Varför bombarderas jag plötsligt av förfrågningar av främlingar på Instagram?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Jag brukar aldrig få följa-förfrågningar från främlingar på Instagram. Det har kanske hänt en eller två gånger under de år jag varit aktiv där. Men nu de senaste 2-3 veckorna har jag fått flera förfrågningar i veckan av konton som antingen är solklara spamkonton eller riktiga konton som antagligen försöker få fler följare själva. Är det någon annan som upplevt samma ökning av sådana här förfrågningar, eller är det bara jag?

Jag har privat konto och använder i princip aldrig hashtags när jag lägger upp något, så det beror inte på att jag kommer upp på någon sådan "lista".
 
Har undrat samma sak, aldrig hashtags. Har dock inte privat konto, men tar bort dom direkt :)

Har en aning om att det är för att man gillat andras (större konton) de ser det osv.
 
Samma för mig, sjukt störigt.
Det togs upp i radion, även om de främst nämnde spam-kommentarer (på öppna konton). Men den journalisten de intervjuade sa att de som gör sånna konton satsar stenhårt nu i corona-tider när många är hemma och scrollar mycket.
 
Jag brukar aldrig få följa-förfrågningar från främlingar på Instagram. Det har kanske hänt en eller två gånger under de år jag varit aktiv där. Men nu de senaste 2-3 veckorna har jag fått flera förfrågningar i veckan av konton som antingen är solklara spamkonton eller riktiga konton som antagligen försöker få fler följare själva. Är det någon annan som upplevt samma ökning av sådana här förfrågningar, eller är det bara jag?

Jag har privat konto och använder i princip aldrig hashtags när jag lägger upp något, så det beror inte på att jag kommer upp på någon sådan "lista".

Jag har också märkt en kraftig ökning sista veckorna. Porrbotarna både skickar vänförfrågningar och taggar mig i konstiga bilder. Precis som du har jag ett privat konto och hashtaggar väldigt sällan.
 
Jag brukar aldrig få följa-förfrågningar från främlingar på Instagram. Det har kanske hänt en eller två gånger under de år jag varit aktiv där. Men nu de senaste 2-3 veckorna har jag fått flera förfrågningar i veckan av konton som antingen är solklara spamkonton eller riktiga konton som antagligen försöker få fler följare själva. Är det någon annan som upplevt samma ökning av sådana här förfrågningar, eller är det bara jag?

Jag har privat konto och använder i princip aldrig hashtags när jag lägger upp något, så det beror inte på att jag kommer upp på någon sådan "lista".

Har fått typ 150 följare dom senaste veckorna, men det är inte så mycket spamkonton. Har fått lite fler requests för meddelanden dock.
 
Jag brukar aldrig få följa-förfrågningar från främlingar på Instagram. Det har kanske hänt en eller två gånger under de år jag varit aktiv där. Men nu de senaste 2-3 veckorna har jag fått flera förfrågningar i veckan av konton som antingen är solklara spamkonton eller riktiga konton som antagligen försöker få fler följare själva. Är det någon annan som upplevt samma ökning av sådana här förfrågningar, eller är det bara jag?

Jag har privat konto och använder i princip aldrig hashtags när jag lägger upp något, så det beror inte på att jag kommer upp på någon sådan "lista".

Har upplevt exakt samma! Såå störigt.
 
Och jag har ingenting märkt alls, trots att jag har öppet konto och taggar en hel massa.

Beror det på vilka bilder man lägger upp? Vet botarna det även om man har privat konto? Vad är det som styr annars eftersom jag inget märkt och flera i tråden märkt? Eller är det bara slumpen som avgör?
 
Jag får också typ 2-3 sådana förfrågningar om dagen. Privat konto, använder aldrig hashtags, likar typ aldrig bilder hos andra än mina vänner, har bara lagt upp stories de senaste månaderna. Sjukt störigt, fattar inte hur de hittar mig.
 
Vad skönt att jag inte är ensam i alla fall! Det känns ju logiskt att sådant här ökar lite nu när alla sitter hemma mer och förmodligen tillbringar mer tid vid div. skärmar, så nu när jag vet att det händer flera andra så gissar jag att det helt enkelt är det som det beror på.

Varför vissa av oss får det och andra inte har jag dock ingen aning om, antar att det är rätt slumpmässigt...
 
Jag får också mkt förfrågningar från fejkkonton med halvnakna kvinnor. Har privat konto, lägger typ bara upp bilder på katten och hästen. Tycker det händer mer när jag använder hashtags, men det kanske kan vara att de hittar en via andra bilder man gillar..
 
Har läst att man får fler sådana om man följer stora, öppna konton (kändisar, influensers) så hittar de en där, inte på hashtaggar och eftersom man har privat konto.
 
Har läst att man får fler sådana om man följer stora, öppna konton (kändisar, influensers) så hittar de en där, inte på hashtaggar och eftersom man har privat konto.
Jo det verkar ju logiskt, men det förklarar ju inte varför det har ökat så explosionsartat de senaste veckorna i mitt fall. De "stora" konton jag följer (typ 5 st) har jag följt i flera år och har som sagt aldrig fått den här sortens förfrågningar förut.
 
Inte bara Instagram , jag fick 18! låneerbjudanden samma dag och 10 dan efter. Jag blockar hela tiden konsekvent men ändå kommer det upp. Jag behöver inte låna några pengar öht. Ryska porrerbjudanden har blivit färre. Störigt då man aldrig är inne på såna sidor nånsin.
 
Jag fick en ny följare på instagram häromdagen. Öppet konto. Jag har ingen som helst aning om vem det är, men människan verkar vara "på riktigt". Hon kommenterade mitt inlägg igår, och det var en helt normal kommentar. Men ändå....varför vill hon följa MIG..... :confused: ?! Så himla rolig är jag väl ändå inte...... :D Det har jag funderat lite över, men jag vet inte alls om detta har med ursprungsfrågan att göra?
 
Samma här, får flera per dag 😒
Gör aldrig hashtags och lägger nästan vara upp bilder på djuren. Dock har jag ett mansnamn med i mitt användarnamn som kanske lockar till sig porrbotar.
 
Jo det verkar ju logiskt, men det förklarar ju inte varför det har ökat så explosionsartat de senaste veckorna i mitt fall. De "stora" konton jag följer (typ 5 st) har jag följt i flera år och har som sagt aldrig fått den här sortens förfrågningar förut.
Det verkar vara en våg just nu, det är väl fler som sitter i Coronakarantän och har tråkigt. ;) Men ja jag får minst en följarförfrågan om dagen, ibland flera. Antingen amerikansk klingade män eller halvnakna tjejer. Jag har ett stängt konto och ett öppet. Det öppna märker jag inte så mycket av, vill de följa mig där så varsågoda, det är enbart renoveringsbilder. ;)
 
Jag fick en ny följare på instagram häromdagen. Öppet konto. Jag har ingen som helst aning om vem det är, men människan verkar vara "på riktigt". Hon kommenterade mitt inlägg igår, och det var en helt normal kommentar. Men ändå....varför vill hon följa MIG..... :confused: ?! Så himla rolig är jag väl ändå inte...... :D Det har jag funderat lite över, men jag vet inte alls om detta har med ursprungsfrågan att göra?
Men du kanske har någonting speciellt som hon också har eller gillar. Jag har flera följare som har Bjurholmshöns (som mig) eller Gotlandskaniner (som mig) trots att långt ifrån alla inlägg handlar om dessa djurslagen. Men jag antar att det handlar om någon typ av samhörighet och att man kollar in vilket liv människor som har valt en liknande ras som en själv har.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 130
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 209
Senast: Petruska
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 148
Senast: Wonna
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp