Vardags Benskydd, färg?

Hade svarta till hoppning och vita till dressyr på min fux :)
Tycker att det är läckert och ser mer elegant ut med vitt i dressyren.

Red även ut med svarta :)

Vitt är superfint men då jag rider en del ute och till och från ridhus så är jag rädd att det bara blir skitigt direkt och att det blir svårt att få de rena.
 
Tänkte införskaffa nya senskydd för vardaglig användning, det vill säga uteritter blandat med dressyr till största del på närmsta anläggning.

Hästen är halvblod fux med vit helstrumpa.

Så, vad ska jag köpa tycker ni? Färg? :) använder mycket grönt men svårt att hitta snygga benskydd i grönt. Vita är ju snyggt men kanske inte till vardags? Alla smakråd uppskattas så som märke och typ.
På fuxar tycker jag det är snyggast med vita. Själv använder jag olika. Brunt är väl den färg som gör sig bäst på flest hästar och lättast att hålla efter.
 
Till min fux hade jag vanliga svarta benskydd, men brunt är väldigt snyggt med! Har du svart utrustning så kan du ju köpa svarta och om du har brun utrustning så kan du köpa bruna :)
 
Ni får såklart använda skydd hur mkt ni vill men tänk på att senor tål väldigt lite värma, det kan alltså göra mer onytta än nytta med skydd vid ansträngande arbete eller vid en varm dag.😃Lycka till med färgval annars 👍
 
Tänkte införskaffa nya senskydd för vardaglig användning, det vill säga uteritter blandat med dressyr till största del på närmsta anläggning.

Hästen är halvblod fux med vit helstrumpa.

Så, vad ska jag köpa tycker ni? Färg? :) använder mycket grönt men svårt att hitta snygga benskydd i grönt. Vita är ju snyggt men kanske inte till vardags? Alla smakråd uppskattas så som märke och typ.

Jag använder vanliga svarta senskydd med strykkappor från hööks till vardags. Då behöver man inte tänka på att man har t.ex ett rött shabrak och gröna benskydd utan då matchar det till allt👍🏼
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Använder anonymt nick då ingen i min närhet vet om de här tankarna ännu. Mitt liv är egentligen är egentligen ganska bra men känner mig...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: chandelier
·
Utrustning Tja, kanske en helt onödig tråd men jag gillar benskydd, lindor och boots. Har inte hittat någon liknande tråd här så startar en. In med...
2
Svar
29
· Visningar
7 219
Senast: Magica
·
Utrustning Här kommer ett i-landsproblem. Efter mycket spanande, längtande och rotande i plånboken så har jag äntligen beslutat mig för att...
2
Svar
26
· Visningar
2 951
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp