Varför "Bara ett foto, ingen förklaring"

escodobe

Trådstartare
På tex hästar, havet, bilar, bilder från barndomen ect.
Kan någon förklara sådana inlägg är så populära på Facebook? Jag är själv väldigt mycket mer insisterade
Intresserad av varför folk har valt just den bilden eller historien bakom bilden. Är folk generellt mer dragna till bilder än text? Lathet? Mystiken i att inte veta?
Jag förstår verkligen inte vitsen.
 
På tex hästar, havet, bilar, bilder från barndomen ect.
Kan någon förklara sådana inlägg är så populära på Facebook? Jag är själv väldigt mycket mer insisterade
Intresserad av varför folk har valt just den bilden eller historien bakom bilden. Är folk generellt mer dragna till bilder än text? Lathet? Mystiken i att inte veta?
Jag förstår verkligen inte vitsen.
Ingen aning. Men skulle jag gissa så är det "mystiken"..... Jag deltar själv aldrig i sådana saker......
 
På tex hästar, havet, bilar, bilder från barndomen ect.
Kan någon förklara sådana inlägg är så populära på Facebook? Jag är själv väldigt mycket mer insisterade
Intresserad av varför folk har valt just den bilden eller historien bakom bilden. Är folk generellt mer dragna till bilder än text? Lathet? Mystiken i att inte veta?
Jag förstår verkligen inte vitsen.
Fattar inte heller grejen med det. Samma med "så och så många kommer inte dela det här men...bla bla bla" i något försök att få folk att få dåligt samvete eller något. Skicka änglar och tankar till folk med cancer (eller annan sjukdom) är en annan... Änglar och tankar för inte någon forskning framåt.

Sorry!
Var inte meningen att hugga din tråd på det sättet :p
 
Bilder utan text - kanske har de lagt dem på instagram som första val?

Barndomsbilder - just nu pågår nån form av utmaning där man ska lägga ut bild på när man var yngre.
 
Bilder utan text - kanske har de lagt dem på instagram som första val?

Barndomsbilder - just nu pågår nån form av utmaning där man ska lägga ut bild på när man var yngre.
Jo utmaningen har jag koll på.
Jag måste erkänna att jag inte är något större fan av Instagram heller, jag är mer text än bildintresserad helt enkelt.
 
Jag tror ibland Facebook väljer att visa bara bilden i ett inlägg. Jag har sett samma inlägg i t.ex. appen utan text och i webbläsaren med text.
 
På tex hästar, havet, bilar, bilder från barndomen ect.
Kan någon förklara sådana inlägg är så populära på Facebook? Jag är själv väldigt mycket mer insisterade
Intresserad av varför folk har valt just den bilden eller historien bakom bilden. Är folk generellt mer dragna till bilder än text? Lathet? Mystiken i att inte veta?
Jag förstår verkligen inte vitsen.

Jag fattar inte heller grejen, och framför allt så bestämmer jag själv om jag vill skriva något, och det vill jag för det mesta om jag alls ids lägga upp en bild enligt "utmaningen". Så då gör jag det och struntar i vilka anvisningar som lämnats. Dessutom brukar jag strunta i att utmana någon annan eller om det är en serie på sju dagar så kanske jag "utmanar" en person som jag tror skulle vara med på det, och struntar i det övriga dagar. Civil olydnad i min tappning. :)
 
Jag förstår inte heller, men får lite dåligt samvete om någon skickar vidare en sådan "utmaning" till mig. Känns lite nonchalant på något sätt att strunta i det, men jag har samtidigt ingen lust att spamma med diverse bilder flera dagar i rad på Facebook.
 
Jag deltar inte i något sådant, gillar att skriva något litet till mina bilder jag lägger upp. Likadant gillar jag inte alla dessa "kopiera och dela", om det är något jag verkligen vill göra kan jag lägga upp det men brukar ta bort texten att mina vänner ska kopiera och dela vidare.

Lite är jag extremt skeptisk mot, då jag läste en artikel där de använder bilder på hur man såg ut som yngre till något program hur människor åldras och sparar datan, inte för jag vet va de ska med det till, men kändes lite suspekt.
 
bild.jpg
 
Just nu har det i mitt flöde kommit åter en som gick runt för flera år sen - att "man" ska lägga upp en bild på en bok man har älskat, typ. Bara omslaget, ingen förklaring. Men så värdelöst! Man vill ju verkligen veta varför personen gillade den boken. (Dessutom ska det vara "7 dagar, 7 bokomslag, ingen text", så det upprepas ju i flera dagar.) Min spaning är att det är för att folk ska idas göra det. :D Och kanske ska det låta lite mystiskt.

Tror att jag hakade på sånt här i början när jag hade Instagram, för att jag gjorde som jag blev tillsagd, ungefär. Men insåg hur förbålt tråkigt det var att se inläggen.
 
Jag är lite dålig på att göra sådant. Det är något jag glömt, märker jag nu... Fick en siffra av en person, men minns nu inte riktigt vad det handlade om...? Att jag skulle kopiera inlägget och lägga in siffran och så skulle folk välja det fotot i sitt album? Ibland kommer jag i håg att delta, men ofta glömmer jag eller struntar i det. En gammal klasskamrat la upp ett inlägg om att man skulle skriva sitt bästa minne med henne och så skulle man kopiera inlägget också, jag lät bli, inte bara för att jag inte vill kopiera utan för att jag när jag funderade en stund inte riktigt kom på något bra minne, jag minns knappt henne trots tre år ihop på gymnasiet... hon hade blont hår och ritade med en blyertspenna i ett block?! Tja, bäst att inte kommentera!

Men så är jag också så tråkig att jag lägger upp lite för mycket filmklipp på djur och bilder på hundar med nån rolig eller sorglig text som i sig enbart visar hur mycket jag saknar att ha hund just nu. Jag är en rätt tråkig FB-vän, om jag tänker efter!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 797
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 117
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Ja, jag vet inte vart jag ska börja... Kanske ska börja med att be om ursäkt, för det lär bli ett långt inlägg. Några av er kanske har...
Svar
8
· Visningar
1 339
Senast: moster
·
Relationer Klisterkarlsson har magknip. Klisterkarlsson förstår inte varför klistret smetar ut i en ojämn sörja där en ordentlig smörja med balans...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 487
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp