna spela upp det på högtalare?

Främsta skälet är sekretess men de flesta sekreterarna sitter flera stycken i samma rum, då blir det inte en hållbar arbetsmiljö.

Är själv utbildad medicinsk sekreterare och arbetar på ett av Sveriges största sjukhus och älskar mitt jobb. Jag hade turen att få bli ensamt ansvarig för en mindre mottagning och fick därmed ett eget rum. Min främsta arbetsuppgift är journalskrivning men jag har även hand om olika typer av listor, posthantering, förnya och förbättra dokument, "städa upp" i journalsystemet samt förbättra arbetsrutiner.

Tycker att arbetsklimatet är jämställt och lättsam, har aldrig känt att det finns en hireaki på min arbetsplats. Kan inte direkt klaga på min lön (har över 25 500 kr), dock skulle vi få löneförhöjning i april men detta sköts upp på grund av covid-19. Tyvärr vet jag att det förekommer dålig stämning mellan vissa sekreterargrupper och det kan bli ett bitskt klimat när vi har gemensamma möten. Förstår helt ärligt inte varför men missnöjet tycks mest förekomma hos äldre kollegor, speciellt om det handlar om förändringar.

Yrket i sig är brett, i min sektion finns det tjänster där man inte ägnar sig åt journalskrivning utan till största del bokar och kallar patienter. Det finns även tjänster där man skriver, bokar och står i reception/kassa. En del sekreterare har telefontjänst. Variationen är stor men tyvärr vet jag om många nyutexaminerade sekreterare som väljer att sluta då "yrket inte motsvarade deras förväntningar/var som de tänkt sig".
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 418
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 931
Senast: Dimmoln
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 347
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag känner mig less och låst. Jag vill göra något annat med mitt liv men vet inte var jag ska börja. Helst hade jag velat jobba inom...
2
Svar
30
· Visningar
2 761
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp