Varde mörker

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Nu är det nästan två dygn sedan jag lade in lite nyheter på Bukefalos, vet inte om någon upptäckt det.

I den vita meny-listen högt upp på sidan längst till höger finns ett nytt val "Mörk".
Det finns även långt ned på sidan till vänster i stilväljaren som visar vilken stil som är vald, vanligast "Ljus" klickar man på den kan man också välja "Mörk"

Jag har funderat på att fixa detta under ganska många år nu och tänkte att det kanske var lämpligt nu när vi går mot lättade restriktioner, ljuset i tunneln, samtidigt som vi går mot mörkare hösttider.

Testa gärna att byta och se vilken ni gillar bäst. Framåt natten i mörka rum kanske "Mörk" är lämplig eller vissa kanske gillar att använda den hela tiden.

Rapportera gärna vad ni tycker :)
 
Jag hittar valet allra längst ner till vänster. Men jag lär byta tillbaka med en gång. Gillar inte den mörka looken....
Ja, där hittade jag det och jag gillade inte det mörka heller. Det hade varit en sak om fälten där vi skriver hade fortsatt varit vita och marginalerna varit mörka. Om du förstår hur jag menar @Gunnar?
 
Åh jag bara älskar detta! Det blir så mycket lugnare i hjärnan när det är en mörk sida ❤
Kommer att använda den hela tiden.
Det är så intressant att man kan uppfatta färger så olika. För mig är den mörka sidan fruktansvärt virrig med en MASSA olika färger som spretar både hit och dit. Den ljusa, däremot, den är lugn...... :D
 
@tanten Jag hittade det under mina profilinställningar och inte färrän jag valt mörk och sparat så ploppade "ljus" upp där i listen.
 
Vore dock trevligt om den mörka versionen inte hade knallgrönt och framförallt inte illorange/gula färger, utan lite mer dämpade kulörer som bättre passar färgtemat. Som det är nu så skriker verkligen de färgerna.
Jag sänkte ljusstyrkan och då blev det gröna mycket bättre, men det orange är verkligen illorange, och det gula knallgult.
 
När jag väl hittade inställningen ;) så ska jag ge det ett försök. Har lite skärmtrötta ögon, och åtminstone vid första anblick kändes det mörka temat snällare.
 
Perfekt, jag kör alltid på mörkt tema på både telefon och dator så det här kommer jag använda från och med nu. Jag håller med om att färgerna i den översta gröna menyn behöver kalibreras lite.

Och "mörkt"-knappen hittade jag allra längst ner på sidan, typ i en footer. Nu när jag har det mörka temat så finns en "ljus"-knapp i menyraden.
 
Tycker det mörka temat var skönt, men som ett par andra säger så är de gröna och gul/orange detaljerna inte helt i synk med resten.
Och jag för egen del önskar något vassare kontrast i denna menyn (såg att det ändrades när man drog musen över, men det är svårt att se innan).

1631817404413.png
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 544
Senast: a1agnlju
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webbsidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men de heter nu Bukefalos.com sedan...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: Mim
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 492
Senast: Texaz
·
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 683
Senast: gern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp