Varför blir man nästan alltid magsjuk på natten?

Jag har i alla fall blivit det dagtid typ lika ofta som kväll eller nattetid. Minns när jag var kanske 10 och fick springa ut mitt i slöjdlektionen för att jag mådde så illa, inte roligt. Tur att jag väldigt sällan numera blir magsjuk *peppar peppar*
 
Jag vill minnas att jag för det mesta blivit sjuk på kvällen, oftast bara några minuter efter att jag lagt mig ner för att sova. Jag kan känna mig konstig ett tag, men det är först när jag lägger mig det blir akut sas.
 
Om jag vaknar frisk så är jag frisk hela dagen fram till att jag somnar, märker alltid av sjukdom på morgonen. Just magsjuka vet jag dock inte hur den fungerar, för jag har aldrig haft det. Antar att jag är immun?
 
De gånger jag varit magsjuk har det alltid börjat dag-kvällstid, aldrig natt.
Som tur är hände det nästan bara när jag var liten, senaste typ tio åren har jag sluppit annat än enstaka matförgiftning.
 
För mig har illamåendet och kräkningar börjat alla tider på dygnet. Ofta har illamåendet kommit ett par timmar innan första kräkning.
 
Samma för mig,har alltid vaknat av att jag mår pyton mitt i natten vid magsjuka dock är det länge sen jag var magsjuk nu men mår illa bara av minnet av att vakna och behöva kräkas.
Matförgiftad har jag blivit mitt på dagen och av alkohol har jag kräkts morgontid efter sömn.
 
Har inte varit sjuk i magsjuka sedan som litet barn, misstänker att jag är också lite immun.
Dock så har jag tyvärr fått må dåligt i magen av andra skäl, bla psykologiska såna.

En gång vaknade jag under natten när jag var i sena tonåren eller tidiga 20 årsåldern och spydde ut middagen :crazy: misstänker att jag åt för mycket och/eller att det inte var något bra i den. Och det tänker jag är nog större chans att man gör till middagen, om man inte äter en rejäl frukost/lunch. Så då kanske det inte är så konstigt om man vaknar av det.
 
Jag har blivit klassiskt "vinterkräksjuk" en gång, det bröt ut på eftermiddagen. I övrigt max lite illamående typ.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
584
Senast: Sassy
·
Tjatter på StarFM. Är det någon som brukar lyssna på detta? Jag var sjuk förra veckan och lyssnade då på radio andra tider än jag brukar och...
Svar
0
· Visningar
320
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 690
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 393
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • GVFÖ 2024
  • Den siarlösa ulvleken

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp