Varför blir jag så knäpp!?

Smurfoff

Trådstartare
Jag har varit singel i några år och dejtat en del men känns som ingenting leder till något. När jag väl får intresse för en kille känns de som jag skrämmer bort honom. Jag vill ha mycket kontakt och ses ofta. Nu har jag varit på en tinderdejt , vi fikade på stan och pratade i 3 h. Samma dag skrev han tack för idag att jag var fin osv. Sen inte ett ljud på flera dagar. Jag önskade honom glad Midsommar och han önskade mig desamma. Berömde min bild jag skickat att jag var fin.
På midsommar skriver jag om han har planer imorgon? Han läser men sen inget svar.
dagen efter frågar jag om hsn haft en bra midsommar och det hade han.

sen lägger jag upp bilder från midsommar och han skriver till mig att jag är så vacker att det är exakt en sån tjej han söker. Sen ringer han och vi pratar i telefon, han vill bjuda ut mig på fin middag på fredag på resturang.

Kan det va att han spelar svår? Eller är busy?Tar alltid 1-2 dagar innan han svarar.

han är 8 år äldre än mig och säger han är ute efter något seriöst.
Hur hade ni tolkat detta?

sen känner jag att han är lite för fin för mig. Han tjänar bra, bor i hus, ser bra ut vältränad osv, välklädd.
Medans jag har några kilon för mycket är väldigt ”bonnig” och pratglad, han verkar mer Laid back.. men jag dras otroligt mkt till honom trots vi är väldigt olika..

Hur ska jag sluta nojja över allt ??
 
Nu vet jag ju inte vad han gjorde men att skicka mess på midsommar eller midsommardagen och inte få nåt svar hade inte jag lagt så stor vikt på ;)

Spela svår osv tror jag är dravel.. det är nåt man gör i tonåren.

Jag är precis som du, väldigt på när jag träffar nån jag gillar och ja, jag tror det kan skrämma andra till att bli mer försiktiga med kontakt tillbaka.
Tills den dagen jag träffade min sambo som inte tog det på negativt sätt.

Han kunde "hantera mig" sas...

Sluta inte vara dig själv. Vill du skicka 10 mess så gör det. Vill du fråga något rakt ut så gör det osv... en dag hittar du en partner som uppskattar det :)

Tills dess, dejta på, fungerar det inte så bryt ihop och gå vidare med nästa dejt. Det är inte fel på dig men människor är olika och det måste man respektera även om det sårar en ibland :)
 
Jag vill att det ska vara enkelt och okomplicerat, därför väljer jag bort de som inte är lika mig i kontakt och hur mycket man vill ses.
Jag vill skriva mycket och ses några gånger i veckan.
Svar en dag senare går fetbort, tycker svar 1 h senare är för lång tid.
 
Om du är bekväm med att ha mycket kontakt så ska du absolut inte anpassa dig efter någon som inte vill det eller tänka att någon "spelar svår".

Är det däremot så att du blir klängig för att du inte kan känna dig bekväm i andras sällskap och har det som någon typ av tvångsbeteende i rädslan att bli lämnad så kan det vara bra att försöka reda ut vad det beror på och försöka jobba på att bli så bekväm med dig själv att det inte behövs.

Sedan underlättas sådant såklart av att träffa rätt personer, men ju mer bekväm du är i sociala sammanhang desto lättare blir det att hitta rätt umgänge.
 
Jag håller med @Seabaz , @Bison och @Red_Chili.
Samtidigt - någon som regelmässigt tar 1-2 dagar på sig att svara på mess känns i mina ögon inte jätteengagerad. Och, med risk att övertolka, biten om att "det är precis en sådan tjej man söker" utifrån utseendet känns också litet tveksam imho.
Men prata med honom. Gå ut och ät med honom om du vill, berätta hur du känner och uppfattar läget och fråga hur han känner kring det.
 
Jag säger som de andra. Det finns ingen idé att försöka tolka in något i hur lång tid det tar innan han svarar. Det kan ju finnas 1000 orsaker och anledningar till det. Var dig själv! Skriv, ring och prata som du känner för. Då matchar du till slut mot den som gillar just dig som du är.
 
Jag har varit singel i några år och dejtat en del men känns som ingenting leder till något. När jag väl får intresse för en kille känns de som jag skrämmer bort honom. Jag vill ha mycket kontakt och ses ofta. Nu har jag varit på en tinderdejt , vi fikade på stan och pratade i 3 h. Samma dag skrev han tack för idag att jag var fin osv. Sen inte ett ljud på flera dagar. Jag önskade honom glad Midsommar och han önskade mig desamma. Berömde min bild jag skickat att jag var fin.
På midsommar skriver jag om han har planer imorgon? Han läser men sen inget svar.
dagen efter frågar jag om hsn haft en bra midsommar och det hade han.

sen lägger jag upp bilder från midsommar och han skriver till mig att jag är så vacker att det är exakt en sån tjej han söker. Sen ringer han och vi pratar i telefon, han vill bjuda ut mig på fin middag på fredag på resturang.

Kan det va att han spelar svår? Eller är busy?Tar alltid 1-2 dagar innan han svarar.

han är 8 år äldre än mig och säger han är ute efter något seriöst.
Hur hade ni tolkat detta?

sen känner jag att han är lite för fin för mig. Han tjänar bra, bor i hus, ser bra ut vältränad osv, välklädd.
Medans jag har några kilon för mycket är väldigt ”bonnig” och pratglad, han verkar mer Laid back.. men jag dras otroligt mkt till honom trots vi är väldigt olika..

Hur ska jag sluta nojja över allt ??
Med så lång tid innan svar varje gång så hade nog jag gett upp det. Intresset är nog inte på topp då, är man intresserad av någon så hör man av sig.
 
Jag vet att han har ett väldigt hektiskt schema men lite tid borde man väll ha över än att vänta ett dygn med att svara. Men när vi väl pratar så verkar han jätte intresserad. Han vill ta ut mig på dejter lära känna mig osv. Är inget prat om ”kom hem till mig på vinkväll”.

jag måste bara bli mer säker i mig själv och ta för mig.
Vi ska ju ses imorgon ska ta upp frågan hur han är när han dejtar om han vill ses ofta /prata eller ta de mer chill. Båda är ju snart lediga i 1,5 månad så vi har ju all tid i världen. Tycker en gång i veckan är för lite om man nu ska lära känna varandra..
 
Jag vet att han har ett väldigt hektiskt schema men lite tid borde man väll ha över än att vänta ett dygn med att svara. Men när vi väl pratar så verkar han jätte intresserad. Han vill ta ut mig på dejter lära känna mig osv. Är inget prat om ”kom hem till mig på vinkväll”.

jag måste bara bli mer säker i mig själv och ta för mig.
Vi ska ju ses imorgon ska ta upp frågan hur han är när han dejtar om han vill ses ofta /prata eller ta de mer chill. Båda är ju snart lediga i 1,5 månad så vi har ju all tid i världen. Tycker en gång i veckan är för lite om man nu ska lära känna varandra..

Han kan säkert vara intresserad. Frågan är väl mer om ni är kompatibla och du är nöjd med lite mindre kontakt.

Jag har en bra och nära vän som kan skriva några meddelan i sträck, sen kan det ta två, tre dagar till nästa svar.
Hon är sån med alla, inget som stör mig alls.
Med en partner vill jag däremot ha betydligt mer kontakt än så.
 
Jag vet att han har ett väldigt hektiskt schema men lite tid borde man väll ha över än att vänta ett dygn med att svara. Men när vi väl pratar så verkar han jätte intresserad. Han vill ta ut mig på dejter lära känna mig osv. Är inget prat om ”kom hem till mig på vinkväll”.

jag måste bara bli mer säker i mig själv och ta för mig.
Vi ska ju ses imorgon ska ta upp frågan hur han är när han dejtar om han vill ses ofta /prata eller ta de mer chill. Båda är ju snart lediga i 1,5 månad så vi har ju all tid i världen. Tycker en gång i veckan är för lite om man nu ska lära känna varandra..
Jag har aldrig förstått det där med "jag har inte tid att höra av mig". Det tar 10 sekunder att skicka ett "God morgon, hoppas din dag blir fin!", vilket är en bekräftelse till mottagaren att denne finns i tankarna.

Nu är vi kanske extrema som har så tät kontakt som vi har (pga långdistansförhållande), men även när vi bara var vänner så hade vi tid att säga god morgon!
 
Jag har aldrig förstått det där med "jag har inte tid att höra av mig". Det tar 10 sekunder att skicka ett "God morgon, hoppas din dag blir fin!", vilket är en bekräftelse till mottagaren att denne finns i tankarna.

Nu är vi kanske extrema som har så tät kontakt som vi har (pga långdistansförhållande), men även när vi bara var vänner så hade vi tid att säga god morgon!

Ja alltså, jag och maken har varit tillsammans i 11 år, har bott ihop sen start och umgås mycket när vi är lediga. Vi skickar massa sms under arbetsdagarna om allt mellan himmel och jord och pratar i regel i telefon minst en gång per dag 😅
 
Hur ska jag sluta nojja över allt ??

Som svar på detta så får jag nog tyvärr meddela att det är en ganska naturlig del av att dejta :D Jag känner ingen, inklusive mig själv, som inte nojjar över saker när man dejtar. Alltså, det är ju mycket på spel, både fjärilar i magen som spelar en ett spratt och en potentiell livspartner som man pratar med. Hur ska man kunna hålla sig cool? Jag har flippat genom alla mina år som singel.

Mitt bästa tips är att ta ett djupt andetag, försöka att inte övertänka saker och ta en dag i taget. Men, långsam på att svara har aldrig varit ett gott tecken är min erfarenhet. Är man intresserad hör man av sig. Med det sagt så kan ju det ändras snabbt också. Jag var den som svarade långsamt av mig och min fästman, mina känslor för honom växte långsamt och det tog ett år innan det blev vi.
 
Känner att du har fått många jättebra svar i tråden, men samtidigt så vill jag inflika med min uppfattning om det här om att svara långsamt, något som jag själv ofta gör.

För mig har det långsamma svarandet inte alls att göra med huruvida jag är intresserad eller inte. Till och med kan det vara så att just för att jag är intresserad så vill jag ta lite mer tid på mig att tänka igenom ett bra svar (ja, även på korta frågor och hälsningar!), eller bara att jag vill svara när jag har tid att sätta mig ner och fokusera på bara det, istället för att skriva hastigt med tankarna på något annat. Sen är jag en ganska långsam person i det mesta, tar allt lugnt och sansat och upplevs kanske som lite disträ eller ointresserad även in real life, men det behöver inte alltid vara så.

Så, sån är jag - men hamnar jag med någon som vill skriva konstant om allt mellan himmel och jord lär det inte fungera ändå. Så jag håller med övriga: var dig själv, tolka inte in onödigt mycket i saker, och bara tuffa på tills du vet om det håller eller inte :)
 
Samma här! Ja menar sms kan man ju släng iväg då man äter, e på wc om man absolut inte annars "har tid"

Jag behöver betydligt mer ”bubbla” i olika uppgifter för att trivas och åstadkomma saker. Men det kan man lösa genom att helt enkelt inte titta alls på telefonen om man inte har tid. Eller låta bli att ha med den. Så att det under arbetstid tar lång tid att svara på privata meddelanden är inget konstigt för mig. Kan lätt hända att det tar ända till långt in på kvällen innan det både läses och svaras ordentligt. Jag skulle inte klara av att vara i en relation där man har kontakt flera gånger under dagen som normaltillstånd. Olika är det. Ganska bra om man hittar kompatibel partner.
 
Jag behöver betydligt mer ”bubbla” i olika uppgifter för att trivas och åstadkomma saker. Men det kan man lösa genom att helt enkelt inte titta alls på telefonen om man inte har tid. Eller låta bli att ha med den. Så att det under arbetstid tar lång tid att svara på privata meddelanden är inget konstigt för mig. Kan lätt hända att det tar ända till långt in på kvällen innan det både läses och svaras ordentligt. Jag skulle inte klara av att vara i en relation där man har kontakt flera gånger under dagen som normaltillstånd. Olika är det. Ganska bra om man hittar kompatibel partner.
Sån är jag också!

Jag får panik på "höra av sig krav". Jag och min partner och vänner messar i princip bara om vi vill något särskilt. Att någon hör av sig dagligen ser jag som jobbigt mer än trevligt 🙈.
 
Sån är jag också!

Jag får panik på "höra av sig krav". Jag och min partner och vänner messar i princip bara om vi vill något särskilt. Att någon hör av sig dagligen ser jag som jobbigt mer än trevligt 🙈.

Ja gör likadan. Är sambo och vi hör av oss till varandra om det är nått speciellt. Är nån av oss bortrest kan det gå flera dagar utan att vi hörs alls. Blir tokig om nån ska ha kontakt hela tiden.
 
Egentligen behöver jag inte prata hela tiden men jag vill ju ha bekräftelse att han är intresserad. Trodde vi skulle ut och äta imorgon kväll men han sa vi ska cykla så vi ska ses redan på eftermiddagen och hänga på stranden och se solnedgången. Så de blir mysigt. Får se hur han verkar och sluta nojja hur snabbt han svarar..
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 935
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 964
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 789
Senast: skiesabove
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 472
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp