Varför blir det såhär nu då?

C

coscos

I vissa mail jag får så är bokstäverna helt knasiga. Tex är åäö utbytta mot massa knäppa tecken. När jag skriver mail blir det inte konstigt men när jag får svar på samma mail och ser mitt mail under svaret så är min text också knasig..
Nu när jag läser och kollar igenom gammla mail så är vissa "omvandlade" också med massa knasiga tecken..

varför?? (har förövrigt spraymail)
 
Sv: Varför blir det såhär nu då?

Det blir antagligen knas med tecken kodningen, vilken webbläsare använder du?
Antar att det är webmail du har... För det kan bli problem i webbläsaren om du t.ex. skrivit i teckenupssätnning ISO-8859-1, men att det sedan försöker tolkas som UTF-8.
Om du använder Firefox kan du välja Visa > Kodning, och välja ISO-8859-1.
Det ska gå att göra motsvarande sak även i Internet Explorer.
 
Sv: Varför blir det såhär nu då?

Jag har också Spray mail och mail jag får från Hotmailen blir såna. Tror helt enkelt det är något krux de mailarna emellan? :confused:
 
Sv: Varför blir det såhär nu då?

Det beror oftast på inställningar i den webbläsare du använder som sagt...
 
Sv: Varför blir det såhär nu då?

*harkel harkel* va!????
Jaja jag får fråga pappa så får han fixa det du skrev ovan ;)
 
Sv: Varför blir det såhär nu då?

Men om det är så borde en ju bli så i alla mail och inte bara i vissa från hotmailen. Samt att när jag går in på min hotmail är det aldrig så. :confused:
 
Sv: Varför blir det såhär nu då?

Det beror i så fall på det program/webmail man använt för att maila, men behöver inte bero just bara på avsändaren...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: niardasp
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: miumiu
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 022
Senast: _Elly_
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 582
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp