Varför blir jag så knäpp!?

Ja släpp honom NU! Du har inget ansvar för honom, och inga skyldigheter. Du kan med största sannolikhet inte "rädda honom", och du gör dig själv en STOR otjänst genom att gå med på att träffa honom igen. Var glad för de fina dejter ni hade, ta med dig det vidare, men det här leder inte till något sunt.

Alkoholism är en sjukdom, och det är ju inte så enkelt som att han säger att han inte skall dricka och så är det färdigt. Han har sannolikt ingen kontroll över sitt drickande utifrån det beteende han uppvisar.

Han verkar dessutom ha andra problem än alkohol också.
 
Påminner om ditt eget inlägg ovan:
"Sen ringer han igen dagen efter och då helt tvärt emot och säger hur vidrig jag är osv att han bara ville knulla mig.. "

Så uttrycker sig inte en människa vid sunda vätskor helt oavsett hur många öl man druckit. Det visar på ett kvinnohat som kommer att drabba den kvinna som kommer ivägen för denna man, om inte denne på något mirakulöst sätt lyckas få vård och terapi som lyckas behandla detta. Men då pratar vi flera år innan denne man är ute på en sida där det inte är farligt för kvinnor att vara i närheten.

Det är rysk roulette, med bara nitlotter inblandat, frågan är bara hur bästa nitlotten ser ut i resultat. Några misshandlar med något sjukhusbesök, kanske är bästa utfallet som finns. Utöver det finns total nedbrytning av självkänsla, raserad tro på människor och dödligt våld i potten. Kombinationsvinster högst sannolika. Det finns inga vinstlotter att hämta nånstans i detta!
 
Nu kom där ett sms.. att han tycker om mig och om jag vill ses nästa vecka för att prata. Att han inte vill sluta ses.. jag kommer dock säga han har problem med alkoholen och ska vi fortsätta så ska han inte röra de
NEJ. Träffa honom inte. Om han har saker hos dig, lämna dem hos honom utanför hans dörr om han bor nära. Bor han för långt bort för det, skicka dem i ett paket. Bryt all kontakt omedelbart.

Sådana här män är FARLIGA. I bästa fall leder det till att du mår uselt i er relation, i värsta fall kan det leda till din död. Det är inte en överdrift från min sida och det är absolut inte värt det.
 
Jag har tänkt på den här tråden idag och de kanske kan verka överdrivet (tycker dock inte de själv) med om han ska komma och hämta sina grejer hos dig hade jag övervägt att ha en vän/valfri människa hos mig för att inte vara ensam när han kom. Allt för att undvika att de där pratet ska ske eller leda till något annat.
 
Jag får riktigt magknip av att läsa att du inte bryter direkt. Du leker med ditt liv. I min egen närhet har inte mindre än två kvinnor mördats av sina män. Ringer en enda varningsklocka så SPRING. Du har fått flera nu. Dags att vända om illa kvickt.
 
Typiskt manipulativ, alkoholberoende psykopat
Mitt ex var precis sån
Lät bli att svara och var inte aktiv på sociala medier så man skulle bli orolig att nåt hänt och förlåta saker.
Tog tid att bryta med honom och sluta oroa sig.
Så för fan släpp honom direkt innan det blir riktigt jävla jobbigt.
 
Nu kom där ett sms.. att han tycker om mig och om jag vill ses nästa vecka för att prata. Att han inte vill sluta ses.. jag kommer dock säga han har problem med alkoholen och ska vi fortsätta så ska han inte röra de

Ärligt talat, hans beteende låter manipulativt och nedbrytande. Du är värd så mycket bättre än att behandlas såhär. Låt honom inte göra så mot dig, du kan gå ifrån honom nu om du vill. Var rädd om dig.
 
Jag förstår er oro! Men vi ska ses ute, inte hemma hos någon. Jag är inte rädd för honom. Hans problem är just när han blir full och han blev ful i mun. Vilket jag såklart inte accepterar..
 
Jag förstår er oro! Men vi ska ses ute, inte hemma hos någon. Jag är inte rädd för honom. Hans problem är just när han blir full och han blev ful i mun. Vilket jag såklart inte accepterar..


Fast han håller också på med manipulation genom att inte svara dig på flera timmar/dagar och sen kör med smicker, han kör riktigt maktspel mot dig. Det där är en kille som inte respekterar kvinnor utan bara ser till sitt egna.

Inte värt att lägga energi på honom.
 
Jag förstår er oro! Men vi ska ses ute, inte hemma hos någon. Jag är inte rädd för honom. Hans problem är just när han blir full och han blev ful i mun. Vilket jag såklart inte accepterar..
Jag har haft ihop det med missbrukare och det leder aldrig någonsin till något bra han kommer aldrig välja dig först utan alkoholen kommer alltid först.
Alltid utan undantag.
Du är inget undantag tänk på det. Ingen flickvän eller fru eller dejt i hela världen är det.
Jag lever i nuläget ihop med en man som till och från har psykiskt ohälsa och det är jobbigt i sig då han försvinner in i sig själv då och då men aldrig att han skulle fara ut och kalla mig sånt som din gör.
Din dejt är elak mot dig redan nu och ni är bara på dejtnivå hur tror du han kommer bete sig sen?
 
Jag förstår er oro! Men vi ska ses ute, inte hemma hos någon. Jag är inte rädd för honom. Hans problem är just när han blir full och han blev ful i mun. Vilket jag såklart inte accepterar..

Varför respekterar du inte dig själv mer än så? Tror du inte att du är värd bättre? Jag tycker att det är lika sorgligt varje gång en kvinna väljer en man som beter sig som en skitstövel (i det här fallet en farlig skitstövel). Så som han betett sig gör man bara inte. Hade jag dejtat en man som sagt så hade jag blivit rädd, totalt avtänd och avslutat all kontakt direkt. Jag är värd så mycket mer! Det är du också!
 
Jag förstår er oro! Men vi ska ses ute, inte hemma hos någon. Jag är inte rädd för honom. Hans problem är just när han blir full och han blev ful i mun. Vilket jag såklart inte accepterar..

Jag ser inte att problemet är drickandet. Det är det manipulativa beteendet och kvinnohatet. Drickandet är en komplicerande faktor som gör det ännu farligare , men även utan drickande verkar det livsfarligt. Det du beskrev är inte att vara ful i mun, det är ett rent och skärt kvinnohat som uttrycktes för att trycka ned dig och få till den dynamik han vill ha för att få makt över dig. Han ska få bestämma hur mycket du känner att du är värd, din egen uppfattning om det ska bort.

Ta hand om dig.

Det finns inget bra att hämta i den här relationen, vare sig nu eller senare.
 
Fast jo, manipulera och ljuga och vara elak är ett typiskt beteende som kommer ur missbruk så det kan mycket väl beror på alkoholmissbruket
 
Jag förstår er oro! Men vi ska ses ute, inte hemma hos någon. Jag är inte rädd för honom. Hans problem är just när han blir full och han blev ful i mun. Vilket jag såklart inte accepterar..
OM du möter honom ta med dig hans saker dit så att du blir av med dem. Det hör också till manipulerandet att han har "glömt" dem hos dig. Du spelar ett högt spel nu.

Han har testat hur mycket du "tål" och börjar ju få en överblick över hur långt han kan pusha dig utan att du sticker innan han måste "bli snäll" igen för att få behålla dig.

Han är först väldigt charmig och sympatisk och tar dig på härliga dejter och ger dig komplimanger så att du skall veta hur härlig han "egentligen" är och att du är betydelsefull.

Sen blir han oerhört otrevlig och obehaglig mot dig, sticker md orden att DU förstört allt, så att du skall grubbla på det, säger sen att HAN skal ge dig en chans till. Bestämmer att ni skall ses. Men gör sig sedan okontaktbar.

Du säger att du skall bryta kontakten, men återupptar den igen. Och NU vet han ju att han har möjlighet att kontrollera dig. Det är extremt låg sannolikhet att du kommer att få ut något bra av detta. Risken är betydligt större att han nu är väldigt tillmötesgående och trevlig när ni möts och är den där du blev förälskad i från början, och att du kommer att fortsätta vilja träffa honom. Och för var gång något händer (i stil med det du skrivit som jag citerar nedan) så kommer du att må sämre och tro att det är dig det är fel på och att han ju är bättre än att inte ha någon osv.

Du gör som du vill, men detta verkar ju enormt destruktivt att utsätta sig för. :heart

Tyvärr märkte jag av dåliga sidor av honom.. varje gång vi sågs ville han dricka. Och vi drack alkohol 3 dagar i rad och han blev så jäkla full och blev arg på mig. Slutade med att han bara drog ifrån min lägenhet och sa jag förstört allt. Gjorde dock inget märkvärdigt utan tyckte de var hans som betedde sig illa hela kvällen. Sen svara han inte på 2 dagar sen ringer han på fyllan och säger Han ska ge mig en chans till. Sen ringer han igen dagen efter och då helt tvärt emot och säger hur vidrig jag är osv att han bara ville knulla mig.. börjar bli trött på detta han har hört av sig på fyllan 3 dagar i rad och är elak och sen är han kärleksfull och vill ses.. får lite psykopat varningar
Nu kör han ny taktik att inte svara. Han har glömt saker hos mig Så vi bestämde att ses igår för att prata när han var nykter osv. Han hör inte av sig på hela dagen och svarar ej på mitt samtal. Jag skickade ett sms att jag lägger ner detta nu och tog bort hans nummer. Inte hört ett ljud ifrån honom. Men som sagt enligt honom är allt mitt fel. Han kan inte prata med mig nykter han måste ringa på fyllan och bete sig :(
 
Hans problem är just när han blir full och han blev ful i mun. Vilket jag såklart inte accepterar..

Måste nog kommentera detta. Tja, att träffa honom igen är ju att acceptera hans beteende. Och ful i mun? Nej, det är inte vad handlar om.

Ful i mun är väl snarare "kom lilla gumman så får jag ta dig på fittan", inte att kränka och okväda någon och gå loss i regelrätt verbal misshandel.

Förminska inte vidden av hans uppförande. Han har inga ramar.
 
Jag förstår er oro! Men vi ska ses ute, inte hemma hos någon. Jag är inte rädd för honom. Hans problem är just när han blir full och han blev ful i mun. Vilket jag såklart inte accepterar..
Vad tänker du att ett snack ska leda till?
Tror du att en som blir full och ful i munnen har en bra syn på kvinnor?
Du säger att du inte accepterar - han kommer ALDRIG sluta bete sig illa mot dig.

Nu kommer han säkert vara toppengullig denna gång och du tror att åhh nu har han fattat att jag inte accepterar hans ord - jag lovar, på riktigt LOVAR att om du träffar honom igen så kommer hans obehagliga beteende hända igen och igen och igen.

Ta med hans saker - lämna dom och honom för all framtid
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 970
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 994
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 803
Senast: skiesabove
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 612
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp