Tävlingar 2019-

@Novali01 Blev så nyfiken på siffrorna så jag kollade faktiskt upp @Jeps protokoll på Equipe (stalkervarning jag vet, förlåt!) :o:o:o Domaren verkar inte ha sett några stora missar i bytena iallafall, intressant det här med hur olika man tycker att det ser ut ibland... :)
 
@Novali01 Blev så nyfiken på siffrorna så jag kollade faktiskt upp @Jeps protokoll på Equipe (stalkervarning jag vet, förlåt!) :o:o:o Domaren verkar inte ha sett några stora missar i bytena iallafall, intressant det här med hur olika man tycker att det ser ut ibland... :)
Ingen fara 🙂
De här missarna är nog mycket lättare att se från sidan. Skulle tro att det är därför det inte blev så mycket avdrag.
 
Fast jag tycker det är konstigt att domaren inte sett det. De ligger ju på medellinjen och korta diagonalen blir ju väldigt synliga.
Mer blinda norrländska domare :devil: :p
 
@Novali01 Blev så nyfiken på siffrorna så jag kollade faktiskt upp @Jeps protokoll på Equipe (stalkervarning jag vet, förlåt!) :o:o:o Domaren verkar inte ha sett några stora missar i bytena iallafall, intressant det här med hur olika man tycker att det ser ut ibland... :)
Fast då måste ju domaren ha nickat till just då...jämfota skutt eller bakbenet efter ska ju ge rejält avdrag. Jag tror mer på att domaren gillade ekipaget för att de levererat en snygg tidigare del av programmet o hade då överseende med missarna. Sen kan man tycka vad man vill om det men det är en subjektiv sport.
 
Juste ja! Fick en 4 i mellantraven då det blev galoppinslag. Första mellantraven tyckte jag att hon inte riktigt svarade framåt, jag satt nog i med lite för mycket handbroms. Så skulle satsa lite mer i andra mellantraven... och gissa vad jag fick i första mellantraven? 7.5... ahhah. Även om resten av programmet föll ihop lite efter missen(superdumt) så blev det ett bra resultat och Gola gav mig en super känsla! Hon var pigg och ville väldigt gärna göra rätt kändes det som! :D (o juste. gola uttalas gåla hihi)
 
Har haft en fantastisk helg med min prinsessa 😻 Först red vi Allsvenskan div 2, LA:3, där vi vann på 69%, hade inga stora missar men någon mellantrav som blev sådär och tappade bakdelen i ena skänkelvikningen. Blev vinst med laget också! Sen debuterade vi MSVC, och lyckades få 65%, med en felridning och en 3:a på ena enkla bytet. Blev en 7:e placering och vit rosett! Så stolt över ”min” plutt som till vardags jobbar som lektionshäst. 😻
1301F000-EF41-4AC6-A963-58FBBEEB243B.jpeg
 
Har haft en fantastisk helg med min prinsessa 😻 Först red vi Allsvenskan div 2, LA:3, där vi vann på 69%, hade inga stora missar men någon mellantrav som blev sådär och tappade bakdelen i ena skänkelvikningen. Blev vinst med laget också! Sen debuterade vi MSVC, och lyckades få 65%, med en felridning och en 3:a på ena enkla bytet. Blev en 7:e placering och vit rosett! Så stolt över ”min” plutt som till vardags jobbar som lektionshäst. 😻
Visa bifogad fil 29339
Wow, grattis!!!
 
Jag får det verkligen inte att stämma på tävling i år. Utgick idag och nu ska det bli så himla skönt med en månads tävlingspaus.
 
Jag har hunnit med två tävlingar till, har svävat på rosa moln så missat att skriva här!

Den 12/5 red vi Distriktsmästerskap för lektionshästar, hade dålig mellanskritt då hon var väldigt tittig - men i övrigt inga direkta missar men genomgående rätt spänd ritt. Men domarna tyckte det var bra, alla domare hade oss som 1:a så vi vann! Slutprocenten blev 69,952%. Så otroligt glad och stolt!

Sen förra helgen red vi final i Allsvenskan div 2, med kaos uppladdning i laget då alla ordinarie ekipage på ett eller annat sätt föll bort. Men vi matchade ihop två lektionshästar med två lektionsryttare och fick till slut ihop ett lag. De hann väl träna varsin gång på hästarna... Ganska imponerande att gå in och rida MSVC med den uppladdningen. I finalen kom laget på 2:a plats (!), de som vann hade lånat in en GP häst 🙂 Individuellt gick det bra, andra MSVCn och vi fick 65,574%.

Vilken säsong vi haft! Placering i alla starter, två andra placeringar och två vinster och placering i bägge MSVC-starterna. Stolt över min prinsessa! 😭🥰

AAA3D1B5-F298-4B16-A31B-744386800499.jpeg


Lyckas aldrig få några ridbilder men här kommer en från mästerskapet iaf!
 
Tom jag har varit på dressyrtävling med hopphästen. Vi ska hoppa där strax och behövde miljöträna.

Han är nog bättre än vad jag tror med seger i LA3 på 66.8% och 6a i Msvc på 65.7% med lite missar och slarvig ridning.. Fast det satt en kråka i vägen i slutan som vägrade flytta på sig 😂 Men jag kunde inte bara rida över den med berått mord liksom 🤔

Sen var jag med i 50+ cup och kom 1a och 2a så lite extra rosetter 😁

FB_IMG_1558876987681.jpg
 
Vi var ute på en LA:3 i helgen. Vi var anmälda till MsvC:1 också, men avanmälde redan innan och det var ju en jäkla tur, för Rut var inte ALLS sugen på dressyr. :meh:
Var egentligen mjuk och fin, men inget tryck alls och då finns det liksom inget att rida på. 🤷‍♀️

Så, vi hade låga poäng att utgå ifrån, och sen tyckte hon att jag bad om galopp i den ena skänkelvikningen, så hon galopperade, jag tog ner till trav och bad henne flytta, hon fattade galopp igen, typ 4 gånger och sen var vi plötsligt vid X. Fick en 1:a, ”momentet ej visat”, och så koeff 2 på det. :angel:
Hade jag varit lite smart hade jag vänt över och gjort om det och tagit på mig en felridning istället, men så långt tänkte ju inte jag. Fick sen en 2:a på den ena förvända galoppen när hon bytte och jag inte hann rätta. Kom fetsist på fantastiska 54,2%. 🙈🤣

Sen vilade vi en dag, red ut en dag och åkte sen på dressyrträning och då gjorde hon alla moment från både La och MsvC plättlätt. 🙄
 
Vi var ute på en LA:3 i helgen. Vi var anmälda till MsvC:1 också, men avanmälde redan innan och det var ju en jäkla tur, för Rut var inte ALLS sugen på dressyr. :meh:
Var egentligen mjuk och fin, men inget tryck alls och då finns det liksom inget att rida på. 🤷‍♀️

Så, vi hade låga poäng att utgå ifrån, och sen tyckte hon att jag bad om galopp i den ena skänkelvikningen, så hon galopperade, jag tog ner till trav och bad henne flytta, hon fattade galopp igen, typ 4 gånger och sen var vi plötsligt vid X. Fick en 1:a, ”momentet ej visat”, och så koeff 2 på det. :angel:
Hade jag varit lite smart hade jag vänt över och gjort om det och tagit på mig en felridning istället, men så långt tänkte ju inte jag. Fick sen en 2:a på den ena förvända galoppen när hon bytte och jag inte hann rätta. Kom fetsist på fantastiska 54,2%. 🙈🤣

Sen vilade vi en dag, red ut en dag och åkte sen på dressyrträning och då gjorde hon alla moment från både La och MsvC plättlätt. 🙄
Tråkigt att hon inte var på humör! Angående att avbryta och börja om ett misslyckat moment, så ska domaren döma det första försöket man gör. Annars skulle man alltid kunna göra så vid en miss. Sen om alla domare följer det är oklart, så kanske kan vara värt att testa med risken för ett lågt betyg plus felridning :idea:
 
Koop och jag luftade oss lite innanför staketen igår. Krakelisprak i första klassen eftersom han inte är så igång att jag kan rida fram riktigt. 53% i Children A :D! Sen skrittade jag runt lite i collectingring och startade LB2 10 minuter senare. Då var jag lite smartare och lät honom tittat lite extra på läskiga blomman och domarkuren. Blev en betydligt mer avspänd häst och vi kunde jogga runt utan större missar på 62%. Är galet nöjd med honom och att han trots spänning aldrig stängde av, lät mig påverka honom och insåg att jag inte alls var ute efter att sätta spänning i honom.

Finns filmer längst bak i detta inlägget :)
 

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 183
Senast: corzette
·
  • Artikel
Dagbok 2019 var jag på mitt första ras-EM (utan häst). Mitt barn var då typ sju månader och EM hölls i norra Tyskland. Efter pestens tid är det...
2
Svar
33
· Visningar
1 521
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Hästnyheter Över 100 000 mun- och nosgrimmekontroller genomfördes på svenska tävlingar under 2023. Det visar ny statistik som Svenska...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp