Varför blir jag så knäpp!?

Allting börjar någonstans. "Det är ju bara när han är full", "det var ju bara en gång", "det är ju bara när han är trött", "det var ju för att jag gjorde fel" etc etc etc. Du bör vara rädd för honom, han verkar jätteotäck.

Jag lägger inte över någon skuld på dig, för det är hans beteende som han har ansvar för. Men du accepterar faktiskt hans beteende genom att fortsätta träffa honom frankt nog och du bortförklarar det genom att han är onykter. Människor som är trevliga på riktigt blir inte personlighetsförändrade när de är onyktra.

What she said 👆🏼
 
Det är ett så fruktansvärt utstuderat beteende från honom
Känner igen det så väl
Sen att jag fick skulden.... Jag var tvungen att dricka mig full och bli elak för du...valfri harang av fula ord.
Om och om igen....
Än idag dricker han pga mig tydligen.
Bra att slippa ansvar.
Jag mådde så dåligt under alla år med honom pga hans beteende när han var full, hans sätt att ghosta så jag skulle bli orolig osv..
Minsta lilla sånt beteende från en man och jag springer åt andra hållet.
Jag kände mitt ex i 15 år.
Men de sista åren var fruktansvärda.
Jag försökte tom ta mitt liv pga honom
Han smetade ner allt jag brydde mig om.
Det är inte värt det..
 
Hur har det gått?

Fick några återfall och förlät honom och träffade honom igen. Varje gång vi sågs ville han dricka.. sen reagerade jag på att han skakade på morgonen och var sur och grinig. När han tog en öl efter lunchtid så blev han på bra humör och ville åka och bada. Jag kände då att nej detta kommer gå åt skogen. Sen försvann han spårlöst i 1,5 vecka inte ett ljud eller svar från honom. Sen ringde han upp mig när han var full och sa han hade mycket inför jobbstarten därför han ej svarat . Bad han sluta snacka skit och vara ärlig. Då kom de fram att han dejtade en till som han tyckte om. Jag sa då kontakta mig aldrig igen och han fråga mig om jag ville göra slut? Men va?? Han har ju någon annan.
Jag tog bort honom på Facebook och nr och har inte hört av honom mer.

Några dagar senare inser jag hur jäkla blåögd och dum jag varit och kände lättnad att jag lyckades bli av med honom. Så ja det var väll tur att han berättade han träffade en till.
Jag skäms hur jag kunde sjunka så lågt och låta en man behandla mig så illa..
 
@Mallju Ibland behöver en helt enkelt bli överbevisad om eländet och gå ner i botten, för att på riktigt inse att det var skit. Det är inte hela världen. Det som betyder nåt är hur en hanterar den insikten, och känslan. Om en har förmågan att analysera varför det blev som det blev samt kan se tecknen igen, har en förutsättningar att ändra sitt agerande och inte hamna där igen. Dåliga mönster upprepar sig inte lika lätt om en är medveten och observant. :heart till dig.
 
Fick några återfall och förlät honom och träffade honom igen. Varje gång vi sågs ville han dricka.. sen reagerade jag på att han skakade på morgonen och var sur och grinig. När han tog en öl efter lunchtid så blev han på bra humör och ville åka och bada. Jag kände då att nej detta kommer gå åt skogen. Sen försvann han spårlöst i 1,5 vecka inte ett ljud eller svar från honom. Sen ringde han upp mig när han var full och sa han hade mycket inför jobbstarten därför han ej svarat . Bad han sluta snacka skit och vara ärlig. Då kom de fram att han dejtade en till som han tyckte om. Jag sa då kontakta mig aldrig igen och han fråga mig om jag ville göra slut? Men va?? Han har ju någon annan.
Jag tog bort honom på Facebook och nr och har inte hört av honom mer.

Några dagar senare inser jag hur jäkla blåögd och dum jag varit och kände lättnad att jag lyckades bli av med honom. Så ja det var väll tur att han berättade han träffade en till.
Jag skäms hur jag kunde sjunka så lågt och låta en man behandla mig så illa..
Det är inte du som ska skämmas
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 941
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 970
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 791
Senast: skiesabove
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 538
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp