Tävlingar 2019-

Men hallå?? Fick inte du barn nyss eller har jag drömt det? Om du fick det så....din otäcka unge! Sådär såg minsann inte jag ut efter jag fick barn!:rage::arghh::D

Mulle går som en dröm, jag håller tummar o tår för ditt breederskval!

Du har aldrig någonsin sett ut sådär :devil:
 
@Novali01 hahahaha tack för dagens skratt! Bebis kommer inte förrän i november och i april kunde jag fortfarande typ rida. Tyvärr inte mycket av den varan senaste månaderna på grund av foglossning. Något breeders kval kommer det inte bli heller. En chans kvar för kval och han må kunna gör allt prydligt men är ibte tillräckligt igång för att det ska bli bra. Så vi tar det nästa år istället ;).

34860


Magen för ca 3 veckor sedan.
 
@Novali01 hahahaha tack för dagens skratt! Bebis kommer inte förrän i november och i april kunde jag fortfarande typ rida. Tyvärr inte mycket av den varan senaste månaderna på grund av foglossning. Något breeders kval kommer det inte bli heller. En chans kvar för kval och han må kunna gör allt prydligt men är ibte tillräckligt igång för att det ska bli bra. Så vi tar det nästa år istället ;).

Visa bifogad fil 34860

Magen för ca 3 veckor sedan.
Snyggo! Inte kul med foglossning, ta det lugnt så kommer du snabbare tillbaka i sadeln efteråt. Ang breeders så är det ju inte the end of the world och nästa säsong kommer han att glänsa!
 
Årsdebuten är avklarad. Nytt personbästa i båda klasserna och placerad 2a och 5a. 70,185% i LC och 65,714% i LB. Helt fantastiskt :love: vågade knappt hoppas på 65 respektive 62. LC kändes bra men LB kändes inte lika bra. Den var lite ojämn i galoppen. Första 15m volten så skulle hästskrället skita så jag fick vara på henne som 17 för att hon inte skulle stanna. Efter nästa volt tyckte hon det räckte och jag fick va på som 17 igen tills vi kom till mellangaloppen. Är jättenöjd med kvällen. Det var värt att vara trött och sleten idag :laugh:
 
Andraplacering i LB:1 i dag! Det ska jag njuta av åtminstone några dagar. Att jag sedan gjorde en dålig bedömning av hur mycket framåtbjudning som behövdes i LA:1 vilket medförde laddad häst, bakom lod och galoppfattningar med skruv och studs, det är bara att dra lärdom av. Nu taggar vi för höstens första omgång i seniorcupen om två veckor :bump:
 
Tävling i morgon igen. Red lite dressyr här hemma idag, har inte ridit nån sen förra tävlingen. Bara ridit ut och hoppat lite en gång. Varken jag eller hästen har varit upplagda för mer. Kändes lite tung och småseg idag men hon gjorde det hon skulle. Är inte särskilt pepp för i morgon. Ska ju tydligen bli riktigt skitväder med massor av regn. Men men det är bara å bita ihop och rida och hoppas på att vädergudarna vill göra ett par uppehåll när jag rider.
 
20190901_113436.jpg

Blev vinst i LC. 70,3%
65% i LB lyckades vi skrapa ihop. Det var nån som bestämde att vi inte skulle galoppera mer efter första volten och vägrade fatta ny. För det var vatten på spåret och då kan man inte galoppera. Vid M fick vi ny galopp och ett par bockningar. Det grämer mej när jag tänker på vad vi kunde ha fått.
Men vi hade i alla fall tur med vädret. Inget regn när jag red. Var på väg att stanna hemma i morses det blixtra och regna så. Sen höll det upp och jag bestämde mej för att åka ändå. På vägen så började åskan och regnet igen och då var jag på vippen att vända. Tur vi inte gjorde det.
 
Seniorcup i dag! Några väldigt onödiga missar av mig, men hästen gjorde det jag bad honom om. Är imponerad över oss som lag, vi red LA:1 allihopa vilket inget annat jag gjorde och ändå kom vi inte sist. Och som vanligt, lagtävling är kul!
 
Seniorcup i dag! Några väldigt onödiga missar av mig, men hästen gjorde det jag bad honom om. Är imponerad över oss som lag, vi red LA:1 allihopa vilket inget annat jag gjorde och ändå kom vi inte sist. Och som vanligt, lagtävling är kul!
Lag är alltid superkul. :D
 
Supernöjd med hästens och min insats igår. Hästen var taggad till tusen och fick in en extra galoppfattning och ett par byten men det räckte ändå till 68.46% och en tredjeplacering i prelim 18. Blev väldigt glad för domarens kommentarer.

Nästa tävling är om två veckor och jag funderar på att gå upp en nivå till novice, men då måste vi bli säkrare i den förvända galoppen, för hästen är väldigt glad i att byta...

IMG_20190915_155637_858.jpg
 
Supernöjd med hästens och min insats igår. Hästen var taggad till tusen och fick in en extra galoppfattning och ett par byten men det räckte ändå till 68.46% och en tredjeplacering i prelim 18. Blev väldigt glad för domarens kommentarer.

Nästa tävling är om två veckor och jag funderar på att gå upp en nivå till novice, men då måste vi bli säkrare i den förvända galoppen, för hästen är väldigt glad i att byta...

Visa bifogad fil 36658

Grattis!!
Vilket land tävlar du i om man får fråga? Och vet du vilken "svensk klass"den klassen motsvarade?
 
Grattis!!
Vilket land tävlar du i om man får fråga? Och vet du vilken "svensk klass"den klassen motsvarade?

Tack! Jag tävlar i UK och har dålig koll på de svenska klasserna men antingen någon LC eller LB - det var stora volter, inga mellangångarter och det mest avancerade var en serpentinbåge. Det skulle inte varit några galoppombyten utan det var på hästens initiativ :angel:
 
Tänkte dela med mig av en sämre tävlingsupplevelse men som gav mig erfarenhet! I helgen kom den nationella FEI debuten. Jag var taggad på att få visa upp min fina ponny!
Men ponnyplutt och jag var inte riktigt på samma blad. Hon är så otroligt känslig och det blev ingen bra framridning av det hela, men försökte hålla mig positiv och lugn, men såklart började nervositeten stiga lite.

När vi steg in på banan så var det liksom en annan atmosfär i det stora ridhuset mot vad jag varit i innan, vi var så små där inne.
Men jag joggade runt henne något varv, klappade och fortsatte försöka övertala oss om att det skulle bli bra.

Kontakten började krångla och hon blev introvert - jag fick bara lotsa runt henne i lugn och ro och påminna mig själv om att andas.
Programmet gick ut på att få henne att slappna av i kroppen med missar på varje punkt:grin: Jag tappade min ridning och ingen av oss gjorde riktigt vad vi skulle :rofl:
Hon var spänd men försökte göra vad jag bad henne om, och i slutet av galopprogrammet började vi båda komma till ro.
Jättenöjd över henne trots dem roliga 59,8 procenten, förvånad över att vi fick så pass "bra" med tanke på hur katastrof det kändes :p Fick snälla kommentarer av domarna som självklart förstod situationen och gav oss fina lovord, vilket kändes skönt. Även några 7,5or till och med.

Med mer rutin så kommer detta bli bra, erfarenheten saknas ju.
Vi båda är totalt nya till den här nivån och det är just förtroenderundor som gäller. Vi fortsätter träna vidare och är supertaggade på elitserien som börjar om några veckor. Ponnyn är toppen och hon känns så positiv och motiverad till att jobba med mig. :laugh:
 
Senast ändrad:
Tänkte dela med mig av en sämre tävlingsupplevelse men som gav mig erfarenhet! I helgen kom den nationella FEI debuten. Jag var taggad på att få visa upp min fina ponny!
Men ponnyplutt och jag var inte riktigt på samma blad. Hon är så otroligt känslig och det blev ingen bra framridning av det hela, men försökte hålla mig positiv och lugn, men såklart började nervositeten stiga lite.

När vi steg in på banan så var det liksom en annan atmosfär i det stora ridhuset mot vad jag varit i innan, vi var så små där inne.
Men jag joggade runt henne något varv, klappade och fortsatte försöka övertala oss om att det skulle bli bra.

Kontakten började krångla och hon blev introvert - jag fick bara lotsa runt henne i lugn och ro och påminna mig själv om att andas.
Programmet gick ut på att få henne att slappna av i kroppen med missar på varje punkt:grin: Jag tappade min ridning och ingen av oss gjorde riktigt vad vi skulle :rofl:
Hon var spänd men försökte göra vad jag bad henne om, och i slutet av galopprogrammet började vi båda komma till ro.
Jättenöjd över henne trots dem roliga 59,8 procenten, förvånad över att vi fick så pass "bra" med tanke på hur katastrof det kändes :p Fick snälla kommentarer av domarna som självklart förstod situationen och gav oss fina lovord, vilket kändes skönt. Även några 7,5or till och med.

Med mer rutin så kommer detta bli bra, erfarenheten saknas ju.
Vi båda är totalt nya till den här nivån och det är just förtroenderundor som gäller. Vi fortsätter träna vidare och är supertaggade på elitserien som börjar om några veckor. Ponnyn är toppen och hon känns så positiv och motiverad till att jobba med mig. :laugh:
Jag gillar din inställning! Och att du verkar älska din ponny väldigt mycket. :love:
 
Red bara LB1 idag. Hamna på ynka 62%. Vi var lite sena, missbedömning av tiden. Knappt framridna och hästen var lite spänd och ville inte riktigt fram i första galoppen. Fick ett avbrott igen. Men den här gången fick vi en bra fattning efter 2 steg. Resten gick skapligt så jag är ändå nöjd. Känslan var bra. Vi får jobba mer på galoppen. Det är bara i den här klassen hon gör så. Träning som tävling mest tävling. Hon vaknar liksom inte förrän efter längningarna. Men det hjälper inte att galoppera fram på framridningen heller.
 
I helgen blev mitt pannband tvåa i Msv B. Mycket nöjd med årets resultat. :laugh: Nu ska pannbandet få byta ägare och så får vi se ifall det blir lika vinstrikt då. ;)
 

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 775
Senast: corzette
·
  • Artikel
Dagbok 2019 var jag på mitt första ras-EM (utan häst). Mitt barn var då typ sju månader och EM hölls i norra Tyskland. Efter pestens tid är det...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 294
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Hästnyheter Över 100 000 mun- och nosgrimmekontroller genomfördes på svenska tävlingar under 2023. Det visar ny statistik som Svenska...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 333
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp