varför blev det den rasen?

Velat ha hund sen jag kunde prata, passade och tränade en ess, labbe, flera aussies, en eng bulldog osv.
Är dessutom hästmänniska så en hund med låg jaktinstinkt, underull och ingen pälsvård typ, gärna gårds/vallhund för att den skulle passa till det livet. Ingen retriever då jag inte uppskattar den mentaliteten. Inte för stor/liten och skulle vilja träna och tävla. Funderade först länge på aussie, då jag har erfarenhet därifrån men tvekade pga ville isf ha en bruksavlad och jag var osäker på hur mycket tid jag skulle ha till träning samtidigt som jag pluggade heltid.

Blev en västgötaspets och han är helt perfekt för mig, men jag vet att det finns många västgötar som inte är som honom och därav blir nog nästa hund annan ras, om jag inte hittar en riktigt bra kombination. Men bruks/vallhund blir det utan tvekan som det ser ut nu.
 
Först av allt vill jag säga att den här tråden är superkul, för den får mig att inse att jag faktiskt minns vissa av de hundar som nämns.
Kul att den blev uppskattad av fler än mig :D.

När jag var fjorton år så köpte vi hund. En tollare. Jag tror att den huvudsakliga anledningen till att det blev just en tollare var att "den är så lagom stor" :o. Vi hade också vänner med tollare, men de var något mer insatta i hundträning så att säga.
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 494
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 164
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hejhej alla hundintresserade här på buke!:) Nu är det så att arbetsförhållandena här hemma äntligen kommer förändras så att vi kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 258
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Har personlig erfarenhet av alla raser men man blir aldrig fullärd, jag vill nu höra från er som själva äger rasen/raserna eller känner...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Wellcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp