Varför är det så få nya inlägg här?

S

Spiggen

Brukar kryssa runt på Buke och galopp är nog det forun där det skrivs minst. Varför?
 
Sv: Varför är det så få nya inlägg här?

Jag vet inte heller. Men jag har en teori; många av de andra grenarna utövas av "glada amatörer" och hobbyryttare. Galoppsport är för de flesta som håller på med det ett yrke och inte en hobby. Kanske är det därför? Och så finns det bara två stora galoppbanor (3 med Göteborg inräknat) i landet, och det medför ju att inte så många yngre personer sysslar med galopp bara för att "grannen har galopphästar", som det ofta ser ut på travsidan. (Travet har ju som bekant många fler utövare.) Och det är ju rätt många "yngre" som huserar i de andra forumen, om vi ska jämföra, och många av dem är ansvariga för att forumen fortfarande lever. (Du har säkert läst alla miljoner trådar om ponnyhoppning, tex.?) I trakterna kring Stockholm och Malmö finns de flesta galopputövarna, och i övriga landet är det ganska tomt. Samt att många som jobbar inom galoppen är medelålders eller äldre, och det är ju inte så stor procent av dem som sitter framför datorn på kvällskvisten och skriver i chatforum...

Ja, det är mina teorier, det behöver inte stämma!
 
Sv: Varför är det så få nya inlägg här?

Spiggen skrev:
Brukar kryssa runt på Buke och galopp är nog det forun där det skrivs minst. Varför?

Det varierar oerhört, men det kan ha att göra med att det finns flera forum för galopp vilka huserar lite ”lättare ämnen”. Det vi kan vara stolta med här är att många kommer hit till buke och ställer konkreta och intressanta frågor. Vi har verkliggen kunnigt folk här och forumet har fått väldigt gott ryckte, även på de officiella banorna och det om nått är väldigt kul!

Nackdelen är att genom att ha mycket seriösa frågor kanske en grupp besökare skräms bort… Och det är ju synd….
 
Sv: Varför är det så få nya inlägg här?

Spiggen skrev:
Brukar kryssa runt på Buke och galopp är nog det forun där det skrivs minst. Varför?

jag kan hålla med dig faktiskt. om man kollar nere på sidan där man ser vilka som är "här nu" så är det aldrig så många som på den andra forumen.

själv var jag nog registrerad på buke i ca 6 månader innana jag vågade mig hit och då enbart för att jag vill veta mer efter att ha skaffat en fd gallopör själv.

så oootoligt stor skillnad från hur det är här hemma, på irland asså, här är "racing" det enda man pratar om, alla kan allt, alla känner till alla hästar och racingen e nog den största av ridsport grenarna i landet.
 
Sv: Varför är det så få nya inlägg här?

Men tänk också på hur få det är som håller på med galopp jämfört med hur många som håller på med t.ex. hoppning i alla dess former. Som andra redan har skrivit så finns det ju tusentals ponnyhoppnings ungdommar som sitter vid datan på kvällarna.
 

Liknande trådar

Fritid Hej, Jag vill boka hotell, men kommer att ha en ny adress när vi kommer och ska bo där. Men jag är skriven på min gamla adress en vecka...
Svar
2
· Visningar
673
Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
1 858
Senast: Daff
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 871
Senast: JohannaB
·
IT & mobiler Jag har en fråga angående Facebook. Jag har få vänner där samt få grupper alltså ett litet flöde. Men från vissa vänner ser jag alltid...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 266
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Hiss och diss del 5
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp