Varför blir det såhär?

Bison

Trådstartare
I vintras tappade Ruben päls, bara på ett ställe på sidan av kroppen. Ingen klåda och huden var inte irriterad. Det kom från ena dagen till den andra och ganska direkt började det växa ut ny päls igen.
När han klipptes såg vi att den nya pälsen är helt annorlunda 😅
Kroppen har ljus ull, fläcken har samma päls som på huvudet. Raka, mörkare och ganska tjock.
Hur och varför blir det så?
IMG_20210419_065820.jpg

Där det är mörkt växer samma mörka, ulliga päls som vid kragen runt halsen så där har han bara bytt färg.

Han har aldrig haft några hudproblem mer än att han fått mindre fuktexem enstaka gånger när han haft mycket päls och det varit väldigt fuktigt ute. Då har det räckt att tvätta och smörja och sen har det vuxit ut likadan päls. Har hänt kanske tre gånger i hans liv.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 151
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
11 988
Senast: Exile
·
Kropp & Själ I våras fick äldsta barnet ett par kliande prickar som sedan försvann. Under sommaren har det varit nån mer prick men inget jag har...
Svar
17
· Visningar
4 262
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 930
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp