Vardagliga saker ni suger på?

MCP

Trådstartare
Förra veckan skulle jag skriva mitt namn på ett gratulationskort, och då gick det upp en sak för mig som jag nog egentligen vetat i många år, men förträngt: Jag suger på att skriva mitt namn.

Inte på så sätt att jag stavar det fel eller något, men alltid när det handlar om något typ av underskrift (speciellt om det är en 'en chans'-situation, som då t.ex. gratulationskort) så är det som om jag skulle skriva ett för mig obekant namn, varje gång. Handen lever sitt eget liv, och det börjar endera se slarvigt ut, eller alldeles för uppstyltat. Det ser aldrig sådär snyggt och avslappnat "autograf-aktigt" ut :D
Ser någon dessutom på medan jag skriver, ja då är det helt säkert kört. Övriga handskrivna saker som också måste se bra ut på ett försök kan också vara lite sisådär, men inte lika mycket som namnet.

En annan grej jag suger på, så är att göra en snygg hästsvans av mitt hår bara genom att dra ihop det med händerna. Har jag inte en bra borste/kam till hands, så kommer det onekligen att se ut som om jag sovit på det. Det har i och för sig kanske inte så mycket med mina färdigheter att göra som med min hårtyp/kvalité, men ändå.

Så, jag kan ju knappast vara den enda i världen som har små färdighetsluckor i utförandet av vardagliga och vanliga saker, så dela gärna med er av era "missar".
:D
 
cykla. Jag är verkligen skitdålig på att cykla, det är ingen övningssak heller för jag cyklade till skolan i många år men är fortfarande kass på det
 
En sak som jag irriterat mig på senaste tiden är att jag ofta blandar ihop namn vilket ofta leder till lite förvirring här hemma :rage::arghh::cautious:
 
Att känna igen folk. Så pinsamt dålig på det. Vet inte hur många gånger någon sagt "Hej!" på ett sånt sätt att det är uppenbart att den vet vem jag är och jag får stå där och fundera på vem den där främmande människan som verkar tycka att den känner mig är :confused:.
 
Jag är fruktansvärt katastrofalt urusel på namn!

Inte det minsta lyckat när man är utbildare. Vi har runt 150 elever och varje utbildare har varje grupp med jämna intervall. Jag kan verkligen inte lära mig namnen :banghead:
Det är grymt pinsamt när vi diskuterar flytt av elever mellan grupper eller när vi diskuterar närvaro eller progression. Jag vet vem eleven är men inte vad hen heter.
 
Att känna igen folk. Så pinsamt dålig på det. Vet inte hur många gånger någon sagt "Hej!" på ett sånt sätt att det är uppenbart att den vet vem jag är och jag får stå där och fundera på vem den där främmande människan som verkar tycka att den känner mig är :confused:.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosi

Jag har en lindrig form. Har också svårt att koppla foton och riktiga människor.

Vad gäller vardagliga saker jag är uschlig på så kan jag inte skriva mitt namn på samma sätt två gånger, vilket gör att underskrifterna på t.ex. tre kopior av ett kontrakt ser helt olika ut.

Vidare har jag överlag rätt bra balans, men ställ mig i ett badkar utan halkmatta och du hinner nog knappast räkna till tio innan jag halkar...
 
Jag är fruktansvärt katastrofalt urusel på namn!

Inte det minsta lyckat när man är utbildare. Vi har runt 150 elever och varje utbildare har varje grupp med jämna intervall. Jag kan verkligen inte lära mig namnen :banghead:
Det är grymt pinsamt när vi diskuterar flytt av elever mellan grupper eller när vi diskuterar närvaro eller progression. Jag vet vem eleven är men inte vad hen heter.

På mitt gamla jobb hade vi en utbildare som kunde ta en titt på ett papper med namn och bild på uppåt trettio personer och sedan satt namnen som berget (på riktigt, EN gång räckte). Hen var helt sanslös på namn och ansikten, aldrig sett något liknande.
 
Jisses, jag suger på allt ni tar upp förutom att jag kan cykla MEN - jag vågar inte släppa någon hand från styret!

Sedan kan jag lägga till att jag aldrig kunnat fläta mitt hår och att jag tappar ord alltsom oftast oxå...

(well, jag kan diska - men jag tycker inte det är kul....)
 
Ja just det..... jag är usel på att städa . Det finns ju människor som med ett par enkla handgrepp får ett bord att se ordentligt och prydligt ut. Som samlar ihop saker i högar och lådor på ett par sekunder och det ser ytterst välorganiserat ut.

Hur jag än plockar och fixar så det det ut som ett smärre kaos. Mitt skrivbord på jobbet får ständiga pikar.
 
Jisses, jag suger på allt ni tar upp förutom att jag kan cykla MEN - jag vågar inte släppa någon hand från styret!

Men ja! Eller, jag kan släppa vänster hand, men väldigt ogärna höger. Folk som säger att det är ju skitenkelt att cykla utan händer på styret vill jag sparka på knäskålarna. Jag vet inte vad de har för supercyklar, men släpper jag styret så svänger min cykel.
 
Att skriva min namnteckning med annat än en vanlig penna! De där nymodigheterna med skärm och någon slags "touchpenna" är ju fullkomligt hopplösa! Namnteckningen i mitt pass ser ut som en klump.

Annars är jag urkass på att laga mat. Och på att städa ordentligt. Jag ser liksom inte de där detaljerna utöver dammtussarna, men tydligen är det inte alltid tillräcklig att dammsuga och skura när man ska städa... :angel:
 
Jag suger på att sätta upp hår. Jag har haft långt hår i nästan hela mitt liv och kan inte ens göra flätor på mig själv. Det enda jag klarar av är att sätta upp håret i en hästsvans och inte ens det gör jag bra, trots typ tjugo års träning. Än värre blir det nu när sonen också fått långt hår och vill att jag ska sätta upp det åt honom. Misstänker att hans lärare tror att det är han själv som har flätat och fäst upp luggen, för det ser ut som ett verk av just en nioåring. En ganska obegåvad nioåring...
 
https://sv.wikipedia.org/wiki/Prosopagnosi

Jag har en lindrig form. Har också svårt att koppla foton och riktiga människor.

Jag känner i alla fall mitt eget och närståendes ansikten, alltid något. Men det där med kända personer alltså, spelade ett spel med en vän och hon höll upp en bild och jag skulle svara på vem det var, och hon sa tvärsäkert att jag garanterat vet vem det är. Jag :confused: :confused: :confused:. Det var Nelson Mandela :banghead:.
 
Jag säger på att försöka vara smidig. Killen ligger och sover jag jag ska försöka smyga förbi utan att väcka honom, jag snubblar garanterat på något... På tal om osmidig kan jag inte dansa heller! Fast jag tycker det är kul så jag gör det ändå ;)

Skriva mitt namn fint går inte heller. Efternamnet är numera ett s och ett streck när jag ska skriva under något ;)
 
Jag känner i alla fall mitt eget och närståendes ansikten, alltid något. Men det där med kända personer alltså, spelade ett spel med en vän och hon höll upp en bild och jag skulle svara på vem det var, och hon sa tvärsäkert att jag garanterat vet vem det är. Jag :confused: :confused: :confused:. Det var Nelson Mandela :banghead:.

Jag saknar ord. :D
 
Jag är också urusel på namn. Jag glömmer typ aldrig ett ansikte och kommer ihåg detaljer om folk. Typ "jamen han som har 3 barn och yngsta dottern spelade fotboll" då vet jag exakt vem det är, men inte namnet.

Underskift kan jag inte heller. Tror inte jag har med alla bokstäver när jag gör min kråksignatur. Ser hemskt ut. Sen har jag hemsk handstil rent generellt, skriver väldigt snabbt men läsligt för bara mig själv.

Sen är jag grymt osmidig också. Ta mig upp på saker, eller ner för saker, eller klämma mig mellan saker, eller klättra över saker. Så galet osmidig.

Just ja, jag kan inte koka korv heller. De spricker alltid i skinnet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp